جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی برای اوکراین ارسال میکند

کانادا برای اوکراین که درگیر جنگ با روسیه است دوربین های پهپادی ارسال می‌کند

کانادا دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی برای اوکراین ارسال می کند

کانادا به عنوان بخشی از بسته کمک مالی ۵۰ میلیون دلاری که برای کمک به اوکراین در جنگ علیه روسیه طراحی شده، دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی به این کشور ارسال می کند.

کانادا دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی برای اوکراین ارسال می کند
کانادا دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی برای اوکراین ارسال می کند

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا این خبر را روز چهارشنبه در نشستی با حضور اولاف شولتس صدراعظم آلمان اعلام کرد. حضور ترودو در آلمان بخشی از سفر اروپایی او برای بحث و گفتگو درباره وضعیت اوکراین با دیگر سران جهان بود.

ترودو گفت که دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی بخشی از بسته کمک مالی ۵۰ میلیون دلاری شامل «تجهیزات بسیار تخصصی» برای نیروهای نظامی اوکراین است.

نخست وزیر کانادا گفت «ما تعدادی تجهیزات تخصصی از جمله دوربین‌های مورد استفاده در پهپادها را که توسط یک شرکت کانادایی تولید می شود، تهیه کرده‌ایم و می‌توانیم ارسال این تجهیزات به اوکراین را در روزهای آینده آغاز کنیم.»

«از لحاظ انتقال امن تجهیزات به دست اوکراینی‌ها چالش‌هایی در مرزها وجود دارد، با این حال ما در کنار شرکا و همه متحدان خود در حال همکاری برای برطرف ساختن چالش‌های تدارکاتی هستیم که اگرچه واقعی هستند اما غیرقابل حل نیستند.» 

پیش از این، یک منبع خبری عالی‌رتبه گفته بود که دوربین‌های ارسالی روی پهپادهای بیرقدار (بایراکتار، Bayraktar) استفاده خواهند شد. این دوربین‌های دقیق ساخت کانادا هستند.

هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد دوربین هایی که ارسال خواهند شد و زمانی که تجهیزات به اوکراین می رسند، ارائه نشده است.

ترودو گفت که اتاوا علاوه بر کمک‌های نظامی به اوکراین [که کانادا وعده داده تامین آنها برای اوکراین را ادامه خواهد داد] مکانیزم واکنش سریع (RRM) کشورهای جی ۷ (G7) را که در سال ۲۰۱۸ برای کمک به شناسایی، پیشگیری و پاسخ به تهدیدها در میان کشورهای دموکراتیک جی ۷ ایجاد شد را احیا می کند. دولت ترودو اعلام کرده بود که ظرف مدت پنج سال بودجه‌ای بالغ بر ۱۳.۴ میلیون دلار برای تمدید و توسعه مکانیزم واکنش سریع (RRM) هزینه خواهد کرد.

اتاوا همچنین به عنوان بخشی از تمدید تعهدات خود ۳ میلیون دلار برای مقابله با دروغ پراکنی روسیه بخصوص در مورد اوکراین اختصاص می دهد. کانادا دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی برای اوکراین ارسال می کند

کانادا دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی برای اوکراین ارسال می کند
کانادا دوربین‌های دقیق مخصوص پهپادهای تجسسی برای اوکراین ارسال می کند

ترودو گفت «ما باید از حقیقت دفاع کنیم و در برابر دروغ پراکنی ها که سعی در گمراه کردن ما دارند و حتی سعی می کنند بین ما تفرقه اندازی کنند، هوشیار باشیم.»

کانادا و کشورهای متحد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، وعده داده‌اند که از اوکراین حمایت کنند و در عین حال به مجازات مسکو و همدستانش برای شروع جنگ متعهد باشند.

مسکو روز دوشنبه، مجددا مجموعه‌ای از مطالبات برای توقف تهاجم به اوکراین را اعلام کرد، از جمله اینکه اوکراین کریمه را به عنوان بخشی از روسیه و مناطق شرقی تحت کنترل جنگجویان جدایی طلب مورد حمایت مسکو را به عنوان دولت مستقل به رسمیت بشناسد.

روسیه علاوه بر این اصرار دارد که اوکراین قانون اساسی خود را تغییر دهد تا تضمین کند که به نهادهای بین‌المللی مانند ناتو و اتحادیه اروپا نخواهد پیوست. اوکراین این مطالبات را از قبل رد کرده است.

گفتگوها برای پایان دادن به درگیری ها هنوز هیچ دستاوردی نداشته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و دیمیترو کولبا همتای اوکراینی او قرار است روز پنجشنبه در همایشی در جنوب ترکیه با یکدیگر دیدار کنند که در صورت وقوع، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین این اولین گفتگو بین دیپلمات‌های ارشد دو کشور خواهد بود.

#دوربین‌های_دقیق_پهپادی #پهپادهای_تجسسی #تجهیزات_نظامی_کانادا #جاستین_ترودو #نخست_وزیر_کانادا #ارسال_تجهیزات_نظامی_به_اوکراین 

تجهیزات نظامی کانادا  ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین  تجهیزات نظامی کانادا  ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین تجهیزات نظامی کانادا  ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا