آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

کانادا به دلیل کمبود نیروی کار به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد ساعات بیشتری کار کنند

کانادا برای رفع کمبود نیروی کار به طور موقت ساعات مجوز کار دانشجویان بین المللی را افزایش داد

کانادا به دلیل کمبود نیروی کار به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد ساعات بیشتری کار کنند

کانادا برای کمک به جبران کمبود نیروی کار به طور موقت به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

شان فریزر وزیر مهاجرت صبح جمعه در کافی شاپی در اتاوا گفت که دولت از ۱۵ نوامبر تا پایان سال ۲۰۲۳ محدودیت ۲۰ ساعت کار در هفته در خارج از پردیس دانشگاه را برای دانشجویان واجد شرایط لغو می کند، که این اقدام بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو که در حال حاضر در کشور هستند را تحت تأثیر قرار می دهد.

فریزر گفت «این تغییر به حفظ رشد کانادا پس از همه گیری کمک می کند. همچنین برای بسیاری از دانشجویان کارشناسی فرصت بیشتری برای تامین مالی خود فراهم می کند.»

بازار کار همچنان فوق العاده منقبض است و نزدیک به یک میلیون موقعیت شغلی پر نشده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ گزارش شده است.

اتحادیه انجمن های دانشجویی کانادا از اعلام این خبر استقبال کرد و گفت که این گامی در جهت بهبود تجربه آموزشی دانشجویان بین المللی است.

کریستین فوتنگ (Christian Fotang) رئیس اتحادیه انجمن های دانشجویی کانادا گفت «مجاز شدن ساعات کار بیشتر در خارج از پردیس دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی به دانشجویان کمک می‌کند تا از عهده تحصیل خود برآیند و تجارب آموزشی را افزایش دهند.» «این اقدام نه تنها برای دانشجویان بین المللی، بلکه برای کانادا نیز یک امتیاز مثبت است.»

فریزر همچنین اعلام کرد که یک برنامه آزمایشی به منظور کمک به خودکارسازی فرآیند ثبت درخواست تمدید مجوزهای تحصیلی برای دانشجویان اجرا می شود.

از این طریق برخی از درخواست ها به طور خودکار تأیید می شوند، اما این روند جدید درخواست ها را به طور خودکار رد نمی کند.

فریزر گفت که هدف این طرح آزمایشی کاهش تعداد درخواست های معوقه مهاجران و آزاد کردن کارکنان مهاجرتی برای کار بر روی درخواست های مهاجرتی پیچیده‌تر است.

شان فریزر وزیر مهاجرت اخبار دولت فدرال کانادا  اجازه کار دانشجویان بین‌المللی  شان فریزر وزیر مهاجرت اخبار دولت فدرال کانادا  اجازه کار دانشجویان بین‌المللی شان فریزر وزیر مهاجرت اخبار دولت فدرال کانادا    اجازه کار دانشجویان بین‌المللی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا