جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

قیمت بیت‌ کوین در پی ثبت بالاترین نرخ تورم ۱۳ ساله در ایالات‌متحده تا ۳۲،۵۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت بیت‌ کوین در پی ثبت بالاترین نرخ تورم ۱۳ ساله در ایالات‌متحده آمریکا تا ۳۲،۵۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت بیت‌ کوین در پی ثبت بالاترین نرخ تورم ۱۳ ساله در ایالات‌متحده تا ۳۲،۵۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت بیت‌ کوین همچنان در حال فشرده‌تر شدن در یک ناحیه باریک تثبیت قیمتی حول‌وحوش ۳۰،۰۰۰ دلار است و طبق اطلاعات پلتفرم تجمیع داده‌های کریپتو COIN360 در ساعت ۷:۱۰ صبح امروز به‌وقت شرقی با ۴% کاهش در طول هفته به قیمت ۳۲،۵۱۱ دلار معامله شد. کریپتوکارنسی به‌عنوان ابزار پوشش ریسک در مقابل تورم تبلیغ‌ و معرفی شده است اما همچنان به‌عنوان یک دارایی ریسک آور دیده می‌شود چنانکه دیروز با انتشار خبر افزایش نرخ تورم دچار اندکی افت قیمت شد.

قیمت بیت‌ کوین در پی ثبت بالاترین نرخ تورم 13 ساله در ایالات‌متحده تا 32،500 دلار سقوط کرد
قیمت بیت‌ کوین سقوط کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بر اساس گزارشی که توسط وزارت کار ایالات‌متحده آمریکا منتشر شده است شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که میانگین تغییرات قیمت پرداختی برای کالاها و خدمات را اندازه می‌گیرد، از سال گذشته تابه‌حال ۵.۴% افزایش ‌یافته که بزرگ‌ترین جهش نرخ تورم از سال ۲۰۰۸ به این به بعد محسوب می‌شود. قیمت بیت‌ کوین در پی ثبت بالاترین نرخ تورم ۱۳ ساله در ایالات‌متحده تا ۳۲،۵۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت بیت‌ کوین در پی ثبت بالاترین نرخ تورم 13 ساله در ایالات‌متحده تا 32،500 دلار سقوط کرد
قیمت بیت‌ کوین در پی بالاترین نرخ تورم ۱۳ ساله ایالات‌متحده تا ۳۲،۵۰۰ دلار سقوط کرد

در همین اثنا طبق تحلیل‌های آرکان ریسرچ (Arcane Research) شرکت نروژی تحلیلگر کریپتو نوسان ۷ روزه بیت‌ کوین رو به کاهش گذاشته و به ۲.۷۶% رسیده است در حالی که نوسان ۳۰ روزه در حال حاضر به سطح نوسان در دوره تثبیت قیمت بیت‌ کوین در بالاتر از ۵۰،۰۰۰ دلار در ماه مارس برگشته است.

داده‌های ارائه‌شده توسط گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که فروکش کردن نوسانات کریپتو منطبق با فعالیت‌های معاملاتی بازارهای ابزار مشتقه است که در آن‌ها نرخ بهره راکد و حجم معاملات در حال سقوط به کمترین سطح سال ۲۰۲۱ است.

از زمان فروش یکجا و زیر قیمت ماه مه تابه‌حال قراردادهای آتی بهره باز با ۵۷% کاهش نسبت به زمان عرضه عمومی کوین‌بیس در بورس در ماه آپریل در دامنه ۱۰.۷ تریلیارد دلار تا ۱۳ تریلیارد دلار محدود مانده است. حجم معاملات در بازارهای قرارداد آتی در مقایسه با ماه مه و ماه جون به ترتیب تا ۶۲.۵% و ۴۹% سقوط کرده و در حال حاضر حجم معاملات روزانه قراردادهای آتی معادل ۴۵ تریلیارد دلار است.

قیمت بیت‌ کوین در پی ثبت بالاترین نرخ تورم 13 ساله در ایالات‌متحده تا 32،500 دلار سقوط کرد
قیمت بیت‌ کوین در پی بالاترین نرخ تورم ۱۳ ساله ایالات‌متحده تا ۳۲،۵۰۰ دلار سقوط کرد

تحلیلگر گلس‌نود می‌نویسد «با چنین کاهش چشمگیری در سراسر تمامی بازارهای ابزار مشتقه احتمال هدایت سطح نوسان بازار به‌وسیله حجم معاملات نرخ آنی (نقدی) به‌جای *فشارهای مواضع خرید/فروش استقراضی (short/long squeezes) یا نقدسازی مواضع معاملاتی دارای اعتبار اهرمی به‌طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.»

طبق اطلاعات کریپتوکامپیر (CryptoCompare) شرکت فراهم‌کننده داده‌های بازار در ماه جون حجم معاملات در صرافی‌های بزرگ کریپتوکارنسی ازجمله بایننس، کوین‌بیس و کراکن در مقایسه با ماه قبل بیش از ۴۰% کاهش یافت.

* قرار گرفتن در موضع فروش استقراضی به این معناست که شما پیش‌بینی می‌کنید قیمت یک سهام سقوط قابل‌توجهی می‌کند بنابراین فشار مواضع فروش استقراضی (short squeeze) را می‌توان به‌عنوان افزایش قیمت ناگهانی تعریف کرد.

قرار گرفتن در موضع خرید استقراضی Long Squeeze به این معناست که شما پیش‌بینی می‌کنید قیمت یک سهام جهش قابل‌توجهی می‌کند؛ بنابراین فشار مواضع خرید استقراضی Long Squeeze هنگامی رخ می‌دهد که با کاهش قیمت، فشار فروش افزایش می‌یابد، خریدهای استقراضی به دام می‌افتند و منجر به کاهش شدید و ناگهانی قیمت می‌شود که البته فشار مواضع خرید استقراضی Long Squeeze چندان رایج نیست.

این نوع احساسات بازار در پیامی از جِهان چو (Jehan Chu) بنیان‌گذار و مدیر کنتیک کپیتال (Kenetic Capital) شرکت سرمایه‌گذاری کریپتو مستقر در هنگ‌کنگ به تصویر کشیده شده است. او در پیامی به نشریه فوربس نوشت «پایین‌تر بودن قیمت‌ها، حجم معاملات و احساسات بازار دست‌به‌دست هم داده‌اند تا فشار فزاینده رو به پایین بر بازارهای کریپتو اعمال کنند. با فقدان احساسات مثبت در هر دو بازار کریپتو و بازار اقتصاد خرد می‌توان انتظار داشت که در کوتاه‌مدت شاهد حرکات جانبی و نزولی قیمت باشیم، در حالی که نهنگ‌های بازار و سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان به آهستگی به موقعیت‌های معاملاتی خود اضافه می‌کنند و مشغول تثبیت یک کف قیمتی هستند.»

آلتکوین‌ ها نیز در ناحیه قرمز معامله می‌شوند. اتر دیروز برای اولین بار در ماه جاری به پایین‌تر از ۲،۰۰۰ دلار سقوط کرد و باقیمت ۱،۹۵۰ دلار در زمان نوشتن این مطلب همچنان در پایین‌تر از سطح ۲،۰۰۰ دلار معامله می‌شود. اتریوم در طول هفت روز گذشته ۱۶.۰۱% کاهش یافت بااین‌وجود ممکن است آپدیت پروتکل اتریوم که طبق برنامه راه‌اندازی در آگوست پیش می‌رود باعث معکوس شدن روند نزولی شود. کاردانو، ریپل و لایت‌ کوین نیز به همین ترتیب نزدیک به ۴% کاهش داشته‌اند.

 

اخبار کریپتو  کریپتوکارنسی    نرخ تورم آمریکا  کریپتوکارنسی    اخبار کریپتو  کریپتوکارنسی   نرخ تورم آمریکا    اخبار کریپتو  کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی      نرخ تورم آمریکا    اخبار کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا