جدیدترین اخبارجهان

بوریس جانسون در پی استعفای ۵۰ نفر از وزیران و مسئولان دولت خود امروز استعفا می دهد

بوریس جانسون از رهبری حزب محافظه‌کار کناره‌گیری می‌کند اما امیدوار است در سمت نخست‌وزیر باقی بماند

بوریس جانسون در پی استعفای ۵۰ نفر از وزیران و مسئولان دولت خود امروز استعفا می دهد

جانسون اصرار دارد که تا پاییز به عنوان نخست وزیر باقی بماند، اما احتمالاً با فشار شدید همکاران خود برای کناره گیری از سمت نخست وزیری نیز مواجه خواهد شد.

بوریس جانسون در پی استعفای 50 نفر از وزیران و مسئولان دولت خود امروز استعفا می دهد
بوریس جانسون در پی استعفای ۵۰ نفر از وزیران و مسئولان دولت خود امروز استعفا می دهد

بوریس جانسون قرار است روز پنج‌شنبه از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا دهد، اما تلاش خواهد کرد که تا پاییز نخست‌وزیر بماند؛ این تصمیم پس از آن گرفته شد که ندیم زهاوی (Nadhim Zahawi) از او خواست کناره گیری کند و تعدادی از وزرای کابینه کناره‌گیری کردند.

استعفای بوریس جانسون پس از آن که چندین وزیر کابینه او را برای استعفا تحت فشار قرار دادند و بیش از ۵۰ وزیر به دلیل سوءمدیریت او در نحوه واکنش به مجموعه ای از رسوایی ها استعفا دادند، به یک بن بست فوق العاده پایان می دهد.

سخنگوی ساختمان شماره ۱۰ گفت «نخست وزیر امروز بیانیه ای برای کشور صادر خواهد کرد.»

با این حال، انتظار می‌رود که او برای ماندن در سمت نخست‌وزیری تا پاییز که قرار است رقابت رهبری محافظه‌کاران برگزار شود، تلاش کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان احتمالاً با فشار شدید کابینه و نمایندگان خود برای کناره گیری بیشتر و استعفا از سمت نخست‌وزیری مواجه خواهد شد و راه را برای یک رهبر موقت مانند دومینیک راب معاون نخست‌وزیر، یا ترزا می نخست وزیر سابق انگلستان باز می‌کند.

این شورش شامگاه سه شنبه با استعفای ساجد جاوید و ریشی سوناک به ترتیب از سمت وزیر بهداشت و خزانه دار آغاز شد.

جانسون با دورنمای دومین رای عدم اعتماد در هفته آینده روبرو شد، در حالی که قرار است انتخابات اعضای اجرایی کمیته پشتیبان ۱۹۲۲ (۱۹۲۲ Committee) روز دوشنبه برگزار و احتمالاً منجر به تغییر قوانین شود.

خروج او از نخست وزیری پس از سه سال رسوایی از جمله خشم و نارضایتی از نحوه رسیدگی او به اتهامات آزار و اذیت توسط پینچر معاون رئیس فراکسیون حزب در پارلمان؛ جریمه های پلیس به خاطر مهمانی های دوران قرنطینه درداونینگ استریت؛ تلاش برای تغییر سیستم استاندارد و اتهامات نقض قوانین بین المللی صورت می‌گیرد.

میشل دونلان (Michelle Donelan) وزیر آموزش که این هفته منصوب شد، نیز استعفا داد و گفت که کابینه باید جانسون را مجبور [به استعفا] کند.

استعفای میشل دونلان پس از استعفای براندون لوئیس، وزیر ایرلند شمالی انجام شد که او نیز صبح پنجشنبه کناره گیری کرد.

لوئیس گفت «یک دولت شایسته و مسئول متکی بر صداقت، شرافت و احترام متقابل است؛ این مایه تاسف عمیق شخصی من است که باید دولت را ترک کنم زیرا به اعتقاد من این ارزش ها دیگر رعایت نمی شوند.»

ندیم زهاوی  دومینیک راب  ندیم زهاوی  دومینیک راب  ترزا می  ترزا می

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا