جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا پلیس ایران و دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی را به دلیل سرکوب اعتراضات مردمی تحریم کرد

کانادا ۴ فرد و دو نهاد ایرانی ازجمله پلیس و دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی را به دلیل سرکوب مرگبار معترضان تحریم کرد

تحریم پلیس ایران و دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی از سوی کانادا بدلیل سرکوب اعتراضات مردم

کانادا پلیس ایران و دانشگاه بین‌المللی ایرانی جامعه المصطفی را به فهرست تحریم های خود اضافه کرد در حالی که تهران همچنان به سرکوب اعتراضاتی که از چند هفته پیش آغاز شده است، ادامه می دهد.

تحریم پلیس ایران و دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی از سوی کانادا بدلیل سرکوب اعتراضات مردم
تحریم پلیس ایران و دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی از سوی کانادا بدلیل سرکوب اعتراضات مردم

ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه از افزوده شدن نیروی پلیس ایران و دانشگاه بین المللی ایرانی جامعه المصطفی به فهرست تحریم ها خبر داد.

جولی پلیس ایران را به مشارکت در سرکوب مرگبار و بازداشت خودسرانه معترضان ایرانی متهم کرد.

در طول چندین هفته تظاهرات مداوم نیروهای امنیتی تجمعات مردم معترض را با شلیک گلوله های جنگی و گاز اشک آور متفرق کرده اند.

گروه فعالان حقوق بشر در ایران گفت تا کنون دست کم ۲۷۰ نفر کشته و ۱۴،۰۰۰ نفر دستگیر شده اند.

حتی با وجود اینکه سپاه پاسداران به جوانان ایرانی هشدار داد دست از ادامه اعتراضات [ که حکومت آن را «اغتشاشات» می‌خواند] بردارند، اما تظاهرات مردمی همچنان ادامه دارد.

جولی همچنین رژیم ایران را متهم کرد که از دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی که در چندین کشور شعبه دارد، برای گسترش ایدئولوژی خود در خارج از کشور و جذب جنگجویان خارجی استفاده می کند.

کانادا همچنین چهار فرد از جمله فرمانده پلیس تهران را به فهرست تحریم‌های خود که اکنون شامل ۹۳ فرد و ۱۷۹ نهاد است اضافه کرد.

علاوه بر اینکه دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود خواهد شد. اتاوا در حال تلاش برای تصویب قانون جدیدی است که امکان توقیف و توزیع این دارایی ها در میان قربانیان و مدافعان حقوق بشر را فراهم می کند.

این تحریم‌ها روز دوشنبه در حالی اعلام شد که مقامات ایرانی اعلام کردند که برای ۱،۰۰۰ نفر از مردم به دلیل شرکت در اعتراضاتی که سراسر کشور را متشنج کرده است کیفرخواست صادر کرده‌اند.

صدور این کیفرخواست های دسته جمعی اولین اقدامی حقوقی بزرگی است که حکومت پس از گذشت شش هفته از آغاز ناارامی‌ها انجام می دهد.

اعتراضات سراسری ابتدا در ۲۶ سپتامبر دراعتراض به کشته شدن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله آغاز شد که به اتهام نقض قوانین سختگیرانه پوشش زنان توسط پلیس امنیت اخلاقی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

اگرچه اعتراضات ایران ابتدا بر حجاب اجباری متمرکز بود، اما از آن زمان تا به حال به یکی از بزرگترین چالش‌هایی تبدیل شده است که آخوندهای حاکم بر ایران پس از سال‌های پر هرج و مرج بعد از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ با آن مواجه بوده‌اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا