آلبرتاجدیدترین اخبارکانادا

بزرگ‌ترین پروژه پنل خورشیدی کانادا بیش از ۱،۰۰۰ شغل در سرزمین نفت ایجاد می کند

بزرگ‌ترین پروژه مزرعه خورشیدی کانادا در سال ۲۰۲۲ به بهره برداری می رسد و بیش از هزار شغل در آلبرتا ایجاد می کند

بزرگ‌ترین پروژه پنل خورشیدی کانادا بیش از ۱،۰۰۰ شغل در سرزمین نفت ایجاد می کند

به گفته دن بالابان (Dan Balaban) پایه گذار و مدیرعامل شرکت گرین گیت (Greengate) مستقر در کلگری که توسعه و مدیریت بزرگ‌ترین پروژه پنل خورشیدی کانادا را به عهده دارد، این پروژه قرار است در اوج فرایند ساخت و ساز خود بیش از ۱،۰۰۰ شغل در استان آلبرتا ایجاد کند. بزرگ‌ترین پروژه پنل خورشیدی کانادا بیش از ۱،۰۰۰ شغل در سرزمین نفت ایجاد می کند

پروژه پنل های خورشیدی که از شرکت همکاران زیرساخت کپنهاگ (Copenhagen Infrastructure Partners) بودجه خود را دریافت می کند دارای وسعتی به اندازه ۱،۶۰۰ زمین فوتبال و شامل بیش از ۱ میلیون پنل خورشیدی خواهد بود.

انتظار می رود که این نیروگاه خورشیدی انرژی کافی برای تولید برق ۱۵۰،۰۰۰ خانه را فراهم کند. بزرگ‌ترین پروژه پنل خورشیدی کانادا بیش از ۱،۰۰۰ شغل در سرزمین نفت ایجاد می کند

بزرگ‌ترین پروژه پنل خورشیدی کانادا بیش از 1،000 شغل در سرزمین نفت ایجاد می کند
بزرگ‌ترین پروژه پنل خورشیدی کانادا بیش از ۱،۰۰۰ شغل در سرزمین نفت ایجاد می کند

مزرعه خورشیدی {که تراورس سولار (Travers Solar) نامیده می شود} در حال ساخت است و انتظار می رود که تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ تکمیل شود.

بالابان گفت که این پروژه به دلایل متعددی «منحصربه‌فرد» است.

بالابان به برنامه «صبح دوشنبه شما» در سی تی وی گفت «یکی از این دلایل: مقیاس پروژه است، این پروژه با اختلاف قابل توجهی بزرگ‌ترین پروژه انرژی خورشیدی است که تا به حال در کانادا ساخته شده است، [و] یکی از بزرگ‌ترین پروژه ها در جهان است.»

بالابان گفت از طرفی این پروژه در آلبرتا ساخته می شود؛ که قلب سرزمین نفت است. «و از نظر من [ساخت این پروژه در آلبرتا] واقعاً خارق العاده است.»

بالابان گفت صنعت نفت و گاز در کانادا «در کوتاه مدت همچنان بخش مهمی از اقتصاد ما خواهد بود.»

بالابان در ادامه گفت «اما بی نهایت مهم است که حوزه های دیگری برای متنوع سازی اقتصاد خود پیدا کنیم.» «ما دارای منابع بی نظیری از انرژی های تجدیدپذیر هستیم، بهترین انواع بادهای داخل خشکی، بهترین انواع تابش نور خورشید در کانادا و از نظر من دارای مزیت های طبیعی بسیاری هستیم.»

طبق اطلاعات وب‌سایت پروژه تراورس سولار، توسعه و ایجاد پروژه مزرعه خورشیدی از سال ۲۰۱۷ در زمینی به مساحت تقریباً ۳،۳۳۰ جریب (۱۳.۴۸ کیلومتر مربع) در ناحیه نزدیک ویلج آو لوموند (Village of Lomond) در ولکان کانتی آغاز شد.

به گفته بالابان جنوب آلبرتا بیش از ۳۰۰ روز نور خورشید دریافت می کند.

بالابان گفت «در واقع منابع انرژی خورشیدی در جنوب آلبرتا از لحاظ تولید برق به خوبی منابع انرژی خورشیدی در فلوریدا است.»

بالابان گفت این منطقه در طول دوره تابستانی که روزها بسیار طولانی هستند، مقادیر قابل توجهی نور خورشید دریافت می کند.

بالابان توضیح داد که «[جالب است] بدانید پنل های خورشیدی در واقع در روزهای آفتابی با دمای نسبتاً خنک توان تولید بهتری دارند.» «بنابراین در آلبرتا می توان از مزیت های مضاعف نور خورشید همراه با دمای نسبتاً خنک برای تولید مقادیر بالایی برق از خورشید برخوردار شد.»

وب‌سایت پروژه می گوید که این مزرعه خورشیدی در طول بیش از ۳۵ سال طول عمر خود انرژی پاک تولید خواهد کرد.

بالابان گفت این پروژه «تفاوت بزرگی در اقتصاد و محیط زیست» ایجاد خواهد کرد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا