جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد

کانادا تست کووید را حتی برای مسافرت های کوتاه‌تر از ۷۲ ساعت الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از کشورهای افریقایی پایان داد

کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد

کانادا یک بار دیگر ارائه گواهی تست مولکولی کووید-۱۹ منفی که پیش از رسیدن به کشور انجام شده باشد را برای تمامی مسافران ورودی به کشور صرف نظر از طول سفر یا مبدا سفر الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد. کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد

دولت فدرال روز جمعه اعلام کرد که تغییر الزامات تست گیری پیش از رسیدن از روز ۲۱ دسامبر به اجرا درخواهد آمد.

بنابراین از سه شنبه آینده تمامی مسافرانی که پس از سفرهای ۷۲ ساعته یا کوتاه تر از ایالات متحده یا سایر مکان های بین المللی به کانادا باز می گردند باید یک تست PCR را در کشوری غیر از کانادا پیش از حرکت زمان‌بندی شده خود انجام دهند.

این الزامات از قبل برای هر مسافری که از سفرهای طولانی خارجی به کشور باز می گشت برقرار بود. کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد

کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از 10 کشور افریقایی پایان داد
کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی

ژان- ایو داکلوس در پاسخ به پرسشی در مورد توجیه منطقی برقراری مجدد این مقررات برای سفرهای کوتاه با توجه به دوره نهفتگی بیماری گفت، در عین حال که این مقررات ممکن است تمامی موارد ابتلا را شناسایی نکند اما «یک لایه مضاعف» محافظتی برای مسافران و افرادی ایجاد خواهد کرد که پس از بازگشت مسافران به خانه در معرض تماس با آنها قرار خواهند گرفت. کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد

دولت فدرال اواخر ماه گذشته به دلیل نگرانی از واریانت اومیکرون علاوه بر تست های پیش از حرکت به سمت کانادا الزامات جدید تست گیری هنگام بازگشت به کشور را نیز برای تمام مسافران هوایی که از خارج از کانادا (به استثناء ایالات متحده) به کشور باز می گردند نیز به اجرا گذاشت. کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی 

بر اساس این سیاست برای تمامی مسافرانی که به کشور وارد می شوند الزامی است که به محض ورود {یا در فرودگاه تست شوند یا در برخی موارد تست خانگی دریافت کنند} و تا هنگام دریافت نتیجه منفی قرنطینه باشند. این سیاست تغییری نداشته است. با این حال ژان ایو داکلوس اشاره کرد که دولت فدرال در حال تدوین مقررات جدید عبور از مرز زمینی است که احتمالا شامل افزایش تست گیری در هنگام ورود خواهد بود.

در طول چند هفته گذشته دولت فدرال در حال افزایش ظرفیت در فرودگاه ها به منظور اجرای الزامات تست گیری هنگام ورود بوده است، اگر چه تعداد مجریان این مقررات هنوز به ظرفیت کامل برای اجرای این تست گیری ها نرسیده است.

داکلوس روز جمعه گفت «مسئولان همکاری نزدیکی با مقامات فرودگاه، ایرلاین ها و ارائه کنندگان خدمات تست گیری و بسیاری دیگر از شرکا دارند تا ظرفیت تست گیری در فرودگاه را افزایش دهند و جریان مسافران را مدیریت کنند و اطمینان پیدا کنند که بهترین پروتکل تست گیری در کارآمدترین حد ممکن پیاده سازی می شود.»

کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد

پایان ممنوعیت مسافرتی ۱۰ کشور

کانادا تست کووید را برای تمام مسافران الزامی کرد و به ممنوعیت مسافرتی از ۱۰ کشور افریقایی پایان داد

در ارتباط با پایان دادن به مقررات اضافی برای مسافرانی که از افریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمباوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، نیجریه، مالاوی و مصر باز می گردند، این سیاست از ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه شب ۱۸ دسامبر پایان می یابد.

ورود به کانادا طبق این ممنوعیت برای تمامی افراد دارای ملیت خارجی که ظرف ۱۴ روز گذشته به این کشورهای افریقایی سفر کرده بودند محدود می شد. کانادایی ها، شهروندان دارای اقامت دائم و همچنین تمامی کسانی که حق بازگشت به کانادا داشتند همچنان می توانستند به خانه بازگردند اما به محض ورود به کشور با الزامات جدید تست گیری و اقامت در تسهیلات قرنطینه دولتی مواجه می شدند.

ژان ایو داکلوس وزیر بهداشت روز جمعه گفت که اکنون با توجه به گسترش انتقال اومیکرون از نوع انتقال بین افراد جامعه در سراسر جهان و پیرو بررسی های مجدد از این پس این مقررات برای کشورهای بخصوص افریقایی لازم نخواهد بود.

کانادا با توجه به لغو این ممنوعیت توسط سایر کشورها درباره تداوم مبنای علمی این دسته از اقدامات با پرسش هایی مواجه بود در حالی که مسئولان فدرال بهداشت اوایل این هفته گفته بودند که نمی توانند بگویند که منطق ادامه این ممنوعیت چیست و این سیاست باید مورد بازنگری قرار گیرد.

داکلوس گفت «در عین حال که تصدیق می کنیم که اقدامات اضطراری اولیه باعث ایجاد بحث و جدل هایی شد، اما بر این باوریم که این اقدام برای کاهش سرعت ورود اومیکرون به کانادا در زمانی که با ابهام و مسائل ناشناخته مواجه بودیم ضرورت داشته است.» «با توجه به وضعیت فعلی این مقررات اهداف خود را برآورده کرده است.»

کشورهای افریقایی  ممنوعیت مسافرتی کشورهای افریقایی   کشورهای افریقایی  ممنوعیت مسافرتی کشورهای افریقایی   کشورهای افریقایی  ممنوعیت مسافرتی کشورهای افریقایی      ممنوعیت مسافرتی کشورهای افریقایی      ممنوعیت مسافرتی کشورهای افریقایی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا