آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

کانادا قرار است این هفته ۷.۱ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کند

کانادا قرار است این هفته ۷.۱ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کند

کانادا قرار است این هفته ۷.۱ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کند

دولت فدرال در انتظار دریافت حدود ۷.۱ میلیون دوز واکسن کرونا است، همزمان با آنکه راهکار توزیع واکسن را در بحبوحه کاهش میزان واکسیناسیون و عرضه قابل توجه آن، تنظیم می‌کند. کانادا قرار است این هفته ۷.۱ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کند

به گزارش تهرانتو نیوز؛ 

واکسن‌های جدید شامل حدود ۳.۱ میلیون دوز واکسن فایزر بیون‌تک (Pfizer-BioNTech) و چهار میلیون دوز واکسن مدرنا (Moderna) خواهد بود.

کریستا برودی (Krista Brodie) روز پنجشنبه در کنفرانس خبری آنلاین در اتاوا گفت: «در هفته‌های پیش رو، از مرز تعیین شده ۶۶ میلیون دوز عبور خواهیم کرد؛ این نشان می‌دهد که برای واکسیناسیون هر کانادایی واجد شرایط، دوزهای کافی در کانادا موجود است.

برودی که نظارت بر توزیع واکسن را در سراسر کشور بر عهده دارد، گفت که کانادا در حال حرکت به سوی روشی منحصربه فرد است چراکه میزان عرضه واکسن فراتر از تقاضا است.

وی بیان کرد: «جلوی بیش از دو میلیون دوز واکسن، از پیش گرفته شده است، زیرا استان‌ها گفته‌اند که هنوز نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.»

این روش، نشان‌دهنده تغییر راهکار اولیه است که دوزهای واکسن را در اسرع وقت پس از رسیدن، به سراسر کشور می‌فرستادند.

برودی گفت: «از آنجا که از عرضه محدود به تأمین کافی رسیده‌ایم، در حال اجرای رویکردی منحصربه فرد هستیم تا مطمئن شویم که توزیع واکسن به گونه‌ای مدیریت می‌شود که نیازهای ثابت داخلی کانادا برطرف و همچنین از گزینه‌های حمایت از تلاش جهانی برای واکسیناسیون، حداکثر استفاده بشود.»

در صورت نیاز استان‌ها می‌توانند مقادیر بیشتری را از میزان تعیین شده واکسن دریافت کنند.

میزان واکسیناسیون در کانادا همچنان در بالاترین سطح جهان است، اما با کاهش افرادی که هنوز در انتظار دریافت دوز اول یا دوم هستند، این میزان کاهش یافته است.

تا روز جمعه، نزدیک به ۷۹ درصد از کانادایی‌های واجد شرایط حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و بیش از ۵۰ درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند.

کانادا پیش از این گفته بود که قصد دارد ۱۷.۷ میلیون دوز باقیمانده در محموله‌های واکسن آکسفورد-آسترازنکا را به کواکس یا «طرح دسترسی جهانی به واکسن کرونا» اهدا کند.

این دوزهای واکسن به کشورهای در حال توسعه ارسال خواهد شد که به هیچ عنوان به میزان واکسیناسیون کانادا نزدیک نیستند. در حال حاضر در آفریقا، حدود سه درصد از مردم حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و ۱.۴ درصد کاملاً واکسینه شده‌اند.

دکتر تدروس آدانوم گبریزوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی به کشورهایی نظیر کانادا که میزان واکسیناسیون در آن زیاد است و موارد ابتلا تحت کنترل هستند، هشدار داد که همه‌گیری هنوز تمام نشده است.

روز پنجشنبه، سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که تعداد تلفات کرونا در آفریقا به دلیل گسترش گونه دلتا نسبت به هفته گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

چندین استان روز پنجشنبه اعلام کردند که ناچار به از بین بردن واکسن آسترازنکا (Oxford-AstraZeneca) شده‌اند که در تاریخ ۱ ژوئیه پیش از استفاده، منقضی شده بودند. سازمان بهداشت کانادا، از پیش تاریخ انقضا دوز واکسن را یک ماه تمدید کرده بود.

وزارت بهداشت انتاریو روز پنجشنبه اعلام کرد که ۳،۱۹۰ دوز واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) در حال انقضاست.

جزیره پرنس ادوارد آیلند گفت که ۳۲۰۰ دوز را در انتاریو و ۹۶۰ دوز را در نیوبرانزویک از بین می برد. پس از اعلامیه کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی مبنی بر ترجیح واکسن‌های فایزر و مدرنا که حاوی mRNA هستند، تقاضا برای واکسن آسترازنکا در ماه مه با افت شدیدی همراه شد، چراکه این دو واکسن‌ برخلاف عوارض جانبی آسترازنکا، سبب لخته شدن خون نمی شوند.

کانادا هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی دوزهای فایزر یا مدرنا را اهدا می‌کند.

آنیتا آناند، وزیر تدارکات گفت که ۹۵ میلیون دوز از این دو واکسن تا پایان ماه سپتامبر ارسال خواهد شد. این مقدار، حداقل بیست میلیون دوز بیشتر از میزان استفاده کاناداست، حتی اگر تمام کانادایی‌ها بخواهند کامل واکسینه شوند.

بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حدود ۸۰ درصد کانادایی‌ها واکسینه خواهند شد. در حال حاضر، این واکسن‌ها برای کودکان زیر ۱۲ سال مجاز نیستند، اگرچه امید است که آزمایش بر روی کودکان کوچکتر تا پایان تابستان به پایان برسد.

دومنیک لبلانک، وزیر امور بین‌الملل گفت: «کانادا روز پنجشنبه، میزان دوز کافی را برای اطمینان از تأمین نیاز کودکان خردسال نگه می‌دارد تا زمانی که بتوانند واکسن بزنند.» در کانادا حدود ۴.۸ میلیون کودک زیر ۱۲ سال وجود دارد.

وی افزود: «هرگز کاری انجام نمی‌دهیم که توانایی ما را در دسترسی سریع و ایمن هر کانادایی واجد شرایط به واکسن برای ایمن سازی را به خطر بیندازد.»

کانادا قرار است این هفته 7.1 میلیون دوز واکسن کووید-19 دریافت کند
کانادا قرار است این هفته ۷.۱ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کند

 

دولت فدرال کانادا     اخبار کانادا   دولت فدرال کانادا    اخبار کانادا    دولت فدرال کانادا    اخبار کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا