جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

دولت کانادا از تدابیری برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت دریافت اقامت دائم رونمایی می کند

کانادا از طریق ۱۸ ماه تمدید مجوز کار دانشجویان بین المللی به آنها کمک می کند اقامت دائم بگیرند

دولت کانادا از تدابیری برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت دریافت اقامت دائم رونمایی می کند

دولت فدرال کانادا برنامه های مهاجرت اقتصادی که بسیاری از دانشجویان بین المللی را بدون هیچ راهی برای دریافت اقامت دائم در بلاتکلیفی قرار داده بود را پس از یک وقفه طولانی مدت، از ماه جولای از سر می گیرد.

دولت کانادا از تدابیری برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت دریافت اقامت دائم رونمایی می کند
دولت کانادا از تدابیری برای کمک به دانشجویان جهت دریافت اقامت دائم رونمایی میکند

وزارت مهاجرت کانادا همچنین به افرادی که مجوز کار مقطع کارشناسی ارشد آنها در سال جاری منقضی شده اجازه می دهد تا به مدت ۱۸ ماه دیگر در کانادا بمانند و در همین اثنا به رفع درخواست های رسیدگی نشده ای خواهد پرداخت که مجموعاً [در سراسر برنامه های مهاجرت و شهروندی] به ۱.۸ میلیون پرونده رسیده است.

شان فریزر همچنین در ماه جولای قرعه کشی های اکسپرس اینتری (Express Entry) را برای افرادی که به دنبال اقامت دائم هستند بازگشایی می کند.

هدف از این تغییرات به همراه مجموعه ای دیگر از سایر تدابیر ویژه، رسیدگی به بحرانی است که هزاران دانشجوی بین المللی با آن درگیر هستند در حالی که مهلت وضعیت اقامت فعلی آنها در کانادا تمام شده یا در حال اتمام است و با چشم انداز ترک اجباری کشور روبرو هستند.

دولت در طول پاندمی، درخواست‌ها را برای برنامه‌هایی مانند کلاس تجربه کانادایی و کلاس‌های فدرال کارگران ماهر و کلاس‌های فدرال متخصصان ماهر متوقف کرد تا انباشت درخواست های معوقه را برطرف کند.

تارا امامی دانشجوی ایرانی که در سپتامبر ۲۰۲۰ در رشته مدیریت از دانشگاه تورنتو فارغ التحصیل شد و از آن زمان به عنوان مشاور فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده است، مجوز کار تحصیلات تکمیلی او در ماه دسامبر منقضی شد، به این معنی که با وجود سیاست جدید مجوز کار آزاد، او شانسی ندارد.

دولت کانادا از تدابیری برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت دریافت اقامت دائم رونمایی می کند
دولت کانادا از تدابیری برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت اقامت دائم رونمایی میکند

این دختر ۲۶ ساله که در وضعیت به اصطلاح «اقامت موقت ضمنی» قرار دارد در حالی که منتظر است تمدید مجوز کارش رد شود، گفت «این منصفانه نیست. ما هم آدم هستیم، فقط بدشانس بودیم که مجوز کارمان در دسامبر تمام شد. شانس نباید عاملی در تمدید مجوز کار باشد. تقصیر ما چیست؟»

«ما هیچ اشتباهی انجام نداده‌ایم و با این وجود واجد شرایط تمدید (مجوز کار در مقطع کارشناسی ارشد) نیستیم، یکی این مورد، و مورد دیگر اینکه زمانی که قرعه کشی اکسپرس اینتری از سرگرفته می شود، برای ما خیلی دیر خواهد بود. شب ها نمی توانم خوب بخوابم و نمی توانم برای آینده ام برنامه ریزی کنم. ما به اقامت دائم [برای همه امثال من] نیاز داریم.»

در ماه مه گذشته، اداره مهاجرت همچنین یک برنامه ویژه تک موردی را برای برخی از دانشجویان و مهاجران شاغل در مشاغل ضروری در طول پاندمی راه اندازی کرد تا اقامت دائم دریافت کنند. با این حال، به دلیل نیازهای مبرم اتاوا برای اسکان مجدد افغان های آواره و اکنون اوکراینی ها در کانادا، رسیدگی به پرونده متقاضیان طولانی تر شده است.

اکنون برای جلوگیری از نادیده گرفته شدن اتفاقی این دسته از متقاضیان که به دلیل انتظار طولانی در داخل کانادا گیر افتاده اند، مقامات مهاجرت به متقاضیان اجازه می دهند تا زمانی که درخواست آنها در حال بررسی است، کشور را ترک کنند. در عین حال، افرادی که مجوز کار آنها منقضی شده است، نیز واجد شرایط تمدید مجوز کار خود تا پایان سال ۲۰۲۴ خواهند بود. اعضای خانواده آنها در خارج از کانادا نیز می توانند با مجوز کار آزاد به آنها بپیوندند.

تارا امامی  تارا امامی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا