بریتیش کلمبیاجدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

اعزام ۳۰۰ نفر نیروی نظامی کانادا همراه با هواپیما و هیلکوپتر برای کمک به تخلیه مناطق سیل زده

ارتش کانادا ۳۰۰ نیروی نظامی برای کمک به تخلیه مناطق سیل زده در بریتیش کلمبیا اعزام می کند

اعزام ۳۰۰ نفر نیروی نظامی کانادا همراه با هواپیما و هیلکوپتر برای کمک به تخلیه مناطق سیل زده

دولت فدرال تائید کرد که به دلیل خرابی های ایجاد شده بر اثر سیل شدید در مناطق جنوبی استان بریتیش کلمبیا یک گروه اولیه ۳۰۰ نفری از نیروهای نظامی ارتش کانادایی به این استان اعزام شده است.

بیل بلر (Bill Blair) وزیر آمادگی شرایط اضطراری گفت که این گروه از نظامیان به کاهش موانع زنجیره تأمین، تخلیه شهروندان از مناطق سیل زده و محل رانش زمین، قرار دادن کیسه‌های ماسه در اطراف ایستگاه های تلمبه‌خانه آب و سایر موارد کمک خواهند کرد. اعزام ۳۰۰ نفر نیروی نظامی کانادا همراه با هواپیما و هیلکوپتر برای کمک به تخلیه مناطق سیل زده

اعزام 300 نفر نیروی نظامی کانادا همراه با هواپیما و هیلکوپتر برای کمک به تخلیه مناطق سیل زده
اعزام نیروی نظامی کانادا همراه هواپیما هیلکوپتر برای کمک به تخلیه مناطق سیل زده

بلر روز چهارشنبه در برنامه پاور پلی (Power Play) سی تی وی نیوز گفت «من امروز با معاون رئیس ستاد دفاع صحبت کردم و قراراست تدارک و پشتیبانی لجستیک و تمامی منابع لازم برای کمک به بریتیش کلمبیا در طول این دوران سخت را همراه بیاورند.» «هواپیماها و هلیکوپترهای ارتش نیز به این منطقه اعزام خواهند شد.»

بلر اضافه کرد که تا ۴،۰۰۰ نیرو نظامی آماده اند تا برای کمک به منطقه تجهیز شوند.

بلر اوایل امروز با انتشار بیانیه ای در توییتر تائید کرد که این اقدام در پاسخ به درخواست بریتیش کلمبیا برای دریافت حمایت از طرف دولت فدرال انجام می شود.

بلر گفت «من با وزیر [مایک فرن‌وورث] صحبت کردم و به او اطلاع دادم که ما در طول این دوران فوق‌العاده دشوار در کنار بریتیش کلمبیا ایستاده ایم و سخت تلاش می کنیم که حمایت مورد نیاز را هر چه سریع‌تر فراهم کنیم.»

شرایط آب و هوایی ویرانگر باعث صدور چندین دستور تخلیه شد.

مسئولان در شهر ابوتسفورد (Abbotsford) به طور جدی از شهروندان سومس پریری (Sumas Prairie) که هنوز تخلیه نکرده اند خواستند که «فوراً» اقدام به تخلیه کنند چرا که آب های این سیل ویرانگر ایستگاه تلمبه‌خانه باروتاون (Barrowtown) را تهدید می کند.

دستور تخلیه برای شهر مریت (Merritt) همچنان برقرار است. اعزام ۳۰۰ نفر نیروی نظامی کانادا همراه با هواپیما و هیلکوپتر برای کمک به تخلیه مناطق سیل زده

مقامات پلیس سلطنتی بریتیش کلمبیا کشته شدن یک نفر را تائید کردند، جسد یک زن از صحنه رانش گل‌ولای در بزرگراه شماره ۹۹ بین پمبرتون (Pemberton) و لیلوئت (Lilooet) پیدا شد.

آنیتا آنند (Anita Anand) وزیر دفاع نیز روز چهارشنبه توصیه های خود را مطرح کرد و بر حمایت دولت فدرال از این منطقه تأکید کرد.

آنند در توییتر نوشت «بریتیش کلمبیا: هنگامی که کانادایی ها به کمک نیاز دارند، ارتش کانادایی ما برای کمک حاضر خواهد بود.»

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه هنگام سخنرانی در واشنگتن در آغاز اجلاس «سه رفیق (Three Amigos)» لحظاتی را برای اشاره به این وضعیت اضطراری اختصاص داد و خاطرنشان کرد که اتاوا آماده است تا پس از رفع بحران به برگرداندن اوضاع به شرایط عادی کمک کند.

ترودو گفت «من امروز با نخست وزیران و دیشب نیز با تعدادی از شهرداران درباره اوضاع و احوال مردم در این وضعیت فوق‌العاده بد صحبت کردم.» «ما برای کمک به پاک‌سازی و بازسازی اثرات این رویدادهای شدید آب و هوایی در کنار شما حاضر خواهیم بود.»

طبق اعلام دفتر نخست وزیر، ترودو قبل از برگزاری جلسه بعدازظهر با کنگره با بلر صحبت کرده بود و از او خواسته بود که در سطح وزیران یک جلسه گروه پاسخ به حوادث (Incident Response Group) برای واکنش به این بحران تشکیل دهد.

بلر گفت که او از همکاران خود در کابینه وزرا خواسته است که ایده های خود را در مورد بهترین شیوه حفظ آنچه باقی مانده و درعین حال برطرف ساختن نیازهای فوری مطرح کنند.

بلر گفت اولین موضوع دستور کار باز کردن جاده ها برای رساندن خدمات اضطراری به افراد سرگردان شده درراه‌ها است.

بلر گفت «باید خطوط تدارکات بسیار ضروری و جریان تأمین مایحتاج حفظ شود، ما از اهمیت حیاتی اقدام سریع در این خصوص آگاه هستیم» و اضافه کرد که در حال همکاری با همتایان استانی خود است.

سیل و طوفان شدید    بیل بلر      سیل و طوفان شدید    بیل بلر   سیل و طوفان شدید  بیل بلر       سیل و طوفان شدید

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا