جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا از ابتدای راه اندازی ۴۰۰ ادعای خسارت دریافت کرده است و کمتر از پنج مورد تائید شده است

از میان ۴۰۰ ادعای خسارت دریافت شده توسط طرح جبران خسارت صدمات واکسن کانادا تنها ۵ مورد تائید شده است زیرا جمع آوری سوابق پزشکی مرتبط وقت گیر است

طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا از ابتدای راه اندازی ۴۰۰ ادعای خسارت دریافت کرده است و کمتر از پنج مورد تائید شده است

طرح ملی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا آمار جدیدی منتشر کرده که نشان می دهد چه تعداد از کانادایی ها از عوارض شدید نسبت به واکسن های کووید-۱۹ مورد تائید وزارت بهداشت کانادا شکایت داشته اند و درخواست جبران خسارت کرده اند. طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا از ابتدای راه اندازی ۴۰۰ ادعای خسارت دریافت و کمتر از پنج مورد تائید کرده

طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام شد و رسماً از جون ۲۰۲۱ راه اندازی شد. در حالی که واکنش های جدی به واکسن به شدت نادر هستند اما این عوارض {طبق اعلام سازمان بهداشت عمومی کانادا (PHAC) کمتر از یک مورد در هر یک میلیون} اتفاق افتاده است.

از زمان راه اندازی در ماه جون تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ این طرح ۴۰۰ ادعای صدمه ناشی از واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده و تنها کمتر از پنج مورد به تائید رسیده است.

طبق ارقام منتشر شده در روز پنج شنبه، ۳۸۷ مورد از این ادعاها به یکی از مسئولان پرونده ها واگذار شده که از این میان ۶۴ مورد غیر قابل قبول است به این معنی که واجد شرایط نیستند یا به دلیل نقص اطلاعات در پرونده امکان رسیدگی به آنها وجود ندارد و ۳۲۳ مورد قابل قبول تلقی می شوند.

سازمان بهداشت عمومی کانادا می ‌گوید که از لحاظ معیارهایی که مصداق صدمه جدی یا دائمی است، بیماران باید دچار «صدمات تهدید کننده حیات یا دگرگون‌کننده زندگی شده باشند که نیازمند مراقبت حضوری در بیمارستان، یا طولانی شدن بستری فعلی در بیمارستان و منجر به ازکار‌افتادگی یا ناتوانی قابل‌ ملاحظه شده باشد یا عواقب تزریق واکسن شامل نقض عضو ذاتی یا مرگ باشد.»

علاوه بر این کسانی که تقاضای خسارت ثبت می کنند باید صدمات جدی یا دائمی را پس از دریافت واکسن کووید-۱۹ در کانادا در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۰ یا پس از این تاریخ تجربه کرده باشند.

از میان ادعاهای قابل قبول تعداد ۱۲۷ مورد در انتظار بازنگری پزشکی مقدماتی توسط یک پزشک می‌باشند تا مشخص شود آیا سوابق پزشکی اضافی مورد نیاز است یا خیر و مرحله بازنگری پزشکی مقدماتی ۱۹۶ پرونده نیز به اتمام رسیده است.

پس از به پایان رسیدن مرحله بازنگری پزشکی یک پزشک به جمع آوری سوابق پزشکی اضافی می پردازد که این مرحله برای ۱۸۹ ادعا در دست اقدام است. طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا: دریافت ۴۰۰ ادعای خسارت و تائید کمتراز۵مورد

طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا: دریافت 400 ادعای خسارت و تائید کمتراز5مورد
طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا: دریافت ۴۰۰ ادعای خسارت

طرح جبران خسارت صدمات واکسن یادآور شد که مرحله جمع آوری سوابق پزشکی «طولانی ترین مرحله» در فرآیند تعدیل ادعاها است چرا که ابتدا با مدعیان برای کسب رضایت در مورد جمع آوری سوابق پزشکی از ارائه کننده خدمات درمانی آنها تماس گرفته می شود. پس از کسب رضایت از مدعیان برای جمع آوری سوابق مرتبط با هر یک از ارائه کنندگان خدمات درمانی به طور جداگانه تماس گرفته می شود.

از میان کل ادعاهای دریافتی تعداد پنج پرونده تکمیل شده قلمداد می شوند و در انتظار بازنگری توسط هیئت بازنگری پزشکی هستند. طبق اعلام سازمان بهداشت عمومی کانادا هیئت بازنگری از پزشکان دارای تجربیات مرتبط تشکیل شده است که تعیین خواهند کرد که آیا ارتباط و وابستگی بین صدمات و تزریق واکسن وجود دارد یا خیر.

این طرح که از طرف سازمان بهداشت عمومی و توسط شورای RCGT (RCGT) اداره می شود گزارش کرده است که کمتر از پنج ادعا توسط هیئت بازنگری پزشکی ارزیابی و تائید شده است.

با این حال سازمان بهداشت عمومی کانادا یادآور شد که بسته به شرایط ممکن است هیئت بازنگری پزشکی تصمیم بگیرد که اطلاعات یا زمان بیشتری برای ارزیابی مناسب برخی از ادعاها لازم است.

طرح جبران خسارت واکسن اعلام کرد که اگر یک ارتباط احتمالی بین صدمه و تزریق واکسن مشخص شود مقدار حمایت مالی که تأمین خواهد شد بر اساس هر پرونده متفاوت است اما جبران خسارت به صورت عطف به ماسبق از روز وقوع صدمه یا مرگ در نظر گرفته می شود.

سازمان بهداشت عمومی کانادا گفت که به دلیل حفظ حریم خصوصی تا هنگامی که «تعداد پرونده های بررسی شده به حد کافی برای تضمین ناشناس ماندن مدعیان برسد» مقدار خسارت پرداخت شده به کانادایی ها افشا نخواهد شد.

سازمان بهداشت عمومی کانادا گفت که در تاریخ ۱ جون ۲۰۲۲ این ارقام را به روز رسانی خواهد کرد.

تا تاریخ ۳ دسامبر تعداد ۲۸،۸۲۵ گزارش عوارض جانبی پس از ایمن سازی با یک واکسن کووید-۱۹ در کانادا ثبت شده که تشکیل دهنده ۰.۰۴۷ درصد از تمامی دوزهای تزریق شده است. از میان گزارش های ثبت شده تعداد ۶،۵۸۱ مورد عوارض جدی تلقی شده اند که تشکیل دهنده ۰.۰۱۱ درصد از تمامی دوزهای تزریق شده است.

طبق ردیاب واکسیناسیون سی تی وی نیوز تا بعد از ظهر چهارشنبه کانادا ۶۳،۸۸۲،۱۵۰ دوز واکسن تزریق کرده است و بیش از ۸۰ درصد از جمعیت واجد شرایط {شامل افراد پنج سال و بزرگ‌تر} کاملاً واکسینه هستند.

طرح حمایتی جبران خسارت صدمات واکسن کانادا: دریافت ۴۰۰ ادعای خسارت و تائید کمتراز۵مورد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا