جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا مجددا اجرای تست های تصادفی اجباری کووید-۱۹ را برای مسافران هوایی از سر می گیرد

دولت از ۱۹ جولای مجددا تست های تصادفی اجباری کووید-۱۹ برای مسافران هوایی که وارد کانادا می شوند را آغاز می کند

کانادا مجددا اجرای تست های تصادفی اجباری کووید-۱۹ را برای مسافران هوایی از سر می گیرد

دولت فدرال از ۱۹ جولای مجددا تست گیری تصادفی اجباری کووید-۱۹ را برای مسافران هوایی که به کانادا می‌آیند به اجرا می گذارد.

کانادا مجددا اجرای تست های تصادفی اجباری کووید-19 را برای مسافران هوایی از سر می گیرد
کانادا مجددا اجرای تست های تصادفی اجباری کووید-۱۹ را برای مسافران هوایی از سر می گیرد

آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) با گذشت تقریبا یک ماه از توقف این روال روز پنجشنبه اعلام کرد که تست های تصادفی را برای مسافران هوایی کاملاً واکسینه شده که از چهار فرودگاه اصلی کانادا: ونکوور، کلگری، مونترال و تورنتو وارد کشور می‌شوند، مجدداً اجرا می‌کند.

این تست گیری ها در خارج از محل فرودگاه، یا با نوبت ملاقات حضوری در «مکان‌ها و داروخانه‌های منتخب ارائه‌دهنده تست» یا با استفاده از نوبت های ملاقات مجازی و از طریق تست هایی که با سواب توسط خود فرد انجام می شود، اجرا خواهند شد. اپلیکیشن ارایوکن (ArriveCAN) انتخاب‌های تصادفی را انجام می‌دهد و مسافران ظرف ۱۵ دقیقه پس از تکمیل اظهارنامه گمرکی، ایمیلی دریافت می‌کنند که در آن جزئیات نحوه هماهنگی برای انجام تست ها و مدت زمان قرنطینه را توضیح می‌دهد.

مقررات تست تصادفی اجباری فقط برای مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند اعمال می شود. مسافران غیر واکسینه باید در روزهای اول و هشتم از ۱۴ روز دوره قرنطینه اجباری خود تست انجام دهند، مگر اینکه معافیت داشته باشند. اگر نتیجه تست یک مسافر کاملاً واکسینه مثبت باشد، صرف نظر از استان یا منطقه ای که مسافر در آن زندگی می کند، باید ۱۰ روز قرنطینه شود.

دولت فدرال اعلام کرد که تست تصادفی اجباری در گذرگاه های ورودی مرز زمینی ادامه دارد.

ژان ایو داکلوس (Jean-Yves Duclos) وزیر بهداشت در بیانیه ای گفت «ما باید تدابیر تست گیری مرزی را برقرار نگه داریم زیرا از این راه است که می توانیم ورود ویروس کووید-۱۹ و واریانت های جدید نگران کننده را پیگیری کنیم. ما به تطبیق اقدامات مرزی خود ادامه خواهیم داد تا بین نیاز به محافظت از کانادایی ها و در عین حال حمایت از بازیابی اقتصادی تعادل برقرار کنیم.»

به گفته دفتر داکلوس، سازمان بهداشت عمومی کانادا (PHAC) برای اطمینان از انجام تست ها مجددا با مسافران تماس می گیرد و هشدارهایی (به علاوه جریمه‌های احتمالی) را برای مسافرانی که رعایت نمی‌کنند صادر می‌کند.

دفتر وزیر بهداشت گفت که تقریباً چهار یا پنج درصد از مسافرانی که وارد کانادا می‌شوند برای تست تصادفی انتخاب می شوند و نمونه ای از کل جمعیت را ارائه می دهند.

در مرزهای زمینی هیچ تغییری ایجاد نشده است و تست گیری تصادفی هیچ گاه در آنجا متوقف نشده بود.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا