جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحریم کرد

کانادا دختران ولادمیر پوتین و دوازده نفر دیگر از وابستگان نزدیک کرملین را تحریم کرد

کانادا دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحریم کرد

کانادا دو دختر بالغ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات تنبیهی جدید علیه بیش از دوازده نفر از «وابستگان نزدیک» پوتین از جمله الیگارش ها و اعضای خانواده آنها تحریم کرد.

این دو فرزند پوتین به نام ماریا ورونتسوا (Mariya Vorontsova) (پوتینا) و کاترینا تیخونووا (Katerina Tikhonova) اکنون به عنوان بخشی از فهرست رو به رشد افراد تحریم شده تحت «قانون اقدامات ویژه اقتصادی» [که پدرشان قبلاً در این فهرست قرار گرفته است] مشمول مجازات‌های مالی و سایر تنبیهات هستند.

پوتین به ندرت در مورد دختران خود صحبت می کند، هویت آنها هرگز توسط کرملین تأیید نشده است و هیچ یک از این دو زن به طور علنی تأیید نکرده اند که رهبر روسیه پدر آنهاست.

ایالات متحده آمریکا چند هفته پیش دختران پوتین را تحریم کرد.

دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پس از دیدار مجازی صبح روز سه شنبه با تعدادی از رهبران جهان برای گفتگو در مورد جنگ در اوکراین از اقدام ایالات متحده آمریکا پیروی کرد و دختران پوتین را در فهرست تحریم ها قرار داد.

ماریا یک پزشک است که به گفته دولت آمریکا «هدایت برخی از برنامه های دولتی را به عهده دارد که میلیاردها دلار برای تحقیقات ژنتیک از کرملین دریافت کرده‌اند و شخصاً توسط پوتین نظارت می شود.» کاترینا به عنوان «مجری فنی که کار او از GoR [دولت روسیه] و صنایع دفاعی حمایت می‌کند» توصیف شده است.

تحریم های جدید کانادا ۱۴ فرد را هدف قرار می دهد.

از دیگر چهره‌های برجسته‌ای که هدف تحریم ها قرار گرفته‌اند، می‌توان به پتر آون (Petr Aven) میلیاردر روسی و میخائیل فریدمن (Mikhail Fridman) بانکدار با نفوذ، اولگ بویکو (Oleg Boyko) کارآفرین و سرمایه‌گذار، و میخائیل گوتسریف (Mikhail Gutseriev) میلیاردر حوزه انرژی، املاک و خرده‌فروشی اشاره کرد.

در بیانیه ای از وزارت خارجه کانادا آمده است که «این اقدامات نشان می دهد که کانادا از پاسخگو نگه داشتن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و وابستگانش به خاطر همدستی آنها در تهاجم رژیم روسیه به اوکراین از پا نخواهد نشست.»

در آغاز تهاجم روسیه، وضع تحریم‌ها توسط کانادا به عنوان تلاش‌هایی برای قطع کردن دسترسی پوتین و متحدانش به دارایی‌های مالی‌شان و اعمال فشار بین‌المللی برای پایان دادن به حملات شکل گرفت.

چندین هفته بعد در حالی که حملات ادامه دارد، دولت فدرال می‌گوید شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نیروهای روسی در حال «ارتکاب جنایات جدی و نقض حقوق بشر در اوکراین، از جمله جنایات جنگی و احتمالا جنایات علیه بشریت» هستند.

ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا وعده داد که به تصویب اقدامات بیشتر برای پاسخ به خشونت روسیه و پاسخگو کردن پوتین ادامه دهد و در بیانیه‌ای گفت که کانادا «به تحمیل هزینه‌های سنگین» به روسیه ادامه می‌دهد و به گفته جولی «[پوتین] پاسخ جنایات خود را خواهد داد.»

کانادا دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحریم کرد
کانادا دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحریم کرد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا