جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در تاریخ به ثبت رسید و قیمت ها جهش یافت

بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در تاریخ به ثبت رسید و قیمت‌ها جهش یافت

بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در تاریخ به ثبت رسید و قیمت ها جهش یافت

ماینرهایی که فعال باقی می‌مانند به‌احتمال‌زیاد در طول هفته‌های آینده سود بیشتری به دست خواهند آورد. بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در تاریخ به ثبت رسید و قیمت ها جهش یافت

بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در تاریخ به ثبت رسید و قیمت ها جهش یافت
بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین تاریخ ثبت رسید و قیمت ها جهش یافت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بلاک‌چین بیت‌کوین با فعال شدن مکانیزم خودکار تنظیم سختی به‌عنوان پیامدی از اقدامات قانونی سخت‌گیرانه چین علیه صنعت کریپتوکارنسی این کشور، بزرگ‌ترین کاهش سختی استخراج شبکه خود در تاریخ را ثبت کرد.

شنبه ساعت ۶:۲۵ دقیقه به‌وقت ساعت هماهنگ جهانی سختی استخراج شبکه بیت‌کوین با رسیدن به استخراج بلاک ۶۸۹.۴۷۱ نزدیک به ۲۸% کاهش یافت.

بنا بر عقیده یکی از ناظران کاهش شدید در سختی استخراج به کاهش متناظر در کارمزد تراکنش منجر شده است که ممکن است با پیش‌بینی افزایش تراکنش‌ها به‌نوبه خود در افزایش قیمت ۱۰۰۰ دلاری بزرگ‌ترین کریپتوکارنسی جهان سهیم بوده باشد.

در معاملات اخیر قیمت BTC برابر با ۳۴،۷۳۸$ بود که در طول ۲۴ ساعت گذشته رشد ۳.۵۸ درصدی داشته است. قیمت BTC پیش از کاهش سختی استخراج شبکه در حدود ۳۳،۷۰۰$ بود.

چارلی موریس (Charlie Morris) مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت مدیریت دارایی بایت‌تری (ByteTree) چند ساعت پس از کاهش سختی استخراج در توییتی نوشت که کارمزد تراکنش دیروز از ۱۰$ به ۶$ کاهش‌یافته است. بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در تاریخ به ثبت رسید و قیمت ها جهش یافت

 تنظیم سختی اخیر به‌منزله سومین کاهش متوالی در سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در سال جاری است و پیش از آن مطابق اطلاعات شرکت ارائه‌دهنده خدمات استخراج BTC.com در روز ۲۹ ماه مه و ۱۳ ماه جون نیز سختی استخراج به ترتیب ۱۶% و ۵% کاهش‌یافته بود. پس از دسامبر ۲۰۱۸ این اولین باری است که چنین روند کاهش پیاپی در سختی استخراج اتفاق می‌افتد.

 

سختی استخراج شبکه بیت‌کوین چیست؟

بزرگترین کاهش سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در تاریخ به ثبت رسید و قیمت ها جهش یافت

سختی استخراج شبکه بیت‌کوین با استفاده از یک امتیاز داخلی و با شروع از امتیاز ۱ (هنگامی‌که ساتوشی در آسان‌ترین سطح شروع به استخراج کرد) اندازه‌گیری می‌شود.

سختی استخراج به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی شده است که بسته به تعداد ماینرهایی که روی شبکه در حال رقابت هستند می‌تواند به‌طور پلکانی کاهش یا افزایش یابد.

در حال حاضر امتیاز سختی استخراج برابر است با ۱۴،۳۶۳،۰۲۵،۶۷۳،۶۵۹ که از امتیاز سختی قبلی برابر با ۱۹،۹۳۲،۷۹۱،۰۲۷،۲۶۲ به میزان ۲۸% کاهش‌یافته است.

بلاک‌های شبکه به‌طور منظم و با نرخ قابل پیش‌بینی یک بلاک به ازای تقریباً هر ۱۰ دقیقه به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه می‌شوند. زمان بلاک درواقع مدت‌زمانی را اندازه می‌گیرد که ایجاد یک بلاک جدید طول می‌کشد، هرچند این سرعت می‌تواند بسته به تعداد ماینرهای فعال روی شبکه و سرعت محاسباتی آنها تغییر کند.

هنگامی‌که ماینرهای بیشتری در حال انجام محاسبات برای «یافتن» بلاک بعدی باشند و BTC 6.125 پاداش بگیرند در این صورت محاسبات کشف بلاک‌های بعدی معمول بسیار سریع‌تر حل می‌شوند. هنگامی‌که ماینرها از شبکه خارج می‌شوند، تعداد ماینرهای کمتری در رقابت باقی می‌مانند و به‌این‌ترتیب زمان ایجاد بلاک آهسته‌تر می‌شود.

ازآنجاکه چین از دیرباز میزبان بخش بزرگی از قدرت‌هش (hashpower) شبکه بیت‌کوین بوده است کاهش ماینرها اتفاقی است که درنتیجه اقدامات مسئولان چین به‌منظور سرکوب و محدودسازی معاملات و استخراج کریپتوکارنسی به وقوع پیوسته است.

مقامات محلی چین در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ (Xinjiang Uygur Autonomous Region)، منطقه خودمختار مغولستان داخلی (Inner Mongolia Autonomous Region)، استان چینگ‌های (Qinghai) و استان سیچوآن (Sichuan) با پیروی از دستورالعمل حکومت مافوق خود از برنامه‌هایی برای تعطیل کردن تمامی یا برخی از مزارع استخراج بیت‌کوین خبر دادند.

میانگین هش‌ریت (hashrate) که برابر با اندازه کل قدرت محاسباتی تخصیص‌یافته به بلاک‌چین از طریق عملیات استخراج است در طول آخرین دوره سختی استخراج برابر با ۸۷.۷ اگزاهش بر ثانیه بود که نشان‌دهنده کمترین هش‌ریت از دسامبر ۲۰۱۹ تابه‌حال است. این رقم ۱۸۰ اگزاهش بر ثانیه از اوج مقدار خود در اواسط ماه مه کمتر است.

درنتیجه میانگین زمان [ایجاد] بلاک شبکه بیت‌کوین به‌طور چشمگیری کاهش یافت و ایجاد برخی از بلاک‌ها در روز یکشنبه ۲۷ ماه جون تا ۲۳ دقیقه طول می‌کشید بااین‌حال به نظر می‌رسد که شبکه از آن زمان تابه‌حال سریع‌تر شده باشد.

الگوریتم بیت‌کوین به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی شده است که به‌منظور حفظ زمان بلاک هدف‌گذاری شده روی ۱۰ دقیقه میزان سختی استخراج شبکه را در هر ۲۰۱۶ بلاک یا تقریباً هر دو هفته به‌طور خودکار تنظیم کند.

بنابراین اتفاقی که در طول شب افتاد این بود که مکانیزم تنظیم خودکار سختی استخراج فعال شد تا تعداد ماینرهای بیشتری را برای پیوستن به شبکه تشویق کند.

کاهش سختی امروز باعث می‌شود که ماینرها آسان‌تر بتوانند بلاک‌ها را با نرخ نزدیک به ده دقیقه هدف‌گذاری شده ایجاد کنند.

اگرچه کاهش هش‌ریت بیت‌کوین به این معناست که استقامت و انعطاف‌پذیری کمتری در مقابل حملات خواهد داشت با این‌ حال خبر کاهش سختی استخراج برای ماینرهای فعال وجه مثبتی دارد.

ویل فاکسلی (Will Foxley) از شرکت کامپس ماینینگ (Compass Mining) گفت «تنظیم سختی چند ویژگی جالب نیز در دنیای واقعی به‌خصوص برای ماینرها دارد.» هنگامی‌که سختی استخراج در جهت کاهشی تنظیم می‌شود درصورتی‌که آنلاین باشید بیت‌کوین بیشتری به دست می‌آورید. هنگامی‌که میزان سختی استخراج بالا می‌رود مقدار بیت‌کوین کمتری به دست می‌آورید زیرا ماینرهای بیشتری در فرایند استخراج روی شبکه مشارکت دارند.

گلس‌نود (Glassnode) در گزارشی نوشت ماینرهایی که فعال باقی‌مانده‌اند به‌احتمال‌زیاد در طول هفته‌های آینده سودآورتر خواهند بود، مگر اینکه اصلاح قیمت‌ها ادامه یابد یا قدرت‌هش در حال مهاجرت (ماینرهای مهاجر از چین) دوباره آنلاین شوند.

 

اخبار کریپتو   استخراج بیت‌ کوین اخبار کریپتو  استخراج بیت‌ کوین  اخبار کریپتو    استخراج بیت‌ کوین  اخبار کریپتو  تاریخ کریپتو      تاریخ کریپتو

تاریخ کریپتو    تاریخ کریپتو     تاریخ کریپتو      تاریخ کریپتو    تاریخ کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا