جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا تحریم ها علیه روسیه را افزایش داد و مجوزهای صادرات به روسیه را لغو کرد

کانادا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین علیه این کشور وضع کرد

کانادا تحریم ها علیه روسیه را به تدریج افزایش داد و مجوزهای صادرات به روسیه را لغو کرد

کانادا روز پنجشنبه در پی حمله روسیه به اوکراین تحریم های بیشتری علیه روسیه اعلام کرد که ۶۲ شخص و نهاد شامل شخصیت های صاحب نفوذ و بانک های بزرگ را هدف قرار می دهد و تمامی مجوزهای صادرات به روسیه را لغو کرد. تحریم ها علیه روسیه به تدریج افزایش و مجوزهای صادرات به روسیه  لغو شد

کانادا تحریم ها علیه روسیه را به تدریج افزایش داد و مجوزهای صادرات به روسیه را لغو کرد
تحریم ها علیه روسیه افزایش و مجوزهای صادرات به روسیه لغو شد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا_در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت «امروز با توجه به تهاجم نظامی گستاخانه و خطرناک روسیه ما تحریم های سنگین بیشتری وضع می کنیم.»

ترودو گفت «این تحریم ها دارای اثرات گسترده ای هستند؛ هزینه های سنگینی بر اشخاص صاحب نفوذ روسی که همدست این تهاجم هستند تحمیل می کنند و توانایی (ولادیمیر) پوتین رئیس جمهور روسیه برای ادامه تامین بودجه این حمله غیرقابل توجیه را محدود می کند.»

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی پیش از بامداد اعلام جنگ کرد. نیروهای نظامی اوکراینی روز پنجشنبه در سه جبهه با مهاجمان روسی جنگیدند.

ترودو گفت تحریم های کانادا اعضای شورای امنیت روسیه شامل وزیر دفاع، وزیر دارایی و وزیر دادگستری را هدف قرار خواهد داد.

کانادا_ طبق داده های سازمان آمار کشور (Statistics Canada) در سال ۲۰۱۹ معادل ۶۶۶ میلیون دلار کانادا (۵۱۸.۵ میلیون دلار) کالا به روسیه صادر کرده است. کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا که اوکراینی تبار است گفت پاسخ کانادا و متحدان «گزنده خواهد بود.»

کانادا تحریم ها علیه روسیه را به تدریج افزایش داد و مجوزهای صادرات به روسیه را لغو کرد
تحریم ها علیه روسیه افزایش و مجوزهای صادرات به روسیه لغو شد

فریلند گفت که پوتین «جایگاه خود را در ردیف دیکتاتورهای منفور اروپایی که در قرن ۲۰ام دست به چنین قتل عامی زدند تحکیم کرد.» «این حمله وحشیانه نمی تواند و نباید اجازه پیدا کند که پیروز شود.»

ترودو گفت که علاوه بر این شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم کانادا اجازه عبور امن از مرزهای زمینی لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی را خواهند داشت.

نخست وزیر کانادا اضافه کرد که این کشور تقاضانامه های مهاجرتی اوکراینی هایی که می‌خواهند به‌_کانادا بیایند را در اولویت قرار می‌دهد.

تهاجم نظامی روسیه        تهاجم نظامی روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا