جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ تا ۴.۶ درصد رشد کرد

اقتصاد کانادا پس از عملکرد قوی سه ماهه چهارم سال گذشته در ژانویه نیز شاهد رشد اقتصادی بود

اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ تا ۴.۶ درصد رشد کرد

داده های رسمی منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که اقتصاد کانادا [علیرغم ضربه واریانت اومیکرون] در سال ۲۰۲۲ از پایگاه قدرتمندی برخوردار می‌باشد چراکه رشد سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ نیز بالاتر از حد انتظار قرار گرفته است. اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ تا ۴.۶ درصد رشد کرد

اقتصاد کانادا در سال 2021 تا 4.6 درصد رشد کرد
اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ تا ۴.۶ درصد رشد کرد

داده های سازمان آمار کانادا نشان می دهد اقتصاد کانادا در سه ماهه آخر ۲۰۲۱ بر مبنای سالیانه تا ۶.۷ درصد رشد داشته که بالاتر از پیش بینی های ۶.۵% توسط تحلیلگران است در حالی که پس از رکود در ماه دسامبر تولید ناخالص داخلی در ژانویه احتمالا تا ۲% افزایش داشته است.

سازمان آمار کانادا (Statscan) گفت با احتساب افزایش در ژانویه که یک برآورد مقدماتی است اکنون فعالیت اقتصادی ۰.۶% بالاتر از سطح پیش از پاندمی قرار دارد. اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ تا ۴.۶ درصد رشد کرد

اقتصاد کانادا در سال 2021 تا 4.6 درصد رشد کرد
اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ تا ۴.۶ درصد رشد کرد

رویس مندز (Royce Mendes) رئیس استراتژی های کلان در گروه دژاردین (Desjardins Group) گفت «با وجود اینکه پیش از پایان سال ابرها تیره و تار شدند، اما تولید ناخالص داخلی در ژانویه با وجود موج اومیکرون و از دست رفتن موقعیت های شغلی بر اثر آغاز این موج ۰.۲% افزایش غافلگیرکننده ثبت کرد.»

مندز اضافه کرد که «اقتصاد [کانادا] احتمالا بر پایه همان روند افزایشی در فوریه رشد کرده، چرا که آخرین موج کووید مرحله بحرانی را پشت سر گذاشته و امکان بازگشایی های بیشتر در سراسر کشور را فراهم کرده است.»

بزرگترین عامل سهیم در رشد اقتصادی سال ۲۰۲۱ مخارج خانوار و بازار مسکن بود، به طوری که افزایش سطح قیمت در بخش مسکن شامل ساخت خانه های جدید، بازفروش خانه و بازسازی و فروش درحدی افزایش یافت که تنها نسبت به سال ۱۹۸۳ [که کانادا یک دوره رکورد را در سال قبل پشت سر گذاشته بود] در رتبه دوم قرار می گیرد.

دولت فدرال صدها میلیارد دلار کمک هزینه مالی در طول دوره پاندمی برای کمک به کارگران و کسب و کارها توزیع کرد.

روز سه شنبه در گزارش وزارت دارایی اعلام شد که کسب و کارهایی که یارانه حقوق و دستمزد دریافت کردند کمتر احتمال داشت که تعطیل کنند و در حدود یک-پنجم از شرکتها مدعی شدند که کمک هزینه ها باعث شده است تا حداقل یکی از کارگران خود را مجددا استخدام کنند.

دولت فدرال کمک های مالی خود را در پی بهبود شرایط به تدریج کاهش داد. سازمان آمار کانادا یادآور شد که پرداخت های انتقالی دولت فدرال به خانوارها در سه ماهه چهارم تا حدی کاهش یافت که سطح درآمد قابل تصرف خانوارها به سطح پیش از پاندمی بازگشت.

در عین حال نرخ پس انداز خانوارها در فاصله بین اکتبر و دسامبر بیشتر کاهش یافت، با این حال نرخ پس انداز هنوز دو برابر بیشتر از سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ در دوره پیش از پاندمی است.

گزارش عملکرد قوی سه ماهه چهارم که حاکی از رشد ۵.۸% [از سطح پیش بینی بانک مرکزی کانادا] بود برای ژانویه نیز بالاتر از آن قرار گرفت. طبق پیش بینی های گسترده انتظار می رود بانک مرکزی کانادا نرخ بهره کلیدی را در جلسه روز چهارشنبه خود به ۰.۵% افزایش دهد.

اقتصاددانان می گویند با توجه به قوی بودن اقتصاد کانادا که قرار است با افزایش بیشتر قیمت نفت تقویت شود حتی در شرایط افزایش عدم قطعیت در پی تهاجم روسیه به اوکراین بعید است که بانک مرکزی از لحاظ افزایش نرخ بهره که قبلا سیگنال داده بود مسیر خود را تغییر دهد.

درِک هولت (Derek Holt) گفت «تا به این لحظه من جنگ در اکراین را به عنوان عاملی که برای جلوگیری از تحقق این چشم اندازها کافی باشد ارزیابی نمی کنم و پیش بینی می کنم که بانک مرکزی کانادا فردا اعلام کند که در مسیر اجرای مجموعه ای از موارد افزایش نرخ بهره قرار دارد.»

اقتصاد کانادا ۴.۶% در سال ۲۰۲۱ رشد کرد که با پیش بینی های دولت کانادا برای این سال همخوانی دارد.

دلار کانادا تقریبا بدون تغییر با نرخ ۱.۲۶۷۹ نسبت به دلار ایالات متحده آمریکا یا برابر با ۷۸.۸۷ سنت ایالات متحده معامله می شود.

بازار کار کانادا  ارزش دلار کانادا   بازار کار کانادا  ارزش دلار کانادا   بازار کار کانادا  ارزش دلار کانادا 

#بازار_کار_کانادا  #ارزش_دلار_کانادا #نرخ_بهره_بانک_مرکزی_کانادا #اقتصاد_کانادا #رشد_اقتصاد_کانادا #رشد_اقتصادی_کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا