جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

سازمان خدمات خون کانادا می گوید که با کمبود شدید موجودی مواجه است

سازمان خدمات‌خون کانادا می گوید تعداد اهداکنندگان خون به کمترین حد در یک دهه گذشته رسیده است

سازمان خدمات خون کانادا می گوید که با کمبود شدید موجودی مواجه است

سازمان خدمات‌خون کانادا می گوید که در تلاش است تا موجودی بسیار پایین فرآورده های خونی در سطح ملی که ناشی از پاندمی کووید-۱۹ است را جبران کند.

سازمان خدمات خون کانادا می گوید ویروسی که از مارس ۲۰۲۰ همچنان شایع است، باعث شده که تعداد اهداکنندگان مستمر به کمترین حد خود در طول یک دهه گذشته برسد.

ریک پرینزن (Rick Prinzen) مدیر زنجیره تامین و معاون روابط با اهداکنندگان سازمان خدمات خون کانادا گفت «تعداد افرادی که در سرتاسر کانادا به طور منظم خون اهدا می‌کنند، از زمان شروع پاندمی ۳۱،۰۰۰ نفر کاهش یافته، که بر جامعه اهداکنندگان فعلی فشار وارد کرده است.»

«بسیاری از اهداکنندگان مستمر ما در حال حاضر چندین بار در سال خون اهدا می کنند.»

سازمان خدمات خون کانادا بر ذخایر خون نظارت می‌کند که خون و فرآورده‌های خونی این ذخایر برای رفع نیازهای بیمارستانی و بیماران به طور منظم در سراسر کشور جابه‌جا می‌شوند.

حدود ۴۰۰،۰۰۰ کانادایی به طور منظم خون اهدا می کنند.

اما این ذخایر دارای یک مهلت مصرف محدود است [یک سال برای پلاسمای منجمد، ۴۲ روز برای گلبول‌های قرمز خون و پنج روز برای پلاکت‌ها] بنابراین اطمینان از این مسئله که موجودی خون به طور مداوم تقاضا را برآورده می کند نیازمند هماهنگی و تلاش است.

سازمان خدمات خون کانادا امیدوار است که هفته ملی اهدای خون امسال که از امروز شروع شده است به جذب ۱۰۰،۰۰۰ اهداکننده جدید کمک کند. اما به طور مرسوم تابستان از لحاظ اهدای خون کم رونق است، زیرا مردم نوبت اهدای خون خود را لغو می‌کنند یا به مسافرت می‌روند.

پس از اینکه پاندمی تقریبا به توقف سفرها منجر شد و اغلب جراحی های به جز ضروری ترین آنها لغو شد نیاز به فرآورده های خونی به طور چشمگیری کاهش یافت.

در همان زمان، سازمان انتقال خون کانادا به دلیل الزامات فاصله گذاری فیزیکی در کلینیک ها، قادر به پذیرش تعداد زیادی از اهداکنندگان نبود، بنابراین این دو عامل در تقابل با یکدیگر به تعادل رسیدند.

پرینزن گفت، اما با بازگشت اوضاع به حالت عادی، تقاضا در حال افزایش است.

اریک پولو ۱۵ ساله از تورنتو، هر ماه به دلیل یک بیماری نادر که بر تولید گلبول های قرمز در بدن او تأثیر می گذارد، فرآورده های خونی دریافت می کند.

پولو گفت «آنها مرا زنده نگه می دارند.» «من از کاری که اهداکنندگان خون انجام می دهند سپاسگزارم.»

کمبود اهدای خون شهروندان کانادا  کمبود اهدای خون شهروندان کانادا  کمبود اهدای خون شهروندان کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا