جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

قوانین مسافرتی کانادا از امروز تغییر می کند

آنچه باید در مورد تغییر قوانین مسافرتی کانادا از ۱ اپریل بدانید

قوانین مسافرتی کانادا از امروز تغییر می کند

از امروز ۱ اپریل مسافران کاملاً واکسینه که وارد کانادا می شوند لازم نیست تست کووید-۱۹ که پیش از ورود انجام شده را ارائه کنند.

قوانین مسافرتی کانادا از امروز تغییر می کند
قوانین مسافرتی کانادا از امروز تغییر می کند

دولت فدرال این تغییرات را در ماه مارس اعلام کرد و به نرخ واکسیناسیون و ثبات تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آن زمان استناد نمود.

تغییراتی که از امروز اعمال می شوند را در اینجا مرور می کنیم.

کدام قوانین برای مسافران واکسینه تغییر کرده است؟

از روز جمعه (۱ اپریل) مسافران کاملاً واکسینه لازم نیست برای ورود به کانادا از طریق مرز زمینی، هوایی یا آبی تست مولکولی کووید-۱۹ (مانند تست های پی سی آر PCR) یا آنتی ژن ارائه کنند.

چه کسانی کاملاً واکسینه محسوب می شوند؟

به عنوان یک مسافر کاملاً واکسینه باید حداقل دو دوز از واکسن کووید-۱۹ پذیرفته شده [توسط وزارت بهداشت کانادا] یا حداقل یک دوز واکسن جانسن (Janssen) یا جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson) را تزریق کرده باشید.

علاوه بر این اگر ترکیبی از دو واکسن کووید-۱۹ پذیرفته شده را تزریق کرده باشید نیز کاملاً واکسینه محسوب خواهید شد. دوز دوم واکسن را حداقل باید ۱۴ روز پیش از ورود به کانادا تزریق کرده باشید.

با وجود اینکه مسافران کاملاً واکسینه از این پس نیازی به ارائه تست کووید-۱۹ ندارند اما هر کسی که دارای علائم بیماری باشد همچنان مجاز به ورود به کانادا نخواهد بود.

واکسن های پذیرفته شده توسط کانادا برای مسافرت به داخل کشور شامل موارد ذیل است:

  • آسترازنکا/ کوویدشیلد (ChAdOx1-S, Vaxzevria, AZD1222)
  • بهارات بیوتک (Covaxin, BBV152 A, B, C)
  • جانسن/ جانسون اند جانسون
  • مدرنا (Spikevax, mRNA-1273) شامل واکسن ویژه کودکان ۶ تا ۱۱ سال.
  • نواوکس (NVX-COV2373, Nuvaxovid, Covovax)
  • فایزر-بیون‌تک (Comirnaty, tozinameran, BNT162b2) شامل واکسن ویژه کودکان ۵ تا ۱۱ سال.
  • سینوفارم بی آی بی پی BIBP (BBIBP-CorV)
  • سینووک (CoronaVac, PiCoVacc)

آیا همچنان لازم است که از اپلیکیشن ارایوکن (ArriveCAN) استفاده کنم؟

بله، لازم است. الزامات استفاده از اپلیکیشن تغییری نکرده است.

هر کسی که وارد کانادا می شود، شامل مسافران کاملاً واکسینه باید یک پرسشنامه روی اپلیکیشن ارایوکن (ArriveCAN app) یا روی وبسایت دولت را ظرف ۷۲ ساعت پیش از ورود به کانادا پر کند. مسافران باید به مجموعه ای از پرسش‌ها پاسخ دهند و گواهی واکسیناسیون دیجیتالی به زبان انگلیسی یا فرانسوی را آپلود نمایند.

دولت نسبت به اپلیکیشن های شخص سوم یا اپلیکیشن های جعلی هشدار داد. می توانید صفحه اپلیکیشن ارایوکن (ArriveCAN) را اینجا مشاهده کنید.

آیا به طور کامل از انجام تست معاف هستید؟

با وجود اینکه از این پس الزامات تست گیری پیش از ورود به کانادا وجود ندارد اما برخی از مسافران ممکن است به طور تصادفی برای انجام تست کووید-۱۹ انتخاب شوند.

در صورتی که برای تست تصادفی انتخاب شوید مامور خدمات مرزی به شما اطلاع خواهد داد؛ افراد کاملاً واکسینه نیز ممکن است برای تست گیری تصادفی انتخاب شوند.

اگر برای تست تصادفی انتخاب شوید ممکن است یک تست خانگی به شما تحویل داده شود [اغلب تنها گزینه موجود در مرز زمینی تست خانگی است] یا اگر از طریق فرودگاه وارد کشور شوید ممکن است به یک پرستار ارجاع داده شوید. مسافران کیت تست را تحویل می گیرند یا برای انجام سواب ارجاع داده می شوند و سپس سفر به سمت مقصد نهایی خود را ادامه می دهند.

مسافرانی که از خارج از کشور وارد می شوند از این پس لازم نیست که هنگام انتظار برای نتیجه تست قرنطینه شوند.

دولت اعلام کرد که هدف از این تست گیری کمک به ردیابی وارایانت های ورودی به کانادا است.

اگر کاملاً واکسینه هستید و از طریق مرز زمینی یا کشتی مسافرتی به ایالات متحده سفر می کنند نیازی به انجام تست نیست. ایالات متحده الزامات تست گیری خود برای مسافران مرز زمینی را از اکتبر گذشته لغو کرده است.

با این حال اگر در حال سفر به کشور دیگری هستید در این صورت لزوم انجام تست به دستورالعمل های فعلی کشوری که به آن سفر می کنید بستگی دارد.

در مورد مسافران غیر واکسینه (شامل کودکان) کدام قوانین اعمال می شوند؟

مسافران غیرواکسینه یا مسافرانی که به طور کامل واکسینه نیستند همچنان باید تست انجام دهند.

مسافران غیرواکسینه یا دارای واکسیناسیون ناکامل باید یک تست مولکولی هنگام ورود به کشور و یک تست دیگر هشت روز پس از رسیدن به کانادا انجام دهند. مسافران فاقد واکسیناسیون کامل صرف نظر از نتیجه تست خود  باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

دولت کانادا سه نوع تست قابل پذیرش و شرایط بخصوص که در مورد هر یک از آنها اعمال می شود را مشخص کرده است.

کودکان زیر پنج سال لازم نیست تست پیش از ورود به کشور انجام دهند.

به طور کلی اتباع خارجی غیر واکسینه مجاز به سفر به داخل کانادا نیستند. در این مورد تعداد بسیار محدودی استثناء وجود دارد.

افراد بزرگتر از ۱۲ سال و ۴ ماه که کاملاً واکسینه محسوب نمی شوند همچنان نمی توانند در کانادا سوار قطار، هواپیما یا کشتی مسافربری شوند.

پروازهای اورژانس هوایی و پروازهای خصوصی که نیازمند دسترسی به فرودگاه های دارای الزامات واکسیناسیون نیستند از این قوانین مستثنا هستند.

آیا این تغییرات دائمی هستند؟

این امکان وجود دارد که کانادا الزامات تست کووید-۱۹ پیش از ورود را مجددا به اجرا بگذارد، بازگرداندن این الزامات قبلا اتفاق افتاده است.

پاییز گذشته کسانی که برای مدت ۷۲ ساعت یا کوتاه تر از این مدت به ایالات متحده سفر می کردند از ارائه تست پیش از ورود معاف شده بودند. اما هنگامی که شیوع واریانت اومیکرون رو به افزایش رفت، دولت الزامات تست پیش از ورود را مجددا به اجرا گذاشت.

در هفته های اخیر پس از کاهش محدودیت ها و احتمالا افزایش مسافرت ها به دلیل دوره تعطیلات مارس شاخص های کووید-۱۹ در برخی از قسمت های کانادا، مانند انتاریو روند افزایشی داشته است.

قوانین مسافرتی کانادا از امروز تغییر می کند
قوانین مسافرتی کانادا از امروز تغییر می کند

مسافران کاملا واکسینه    مسافران کاملا واکسینه    مسافران کاملا واکسینه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا