جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا آبراموویچ الیگارش روسی را تحریم کرد

کانادا، آبراموویچ الیگارش روسی را در حالی که ترودو اروپا را ترک می‌کند، تحریم کرد

کانادا رومن آبراموویچ الیگارش روسی را تحریم کرد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز جمعه با اعمال تحریم‌های جدید علیه رومن آبراموویچ الیگارش روسی، به سفر یک هفته‌ای اروپا پایان می‌دهد. کانادا رومن آبراموویچ الیگارش روسی را تحریم کرد

کانادا رومن آبراموویچ الیگارش روسی را تحریم کرد
کانادا رومن آبراموویچ الیگارش روسی را تحریم کرد

رومن آبراموویچ بزرگ‌ترین سهامدار اوراز (Evraz)، یک شرکت تولیدی چندملیتی بریتانیایی است که یک کارخانه فولاد در رجینا را اداره می‌کند. بریتانیا روز پنجشنبه آبراموویچ را که مالک باشگاه معروف فوتبال چلسی نیز میباشد، تحریم کرد. آبراموویچ قایق تفریحی فوق‌العاده خود را به سمت دریای مدیترانه روانه کرد تا از توقیف دارایی‌هایش جلوگیری کند.

رومن آبراموویچ یکی از پنج الیگارشی جدید روسیه است که به دلیل روابط نزدیک با پوتین در حالی که ترودو به سفر اروپایی خود به چهار کشور پایان داد، به فهرست تحریم های کانادا اضافه شد.

ترودو قبل از خروج برنامه ریزی شده خود از اروپا روز جمعه در ورشو گفت «دارایی های آنها مسدود خواهد شد و محدودیت هایی برای ۳۲ نهاد نظامی در روسیه اعمال خواهد شد، زیرا به نظر می رسد جنگ روسیه علیه اوکراین وارد مرحله شوم جدیدی شده است. حملات هوایی به شهرهای غرب اوکراین نشان از تلاش نیروهای روسیه برای گسترش حملات خود فراتر از سایر مناطق اوکراین در شمال و جنوب این کشور بود.»

ترودو از لندن، برلین و ریگا، لتونی بازدید کرد تا با رهبران درباره چگونگی افزایش فشار بر روسیه برای پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین صحبت کند. اقدامات آنها شامل تحریم‌ها،فشردن حلقه اقتصادی دور گردن پوتین و متحدانش و ارسال تسلیحات جدید به نیروهای نظامی و غیرنظامی اوکراینی است.

با این حال، ترودو و متحدانش تاکنون نتوانسته‌اند به ولودیمیر زلنسکی رهبر اوکراین چیزی را بدهند که او می‌خواهد: یک منطقه پرواز ممنوع. سیاستمداران غربی، رهبران ناتو و دولت ترودو همگی می گویند که منطقه پرواز ممنوع منجر به جنگ هوایی همه جانبه بین آنها و ائتلاف روسیه خواهد شد.

کانادایی ها احتمالا به زودی مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که موافقت کرده سه شنبه آینده در پارلمان سخنرانی کند، صحبت‌های تازه‌ای خواهند شنید. 

کانادا و متحدانش به یک جنگ اقتصادی بی‌سابقه‌ای علیه روسیه روی آورده‌اند به این امید که نزدیکان ثروتمند و قدرتمند پوتین نیز علیه او روی بیاورند، یا به نحوی باعث تغییر سیاست های پوتین بشوند.

ترودو همچنین گفت دولت کانادا تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که تحریم ها علیه رومن آبراموویچ به کارگران کانادایی شرکت سسکچوان که او در آن سهام دارد، آسیب نرساند.

ترودو گفت «تحریم‌ها علیه مقامات روسی و الیگارشی‌هایی مانند آبراموویچ اعمال می‌شود تا نتوانند از فعالیت‌های اقتصادی در کانادا یا کار سخت کانادایی‌ها که با شرکت‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند، سود ببرند.»

نخست وزیر کانادا گفت ارزش سهام آبراموویچ در اوراز کمتر از ۳۰ درصد است. ما به دقت آن را رصد خواهیم کرد و مطمئن هستیم که این موضوع روی کانادایی‌های سخت‌کوش که در شرکت‌های سراسر کشور کار انجام می‌دهند، تأثیری نخواهد داشت.»

ترودو اوایل این هفته در کنار بوریس جانسون در لندن، تحریم‌هایی را علیه ۱۰ الیگارش روسی دیگر اعلام کرد. او همچنین گفت که در حال بررسی انتقال هوایی پناهجویان اوکراینی که می‌خواهند اروپا را ترک کنند و پناهگاهی امن در کانادا پیدا کنند، می‌باشد؛ زیرا قاره اروپا تحت بدترین بحران مهاجرت در دهه‌های اخیر قرار گرفته است.

ترودو گفت «من اصلاً این موضوع را رد نمی کنم. ما در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم… کانادایی‌ها می‌خواهند در کنار اوکراینی‌ها باشند.»

#رومن_آبراموویچ #الیگارش #الیگارشی #روسیه #ثروتمندان_روسیه #تحریم‌های_کانادا_علیه_روسیه #تحریم‌های_اروپا_علیه_روسیه #تحریم_الیگارشی‌های_روسیه     تحریم الیگارشی‌های روسیه      تحریم الیگارشی‌های روسیه    تحریم الیگارشی‌های روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا