جدیدترین اخبارسبک زندگی

آیا می توانید با دوست پسر / دختر یا شریک زندگی سابق خود دوست باشید؟

۵ نکته تخصصی که به شما در تصمیم گیری کمک می کند

آیا می توانید با دوست پسر / دختر یا شریک زندگی سابق خود دوست باشید؟

جدایی بدترین اتفاقی است که برای هر فردی رخ می‌دهد و این یک حقیقت جهانی است. از دست دادن عشق می تواند دردناک، گیج کننده و منزوی کننده باشد. همه کسانی که جدایی را تجربه می‌کنند مراحل مختلف سوگ‌عشق را پشت سر می گذارند، اما وقتی غبار غم بر دل نشست چه می شود و یا چه باید کرد؟

آیا می توان با شریک سابق در ارتباط بود؟ آیا دوستی با کسی که قبلاً عاشقش بودید فاجعه‌بار است؟ این سؤالات در داستان «مکالمات با دوستان سالی رونی» بررسی می‌شوند، که توسط بی‌بی‌سی در یک برنامه تلویزیونی اقتباس شده و از ۱۵ می پخش می‌شود و همه قسمت‌ها در آی‌پلیر (iPlayer) بی‌بی‌سی در دسترس هستند.

رمان و سریال هر دو حول محور دو دانشجوی دانشگاه، بابی (با بازی ساشا لین، که ممکن است او را از American Honey و The Miseducation Of Cameron Post بشناسید) و فرانسیس (با بازی آلیسون الیور تازه وارد به عرصه بازیگری) می باشد. آنها با زوج متاهل فریبنده ملیسا (جمیما کیرک (Jemima Kirke)، ستاره دختران و آموزش جنسی) و نیک (با بازی تیلور سوئیفت (Taylor Swift’s) دوست جو آلوین (Joe Alwyn) که در The Favorite نیز حضور داشت) آشنا می شوند و به زودی خود را عمیقاً درگیر ازدواج این زوج می بینند.

آیا می توانید با دوست پسر / دختر یا شریک زندگی سابق خود دوست باشید؟
آیا می توانید با دوست پسر / دختر یا شریک زندگی سابق خود دوست باشید؟

بابی و فرانسیس در تصویر بالا در سریال (Conversations With Friends «گفت‌وگو با دوستان») به عنوان پارتنر سابق و دوست حضور دارند

در حالی که بیشتر داستان بر ارتباط فرانسیس با بازیگر نیک متمرکز است، پیوند اصلی داستان پیوندی است که او با بابی به اشتراک می گذارد. این دو یک رابطه عاشقانه طولانی مدت داشتند، اما از هم جدا شده و دوستی برقرار کرده بودند (یا دوباره ایجاد کردند). اما احساسات آنها نسبت به یکدیگر به عنوان یک جریان پنهانی برای درامای که در پی می آید عمل می کند.

بنابراین چقدر منطقی است که با یک دوست سابق شروع به دوستی کنید؟

از دکتر کالانیت بن‌آری (Kalanit Ben-Ari) درمانگر روابط پرسیده شد که آیا این موضوع می تواند یک حرکت عاقلانه باشد؟ او در جواب گفت قبل از شروع این کار باید موارد زیادی را در نظر بگیرید.

 توصیه های مهم او را در ذیل می‌خوانید.

۱. مشخص کنید که چرا می خواهید دوست باشید.
دکتر بن‌آری می‌گوید: «این یک تصمیم شخصی است که باید بر اساس شرایط جدایی، شخصیت‌های درگیر و وضعیت عاطفی افراد اتخاذ شود.»

برای برخی، رابطه با پارتنر سابق ریشه در ترس از رها شدن دارد و دوست بودن راهی برای حفظ وابستگی و ارتباط است. برای دیگران، این در مورد باز نگه داشتن گزینه های خود است. به همین دلیل مهم است که دلیل خود را برای دوستی پیدا کنید. اگر احساس می‌کنید که ممکن است وسیله‌ای برای تثبیت مجدد این شخص به عنوان یک گزینه عاشقانه یا التیام درد باقی‌مانده جدایی باشد، بهتر است از او دوری کنید.

۲. قبل از اینکه دوستی را دنبال کنید کمی فاصله بگیرید
دکتر بن‌آری توصیه می‌کند: «این می‌تواند ایده خوبی باشد که قبل از برقراری ارتباط مجدد به عنوان دوست، جدایی کامل را بررسی کنید. این به هر فردی زمان می‌دهد تا شکاف را پردازش کند، تجربیات خود را معنا دهد، ارتباطات اجتماعی و منابع خارج از آن رابطه را تقویت نماید و خود را دوباره کشف کند.»

آیا می توانید با دوست پسر / دختر یا شریک زندگی سابق خود دوست باشید؟
آیا می توانید با دوست پسر / دختر یا شریک زندگی سابق خود دوست باشید؟

آلیسون الیور (تصویر بالا) نقش فرانسیس را در گفتگو با دوستان بازی می‌کند

۳. حسادت را کنار بگذارید و مرزهای خود را حفظ کنید
بابی و فرانسیس هر دو حسادت را زمانی تجربه می کنند که هر دو وارد روابط عاشقانه متفاوتی می شوند. دکتر بن‌آری توضیح می‌دهد: «حسادت می‌تواند از جایی باشد که هنوز عاشق و دلبسته به شریک زندگی هستید، اما زمانی که رابطه را به پایان می‌برید، می‌تواند از محل از دست دادن نیز ناشی شود». مهم است که دلایل حسادت خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که آیا می توانید در چارچوب یک دوستی با آنها کنار بیایید یا نه.

۴. از منحصر به فرد بودن موقعیت خود قدردانی کنید
هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، بدانید که هر رابطه (و رابطه قبلی) متفاوت است و بنابراین برخی از دوستی ها باقی خواهند ماند و برخی دیگر نه. به گفته دکتر بن آری، عوامل زیادی می توانند بر این امر تأثیر بگذارند، از جمله گرایش جنسی شما. برای مثال، او مشاهده کرده است که روابط لزبین‌های بیشتری – مانند روابط فرانسیس و بابی در مقایسه با روابط دگرجنس‌گرا به صورت دوستی باقی می‌مانند، اما هرگز یک قانون جهانی وجود ندارد. او می‌افزاید: «با تمام گرایش‌های جنسی، یک دوره «خاموشی» مورد نیاز می‌باشد و ممکن است کمی مدیریت حسادت مورد نیاز باشد.

۵. بپرسید که این دوستی چه چیزی به زندگی شما می آورد

تصور کنید که بودن در کنار همسر سابقتان چگونه خواهد بود، به روشی غیر عاشقانه. دکتر بن‌آری توصیه می‌کند این سؤال‌ها را از خود بپرسید: «آیا از نظر عاطفی با همسرم احساس امنیت و راحتی می‌کنم؟ آیا به مرزهای جدید دوستی احترام گذاشته می‌شود؟ آیا رابطه جدید با همسر سابق انرژی من را می‌گیرد یا رابطه ای سالم و انرژی بخش است؟»

بنابراین مهمتر از همه، این مهم است که در نظر داشته باشید که آیا باقی ماندن دوستان با پاراتر سابق شما چیزهای مثبتی را برای آینده شما به ارمغان می آورد و نه فقط نوستالژی از گذشته.

دوستی با پارتنر سابق  دوستی با پارتنر سابق  دوستی با پارتنر سابق

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا