جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه آمریکا هشدار داد : آمریکا به گزینه رها کردن برجام و توافق با ایران “نزدیک” می شود

آنتونی بلینکن گفت آمریکا به رها کردن مسئله توافق هسته‌ای با ایران نزدیک‎تر می‌شود

وزیر خارجه آمریکا هشدار داد : آمریکا به گزینه رها کردن برجام و توافق با ایران “نزدیک” می شود

به دنبال هشدار روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر کاهش فعالیت‌های بازرسی و نظارت بر برنامه‌های هسته‌ای و عدم ارائه توضیح درباره ذرات اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده ایران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد. وزیر خارجه آمریکا هشدار داد : آمریکا به گزینه رها کردن برجام و توافق با ایران “نزدیک” می شود

وزیر خارجه آمریکا هشدار داد : آمریکا به گزینه رها کردن برجام و توافق با ایران "نزدیک" می شود
وزیر خارجه آمریکا هشدار داد آمریکا به گزینه رها کردن برجام و توافق با ایران نزدیک میشود

آنتونی بلینکن در دیدار با وزیر خارجه آلمان در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور، ضمن اشاره به بی‌نتیجه ماندن برجام به علت اقدامات ایران، گفت «آمریکا به رها کردن مسئله توافق هسته‌ای با ایران نزدیک‌تر می‌شود.»

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار ضمن هشدار به ایران برای بازگشت فوری به برجام، اعلام کرد که اظهارات تهران مبنی بر اینکه ممکن است بازگشت به مذاکرات برجام دو سه ماه طول بکشد، بسیار طولانی است.

جوی هود، جانشین معاون وزیر خارجه آمریکا، شامگاه چهارشنبه ۱۷ شهریور، با اشاره به نارضایتی آمریکا و متحدان اروپایی این کشور از عدم دسترسی بازرسان آژانس به برنامه‌های هسته ایران، گفت که پنجره مذاکره با ایران همیشه باز نیست و جو بایدن در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای صریح است.

وی تاکید کرد که تهدیدهای ایران منجر به ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و برای جلوگیری از این تهدیدات و اقدامات، باید سریعا به مذاکرات برجام بازگردیم و ایران نیز به تعهدات برجامی خود پایبند باشد.

جوی هود در ادامه گفت «لغو تحریم‌ها تنها با تعهد کامل و بازگشت به توافق هسته‌ای امکان‌پذیر است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۱۶ شهریور، از تضعیف نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران و نقض تعهدات برجامی جمهوری اسلامی خبر داد و گفت که جمهوری اسلامی توضیحی درمورد ذرات اورانیوم سایت‌های اعلام نشده خود ارائه نمی‌دهد. این سازمان خواهان توضیحات لازم در این زمینه از سوی ایران است.

این در حالیست که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، ۱۷ شهریور، در گفت‌وگوی تلفنی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد و مدعی شد که اقدامات آژانس منجر به اختلال در مسیر مذاکرات می‌شود.

رئیسی گفت :«در صورت برخورد غیرسازنده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انتظار برخورد سازنده از سوی ایران منطقی نیست.»

رئیس جمهور ایران در سخنان خود با تکذیب غیرشفاف بودن ایران در مسائل هسته‌ای، گفت «همکاری‌های جدی جمهوری اسلامی ایران با آژانس نمونه بارزی از اراده ایران برای شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ای است.»

مذاکرات احیای برجام با مشارکت غیرمستقیم آمریکا از فرودین سال جاری آغاز شد، اما پس از برگزاری ۶ دور از آن و بدلیل تغییر دولت در جمهوری اسلامی و انتصاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران، این مذاکرات متوقف شد. تا کنون نیز تاریخ دور هفتم این مذاکرات تعیین نشده است.

مذاکرات احیای برجام  جوی هود جانشین معاون    هایکو ماس وزیر خارجه  جوی هود جانشین معاون   مذاکرات احیای برجام  جوی هود جانشین معاون    هایکو ماس وزیر خارجه         مذاکرات احیای برجام

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا