جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

بودجه ۲۰۲۲ کانادا : میلیاردها دلار هزینه جدید هدفمند و کسری ۵۲.۸ میلیارد دلاری

در حالی‌که فدرال در بودجه ۲۰۲۲ از میلیاردها دلار هزینه جدید هدفمند رونمایی می‌کند، کسری بودجه ۵۲.۸ میلیارد دلار پیش بینی شده است

بودجه ۲۰۲۲ کانادا : میلیاردها دلار هزینه جدید هدفمند و کسری ۵۲.۸ میلیارد دلاری

در بودجه ۲۰۲۲ فدرال کانادا، دولت ده‌ها میلیارد هزینه جدید را طی پنج سال آینده با هدف ابتکارات «هدفمند» برای ساختن اقتصاد و در عین حال کاهش کسری بودجه رونمایی می‌کند.

روز پنجشنبه معاون نخست وزیر و وزیر دارایی کریستیا فریلند گفت در حالی که لیبرال‌های فدرال از مخارج بزرگ دوران همه‌گیری دور می‌شوند پیشنهاد می‌کنند اقتصاد کانادا از طریق تورم مداوم هدایت شود.

از پرداختن به مقرون به صرفه بودن مسکن، تا حمایت از ارتش کانادا در مواجهه با بی ثباتی جهانی به دلیل جنگ روسیه در اوکراین و اجرای تعهدات سیاست مترقی که به حفظ لیبرال‌ها در قدرت کمک می کند، همه در بودجه فدرال وجود داشت.

این بودجه ۹.۵ میلیارد دلار هزینه جدید را برای سال مالی ۲۳_۲۰۲۲ با بزرگترین اقلام از جمله تمرکز بر تامین مسکن، آشتی با بومیان، پرداختن به تغییرات آب و هوایی و دفاع ملی پیشنهاد می کند در حالی که قرار است بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

مجموع هزینه های جدید مشخص شده در بودجه فدرال ۲۰۲۲ تقریباً به ۶۰ میلیارد دلار می رسد، اگرچه هزینه های خالص جدید تقریباً نیمی از آن است.

بودجه با عنوان «برنامه ای برای رشد اقتصاد ما و مقرون به صرفه کردن زندگی» نشان می دهد [و پیش‌بینی می‌شود] کسری بودجه فدرال برای سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به ۱۱۳.۸ میلیارد دلار برسد که کمتر از ۱۴۴.۵ میلیارد دلار برآورد شده در آخرین به روز رسانی مالی است.

در سال مالی جاری و سال‌های بعد، کسری بودجه نیز نسبت به پیش‌بینی‌های گذشته کاهش یافته و قرار است همچنان کاهش یابد، به طوری که کسری ۲۳_۲۰۲۲ حدود ۵۲.۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و هر سال بعد از آن کاهش می‌یابد و تا سال ۲۰۲۷_۲۰۲۶ به ۸.۴ میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

بودجه ۲۰۲۲ کانادا : میلیاردها دلار هزینه جدید هدفمند و کسری ۵۲.۸ میلیارد دلاری
بودجه ۲۰۲۲ کانادا : میلیاردها دلار هزینه جدید هدفمند و کسری ۵۲.۸ میلیارد دلاری

کریستیا فریلند در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی حول محور بودجه و قبل از ارائه سند نزدیک به ۳۰۰ صفحه‌ای به مجلس عوام گفت «این بودجه سرمایه گذاری زیادی در رشد اقتصادی دارد. این یک برنامه رشد سه بخشی شامل مجموعه ای از سرمایه گذاری‌ها روی افراد که باعث رشد می‌شود، سرمایه گذاری در حوزه مسکن به عنوان محور اصلی سرمایه گذاری که همه می دانیم ضروری است… و سوم سرمایه گذاری در بهره وری می‌باشد.

لیبرال ها با تنظیم بودجه ۲۰۲۲ به عنوان «رویکردی مسئولانه مالی برای رشد اقتصادی»، می گویند اولویت آنها ایجاد اقتصادی است که «برای همه کارساز باشد». این بودجه ای است که در وهله اول به دنبال حمایت از کانادایی ها می‌باشد.

نخست وزیر جاستین ترودو [در حال رفتن به تالار برای سخنرانی در مورد بودجه فریلند] گفت «ما از طریق این همه گیری نشان داده ایم که یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه اقتصاد ما دوباره قوی می شود، سرمایه گذاری در چیزهای مناسب برای کانادایی ها برای رشد اقتصاد است… و این کار در چارچوبی مسئولانه مالی انجام می شود.» 

پدرو آنتونز، اقتصاددان ارشد هیئت کنفرانس کانادا گفت که در مقایسه با زمان های قبل از همه گیری، بودجه هزینه ای نسبتا بزرگ است، اما به دلیل بهبود وضعیت مالی [نسبتاً بهبود یافته شده] و اقدامات درآمدی جدید آینده، این هزینه ممکن شده است.

آنتونز گفت: وضعیت مالی از نظر درآمدها و هزینه ها نسبت به آنچه در به روز رسانی اقتصادی داشتیم بهبود یافته و این تا حد زیادی به این دلیل است که ما یک شوک تورمی داشته‌ایم که به طور کلی درآمدها و قیمت‌های کالاها را افزایش داده است، که به دولت فدرال کمک می‌کند. ما به طور کلی پیشرفت بسیار سریعی در اقتصاد داشته‌ایم … بنابراین برخی از هزینه‌ها را برای دولت کاهش داده است.

در پارلمان اقلیت، احزاب مخالف به سرعت واکنش نشان دادند و محافظه‌کاران فدرال آن را به‌عنوان یک طرح مالی «غیر مسئولانه» تعریف کردند که نمی‌توانند از آن حمایت کنند، در حالی که متحد لیبرال و شریک اصلی NDP می‌گوید این بسته برای حفظ حمایت آنها کافی است.

کریستیا فریلند جاستین ترودو    کریستیا فریلند جاستین ترودو  کریستیا فریلند جاستین ترودو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا