آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

مراسم کانادایی برای اعلان جلوس شاه چارلز سوم بر تحت سلطنت روز یکشنبه برگزار می شود

دوره عزاداری ملی در کانادا به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت دوم آغاز شده است، اما هنوز هیچ اشاره ای به تعطیلات رسمی نشده است

مراسم کانادایی برای اعلان جلوس شاه چارلز سوم بر تحت سلطنت روز یکشنبه برگزار می شود

پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در روز پنجشنبه، یک دوره عزاداری در کانادا آغاز شده و مقدمات برگزاری مراسم بزرگداشت در اتاوا در حال انجام است.

مراسم کانادایی برای اعلان جلوس شاه چارلز سوم بر تحت سلطنت روز یکشنبه برگزار می شود
مراسم کانادایی برای اعلان جلوس شاه چارلز سوم بر تحت سلطنت روز یکشنبه برگزار می شود

پرچم‌های تمامی ساختمان‌های دولت فدرال (از جمله ساختمانهای دیپلماتیک کانادا در خارج از کشور) روز پنجشنبه به حالت نیمه افراشته درآمدند و تا روز تشییع ملکه نیمه افراشته خواهند ماند.

مراسم کانادایی برای اعلان جلوس شاه چارلز سوم بر تحت سلطنت روز یکشنبه برگزار می شود
مراسم کانادایی برای اعلان جلوس شاه چارلز سوم بر تحت سلطنت یکشنبه برگزار میشود

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت که این دوره عزاداری با یک روز عزای ملی هنگام برگزاری مراسم بزرگداشت رسمی به مناسبت درگذشت ملکه به پایان می رسد. این مراسم بزرگداشت قرار است در کلیسای جامع کرایست چرچ (Christ Church Cathedral) در اتاوا در همان روز تشییع جنازه ملکه در کلیسای وست مینستر برگزار شود.

زمان و تاریخ تشییع جنازه ملکه هنوز توسط کاخ باکینگهام تایید نشده است، اما طبق برنامه‌های «عملیات لاندن بریج (Operation London Bridge)» که از سال‌ها پیش برنامه ریزی شده است، انتظار می‌رود مراسم تشییع جنازه ملکه حدود ۱۰ روز پس از درگذشت وی برگزار شود.

«عملیات لاندن بریج» همچنین بیان می‌کند که در انگلستان روز تشییع ملکه باید مانند تعطیلات عمومی تلقی شود، مگر اینکه مراسم تشییع در آخر هفته برگزار شود. طبق دستورالعمل رویه رسمی دولت کانادا ممکن است دولت فدرال نیز تصمیم بگیرد که روز عزاداری ملی را به عنوان تعطیلات رسمی اعلام کند، اما دولت فدرال هنوز اشاره ای نکرده که چنین قصدی دارد.

مراسم بزرگداشت ملی در کانادا با رژه‌ای در اتاوا با حضور نیروهای مسلح کانادا و پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP) آغاز خواهد شد. ادای احترام با شلیک ۹۶ تفنگ نیز برگزار خواهد شد، که هر شلیک نشان دهنده یک سال از زندگی ملکه الیزابت دوم است. جت های جنگنده سی‌اف-۱۸ (CF-18) به مناسبت پایان مراسم بر فراز کرایست چرچ کتدرال و پارلمان هیل پرواز خواهند کرد.

برخی از کانادایی ها ممکن است تصمیم بگیرند در ایام عزاداری بازوبندهای مشکی ببندند. دولت آلبرتا می‌گوید پوشیدن بازوبند مشکی، همراه با یک کراوات مشکی و لباس های تیره رنگ «نشانه احترام و شیوه ای برای عزاداری رسمی به مناسبت درگذشت یک فرد مهم در سطح کشوری است.»

مراسمی برای اعلام به قدرت رسیدن پادشاه چارلز سوم نیز قرار است صبح شنبه در تالار ریدو هال (Rideau Hall) برگزار شود.

این مراسم ساعت ۱۰ صبح به وقت شرقی (۱۴۰۰ به وقت گرینویچ) در تالار ریدو هال، محل اقامت رسمی فرماندار کل منصوب شده از سوی بریتانیا که به نمایندگی از طرف پادشاه عمل می کند، برگزار خواهد شد.

چارلز ۷۳ ساله هنگامی که مادرش ملکه الیزابت دوم روز پنجشنبه در سن ۹۶ سالگی درگذشت، به طور خودکار پادشاه انگلستان و رئیس دولت ۱۴ قلمرو دیگر از جمله کانادا شد.

اگرچه کانادا از سال ۱۸۶۷ دیگر مستعمره انگلستان نبوده، اما تا سال ۱۹۸۲ بخشی از امپراتوری انگلستان باقی ماند و هنوز هم عضوی از کشورهای مشترک المنافع امپراتوری سابق است که در این کشورها پادشاه انگلستان شخص اول کشور محسوب می شود.

خبر اخبار کانادا    خبر اخبار کانادا    خبر اخبار کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا