جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا، انگلستان و ایالات متحده در حال بررسی تحریم سیاسی المپیک زمستانی چین به دلایل حقوق بشری هستند

کانادا در حال مذاکره با «همتایان نزدیک» خود برای تحریم احتمال المپیک زمستانی چین است

کانادا، انگلستان و ایالات متحده در حال بررسی تحریم سیاسی المپیک زمستانی چین به دلایل حقوق بشری هستند

طبق گزارش روز شنبه روزنامه تایمز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان در حال بررسی تحریم سیاسی المپیک زمستانی سال آینده پکن به دلیل سوابق چین در نقض حقوق بشر است.

روزنامه تایمز گزارش کرد که «گفتگوهای فعال» در دولت انگلستان در جریان است و از قرار معلوم لیز تراس (Liz Truss) وزیر امور خارجه انگلستان با تحریم موافق است.

به گزارش نشریه تایمز طبق یکی از گزینه ها وزرای بریتانیایی در محل برگزاری بازی ها شرکت نمی کنند اما سفیر انگلستان در چین شرکت خواهد کرد.

به نقل از گزارش روزنامه تایمز، پنج سیاستمدار محافظه کار در نامه ای به جانسون از او خواسته اند که هر گونه حضور رسمی به نمایندگی سیاسی از طرف انگلستان در المپیک زمستانی را ممنوع کند.

هفته گذشته جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده {در جریان یکی از جلسات با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کاخ سفید} تائید کرد که در حال بررسی تحریم سیاسی المپیک زمستانی سال آینده است.

کانادا، انگلستان و ایالات متحده در حال بررسی تحریم سیاسی المپیک زمستانی چین به دلایل حقوق بشری هستند
کانادا، انگلستان و ایالات متحده تحریم سیاسی المپیک زمستانی چین حقوق بشری

سخنگوی امور خارجه کانادا نیز می گوید که کانادا با توجه به ناپدید شدن اخیر پنگ شوای (Peng Shuai) بازیکن چینی تنیس به مذاکره با همتایان خود در مورد تحریم سیاسی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن ادامه می دهد.

محل اقامت فعلی پنگ شوای ۳۵ ساله پس از اینکه به طور علنی ژانگ ژیلی (Zhang Gaoli) یکی از اعضای ۷۵ ساله دفتر سیاسی مرکزی حزب حاکم کمونیست و معاون سابق نخست وزیر را به تجاوز جنسی علیه خودش متهم کرد هنوز نامشخص است.

پنگ شوای در تاریخ ۲ نوامبر در یکی از شبکه های اجتماعی یک پست طولانی نوشت و گفت که سه سال پیش علیرغم چندین بار امتناع به اجبار وادار به سکس با ژانگ ژیلی در خانه او شده است. اگرچه این پست به سرعت از اکانت تائید شده او در پلتفرم شبکه اجتماعی چینی ویبو (Weibo) حذف شد، اما اسکرین‌شات هایی از اتهاماتی که مطرح کرده بود در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته شد.

وزیر امور خارجه چین روز جمعه گفت که از جنجال های مربوط به پنگ خبر نداشته است؛ پنگ یکی از برترین بازیکنان سابق تنیس دوبل زنان است که در بازی‌های ویمبلدون ۲۰۱۳ و بازی‌های اوپن فرانسه در ۲۰۱۴ برنده عنوان قهرمانی شده بود. پنگ در سه المپیک شرکت کرده بود.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا