جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد

تخلیه ۱۰۶ شهروند افغان دیگر در شرایط آشفته کابل توسط ارتش کانادا

ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد

دولت فدرال تائید کرد که پرواز نظامی اخیر کانادا ۱۰۶ شهروند آسیب‌پذیر افغان که عازم اسکان مجدد در کانادا بوده‌اند را از کابل خارج کرده است. این پرواز در ۲۰ آگوست از افغانستان برخاست و علاوه بر شهروندان افغان حامل تعداد اعلام‌نشده‌ای از اعضای ارتش کشورهای متحد کانادا بود.

ارتش کانادا 106 شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد
ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت ناپایدار و پر هرج و مرج خارج کرد

نیروهای هوایی ارتش کانادا از آخر هفته گذشته که طالبان قدرت را در دست گرفت تابه‌حال دو عملیات نجات از افغانستان انجام داده است.

مقامات ارشد کانادا صبح شنبه در یک جلسه رسانه‌ای جزییات جدیدی درباره مأموریت ارتش اعلام کردند که بنا به توصیف‌ها در یک وضعیت «ناپایدار، پر هرج‌ومرج و مستأصل» انجام می‌شود.

مرز بین فرودگاه و شهر کابل که تحت کنترل طالبان قرار دارد به‌عنوان عامل چالش‌برانگیز اصلی در چندین بار توقف مأموریت شناسایی ‌شده است. گزارش‌های متعددی از تیراندازی و ازدحام مردم در حال فرار از میان جمعیت خارج از گیت‌های فرودگاه وجود داشته است. فرودگاه اساساً آخرین مکان در افغانستان در نظر گرفته می‌شود که هنوز از طالبان در امان مانده است.

دولت کانادا گفته است که تا هنگامی‌که فرودگاه تحت کنترل متحدان باقی بماند به مأموریت نجات و اسکان مجدد ادامه خواهد داد. جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال گفت که «نجات تمامی افراد واجد شرایط اسکان مجدد» تقریباً غیرممکن خواهد بود.

دولت کانادا ۶،۰۰۰ نفر از مردم واجد شرایط اسکان مجدد را شناسایی کرده است که در حال حاضر در افغانستان به سر می‌برند. دولت امروز اعلام کرد که نیمی از این تقاضاها را بررسی و پردازش کرده است.

کانادا انتظار دارد که امکان اسکان مجدد مجموعاً ۲۰،۰۰۰ شهروند افغان آسیب‌پذیر را فراهم کند که شامل اتباع افغان آسیب‌پذیری است که در حال حاضر خارج از کشور به سر می‌برند. ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد

ارتش کانادا 106 شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد
ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت ناپایدار و پر هرج و مرج خارج کرد

چرا پروازهای کانادایی در مقایسه با سایر پروازها تعداد کمتری مسافر حمل میکنند

 

یکی از مقامات ارشد گفت که پروازهای ارتش کانادا که کابل را ترک می‌کنند تا سقف ظرفیت خود مسافر سوار می‌کنند اگرچه هواپیماهای کانادایی در مقایسه با برخی از هواپیماهای تحت هدایت ارتش ایالات‌متحده تعداد کمتری مسافر حمل می‌کنند.

یکی از مسئولان گفت که هواپیماهای کانادایی در فرودگاه کابل سوخت‌گیری مجدد انجام نمی‌دهند، درنتیجه ناچارند پرواز و فرود را با سوخت بیشتری در مخزن خود انجام دهند و به‌این‌ترتیب باعث محدود شدن تعداد افرادی می‌شود که هواپیماها می‌توانند حمل کنند.

این مقام مسئول گفت که هواپیماها «در حال حمل وزن سنگین فرود می‌آیند و با وزن سنگین نیز از زمین بلند می‌شوند.» پروازهای سایر متحدان می‌توانند مسافر بیشتری حمل کنند چون می‌توانند پس از برخاستن از کابل در میانه آسمان سوخت‌گیری مجدد انجام دهند، یا می‌توانند پروازهای کوتاه‌تری به مقصد توقفگاه‌های خود داشته باشند.

مقام مسئول کانادایی گفت برخی از مسافران پروازهای کانادایی روی کف هواپیما می‌نشینند و کمربند نمی‌بندند.

پناهندگان افغان که سوار هواپیما می‌شوند در شرایط فعلی موظف به همراه داشتن پاسپورت معتبر پیش از ترک کشور خود نیستند. اتاوا اعلام کرد که الزامات مربوط به پاسپورت معتبر توسط دولت افغانستان وضع ‌شده بود که در حال حاضر با توجه به سقوط دولت افغانستان این الزامات نیز قابل صرف‌نظر کردن است.

تخلیه ۱۰۶ شهروند افغان دیگر در شرایط متزلزل و آشفته کابل توسط ارتش کانادا ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد دولت فدرال تائید کرد که پرواز نظامی اخیر کانادا ۱۰۶ شهروند آسیب‌پذیر افغان که عازم اسکان مجدد در کانادا بوده‌اند را از کابل خارج کرده است. این پرواز در ۲۰ آگوست از افغانستان برخاست و علاوه بر شهروندان افغان حامل تعداد اعلام‌نشده‌ای از اعضای ارتش کشورهای متحد کانادا بود. نیروهای هوایی ارتش کانادا از آخر هفته گذشته که طالبان قدرت را در دست گرفت تابه‌حال دو عملیات نجات از افغانستان انجام داده است. مقامات ارشد کانادا صبح شنبه در یک جلسه رسانه‌ای جزییات جدیدی درباره مأموریت ارتش اعلام کردند که بنا به توصیف‌ها در یک وضعیت «ناپایدار، پر هرج‌ومرج و مستأصل» انجام می‌شود. مرز بین فرودگاه و شهر کابل که تحت کنترل طالبان قرار دارد به‌عنوان عامل چالش‌برانگیز اصلی در چندین بار توقف مأموریت شناسایی ‌شده است. گزارش‌های متعددی از تیراندازی و ازدحام مردم در حال فرار از میان جمعیت خارج از گیت‌های فرودگاه وجود داشته است. فرودگاه اساساً آخرین مکان در افغانستان در نظر گرفته می‌شود که هنوز از طالبان در امان مانده است.

دولت کانادا گفته است که تا هنگامی‌که فرودگاه تحت کنترل متحدان باقی بماند به مأموریت نجات و اسکان مجدد ادامه خواهد داد. جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال گفت که «نجات تمامی افراد واجد شرایط اسکان مجدد» تقریباً غیرممکن خواهد بود. ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرددولت کانادا ۶،۰۰۰ نفر از مردم واجد شرایط اسکان مجدد را شناسایی کرده است که در حال حاضر در افغانستان به سر می‌برند. دولت امروز اعلام کرد که نیمی از این تقاضاها را بررسی و پردازش کرده است. کانادا انتظار دارد که امکان اسکان مجدد مجموعاً ۲۰،۰۰۰ شهروند افغان آسیب‌پذیر را فراهم کند که شامل اتباع افغان آسیب‌پذیری است که در حال حاضر خارج از کشور به سر می‌برند. چرا پروازهای کانادایی در مقایسه با سایر پروازها تعداد کمتری مسافر حمل می‌کنند یکی از مقامات ارشد گفت که پروازهای ارتش کانادا که کابل را ترک می‌کنند تا سقف ظرفیت خود مسافر سوار می‌کنند اگرچه هواپیماهای کانادایی در مقایسه با برخی از هواپیماهای تحت هدایت ارتش ایالات‌متحده تعداد کمتری مسافر حمل می‌کنند. ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد یکی از مسئولان گفت که هواپیماهای کانادایی در فرودگاه کابل سوخت‌گیری مجدد انجام نمی‌دهند، درنتیجه ناچارند پرواز و فرود را با سوخت بیشتری در مخزن خود انجام دهند و به‌این‌ترتیب باعث محدود شدن تعداد افرادی می‌شود که هواپیماها می‌توانند حمل کنند. این مقام مسئول گفت که هواپیماها «در حال حمل وزن سنگین فرود می‌آیند و با وزن سنگین نیز از زمین بلند می‌شوند.» پروازهای سایر متحدان می‌توانند مسافر بیشتری حمل کنند چون می‌توانند پس از برخاستن از کابل در میانه آسمان سوخت‌گیری مجدد انجام دهند، یا می‌توانند پروازهای کوتاه‌تری به مقصد توقفگاه‌های خود داشته باشند. ارتش کانادا ۱۰۶ شهروند افغان دیگر را از میان یک وضعیت «ناپایدار و پر هرج و مرج» خارج کرد مقام مسئول کانادایی گفت برخی از مسافران پروازهای کانادایی روی کف هواپیما می‌نشینند و کمربند نمی‌بندند. پناهندگان افغان که سوار هواپیما می‌شوند در شرایط فعلی موظف به همراه داشتن پاسپورت معتبر پیش از ترک کشور خود نیستند. اتاوا اعلام کرد که الزامات مربوط به پاسپورت معتبر توسط دولت افغانستان وضع ‌شده بود که در حال حاضر با توجه به سقوط دولت افغانستان این الزامات نیز قابل صرف‌نظر کردن است.  دولت فدرال کانادا دولت فدرال کانادا دولت فدرال کانادا      دولت فدرال کانادا دولت فدرال کانادا اتباع افغان اتباع افغان اتباع افغان اتباع افغان اتباع افغان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا