جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

کانادا در طول ماه گذشته ۱۵۴،۰۰۰ شغل اضافه کرد و نرخ بیکاری را به پایین‌ترین سطح دوره پاندمی و برابر با ۶% رساند

اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

اقتصاد کانادا با افزودن ۱۵۴،۰۰۰ شغل جدید که در حد کافی برای رساندن نرخ بیکاری به کمتر از ۶% است از سطح انتظارات فراتر رفت. اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به 200،000 شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است
اقتصاد کانادا دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

سازمان آمار کانادا (Statistics Canada) روز جمعه اعلام کرد که نرخ بیکاری با ۰.۷ درصد کاهش به شش درصد رسیده است. این رقم پایین ترین نرخ بیکاری از هنگام آغاز پاندمی است. کانادا در فوریه ۲۰۲۰ پیش از پاندمی کووید-۱۹ دارای نرخ بیکاری ۵.۷ درصد بود. نرخ بیکاری در ماه می همان سال به ۱۳.۷ درصد رسید و سپس به طور یکنواخت روبه کاهش گذاشت.

طبق محاسبات سازمان آمار کانادا ماه گذشته بیش از ۱۹.۳ میلیون نفر در کانادا دارای شغل بوده اند، این رقم ۱۸۳،۰۰۰ نفر بیشتر از تعداد افراد دارای شغل پیش از دوره پاندمی است.

 

دستمزدها نیز افزایش یافت

اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

از لحاظ دستمزد نیز تحولات مثبتی وجود داشت به طوری که طبق محاسبات سازمان آمار سطح دستمزد در نوامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با دو سال پیش در همین ماه {قبل از آغاز پاندمی} ۷.۷ درصد افزایش یافته است. مبلغ دستمزد به طور متوسط ۲.۱۸ دلار نسبت به دو سال پیش در همین دوره افزایش یافته است.

به طور کلی کارگران از لحاظ دستمزد در حال پیشرفت هستند.

تعداد افرادی که کمتر از ۱۲ دلار در ساعت درآمد دارند با کاهش از یک چهارم میلیون نفر به ۱۶۵،۰۰۰ نفر به طرز چشمگیری در طول دو سال گذشته پایین آمده است. تعداد افرادی که بین ۱۲ تا ۲۰ دلار درآمد دارند نیز کاهش یافته و از ۵.۱ میلیون کارگر در گذشته به ۴.۴ میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.

دلیل کوچکتر شدن جمعیت این گروه های درآمدی پیشرفت کارگران در مقیاس حقوق و دستمزد است. تعداد کسانی که درآمدی بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در ساعت کسب می‌کنند از ۴.۹ میلیون نفر در گذشته به ۵.۲ میلیون نفر در حال حاضر رشد کرده است و تعداد افراد در بالاترین گروه درآمدی نیز به بیش از ۶.۸ میلیون نفر توسعه یافته است. رقم فعلی افراد در بالاترین گروه درآمدی یک میلیون نفر بیشتر از قبل است.

در عین حال که دستمزدهای بالاتر برای کارگران خوب است اما شبیه یک تیغ دو لبه است چرا که هزینه های زندگی نیز به سرعت بالا می رود. حقوق و دستمزدهای بالاتر تحت تأثیر این واقعیت که قیمت‌ها نیز طبق داده های سازمان آمار کانادا در مقایسه با دو سال گذشته ۵.۳ درصد افزایش یافته است تعدیل خواهند شد.

اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به 200،000 شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است
اقتصاد کانادا دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

تانیا گالیسون (Tanya Gullison) کارشناس ارشد درآمدها در شرکت مشاوره منابع انسانی ال اچ اچ (LHH) گفت که مردم در دسته های انبوه در حال بازگشتن به نیروی کار هستند چرا که برای پرداخت هزینه های بیشتر مایحتاج خود به پول بیشتری نیاز دارند.

گالیسون گفت «فشار تورم در حال بازگردان کارگران جویای درآمد بالاتر به نیروی کار است.» «علاوه بر این کارکنانی که در حال جستجوی مشاغل دارای درآمد بالاتر هستند میزان افزایش درآمد را با جنوب مرزها مقایسه می کنند.»

تغییر شغل نیز در مجموع باعث افزایش درآمد می شود. سازمان آمار کانادا می گوید متوسط افزایش دستمزد برای تازه استخدام شدگان با سرعت بیشتری نسبت به کارگران فعلی افزایش می یابد.

گالیسون گفت «در طول سال مالی آینده به احتمال بسیار زیاد پاداش و مزایا در جهت تبدیل شدن به ابزاری برای جذب استعدادهای جدید و حفظ کارکنان جدید هدایت می شود»

 

رقابت برای جذب استعدادها

اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

سیاست گذاران در اوج دوره پاندمی نسبت به رشد گروه افراد «بیکار مانده به مدت طولانی» هشدار می دادند که طبق تعریف سازمان آمار کانادا به عنوان گروهی از افراد تعریف می شوند که شغل خود را از دست داده اند و در طول مدت ۲۷ هفته که برابر با نیمی از سال است شغل جدیدی پیدا نکرده اند.

پیش از دوران پاندمی ۱۸۵،۰۰۰ نفر در این گروه قرار داشتند که معادل ۱۵ درصد جمعیت تمام افراد بیکار بود. این رقم تا اپریل امسال با رشد بی سابقه به ۵۱۰،۰۰۰ نفر رسید که تقریباً برابر با یک‌سوم تمام افراد بیکار بود.

از اپریل تابه‌حال این رقم به طور یکنواخت کاهش یافته است اما از زمان آغاز پاندمی تابه‌حال بزرگ‌ترین ریزش جمعیت افراد «بیکار مانده به مدت طولانی» در ماه نوامبر اتفاق افتاد که با کاهش ۶۲،۰۰۰ نفری به ۳۰۵،۰۰۰ نفر رسید.

تو نویِن (Tu Nguyen) اقتصاددان شرکت مشاوره آر اس ام کانادا (RSM Canada) گفت «بالاخره این کارگران شاهد نوری در انتهای تونل کووید-۱۹ هستند» «با فراتر رفتن تعداد فرصت های شغلی اشغال نشده از مرز یک میلیون شغل، کمبود نیروی کار تشدید خواهد شد و در نتیجه رقابت کسب و کارها برای جذب و حفظ استعدادها موجب افزایش بیشتر دستمزدها خواهد شد.» اقتصاد کانادا در حال حاضر دارای نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ شغل بیشتر از دوره پیش از آغاز پاندمی است

هزینه      هزینه        هزینه      هزینه      هزینه        هزینه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا