انتاریوایرانبریتیش کلمبیاجدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

بازی دوستانه فوتبال ایران و کانادا در ورزشگاه بی سی پلیس ونکوور لغو شد

کانادا بازی دوستانه فوتبال ایران و کانادا در ونکوور را لغو کرد

بازی دوستانه فوتبال ایران و کانادا در ورزشگاه بی سی پلیس ونکوور لغو شد

فدراسیون فوتبال کانادا بازی دوستانه برنامه ریزی شده با ایران را به دلیل انتقادات فزاینده لغو کرد.

در بیانیه ای شامل تنها یک پاراگراف، هیئت مدیره فدراسیون فوتبال کانادا بدون اشاره به هیچ دلیلی از لغو بازی برنامه ریزی شده ۵ جون در ورزشگاه بی سی پلیس (B.C. Place) در ونکوور خبر داد.

اما ایده میزبانی تیم ایران که در رده بیست و یکم جهان قرار دارد، از همان لحظه ای که اولین بار اعلام شد با انتقادات شدیدی مواجه شد.

مسئله اصلی این بود که با در نظر گرفتن کانادایی‌هایی که در پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین دقایقی پس از برخاستن از تهران در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ توسط موشک زمین به هوای ایران سرنگون شد، آیا کانادا باید میزبان ایران باشد یا خیر.

دولت کانادا می گوید ۵۵ شهروند کانادایی و ۳۰ ساکن دائمی در میان ۱۷۶ نفر از جان‌باختگان سرنگونی این هواپیما قرار داشتند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفته بود این بازی «ایده خوبی نبود» و مسئولیت را به عهده فدراسیون فوتبال کانادا انداخته بود. روز چهارشنبه نمایندگان محافظه کار نیز به اعتراض علیه برگزاری این بازی پیوستند.

انجمن خانواده قربانیان پرواز پی‌اس ۷۵۲ (PS752) در بیانیه ای، از فدراسیون فوتبال کانادا خواسته بود «فورا بازی را لغو کند.»

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده قربانیان که همسرش پریسا و دختر خردسالش ری‌را در میان جان‌باختگان این پرواز بودند هفته گذشته در مصاحبه ای گفت «ما چه دوستی با جمهوری اسلامی ایران داریم؟»

برای تیم فوتبال کانادا بازی با ایران یک شانس نادر برای آزمودن مردان کانادایی در مقابل تیمی خارج از کنفدراسیون کنکاف (CONCACAF) بود که شامل امریکای شمالی و مرکزی و حوزه کارائیب است.

هیئت مدیره فدراسیون فوتبال‌کانادا بدون اشاره به هیچ دلیلی از لغو بازی دوستانه فوتبال ایران و کانادا در ورزشگاه بی سی پلیس ونکوور خبر داد. هیئت مدیره فدراسیون فوتبال‌کانادا بدون اشاره به هیچ دلیلی از لغو بازی‌دوستانه فوتبال ایران و کانادا در ورزشگاه بی سی پلیس ونکوور خبر داد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا