انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

کارفرمایان کانادایی به دلیل کمبود نیروی کار حاضرند کارگران بدون تجربه مستقیم را استخدام کنند

طبق نظرسنجی کارفرمایان کانادایی حاضرند کارجویان بدون تجربه و مهارت مرتبط با شغل را براساس مهارتهای فردی استخدام کنند

کارفرمایان کانادایی به دلیل کمبود نیروی کار حاضرند کارگران بدون تجربه مستقیم را استخدام کنند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که کارفرمایان کانادایی به دلیل انقباض بازار کار، حاضرند کارگران را بدون تجربه مرتبط با شغل استخدام کنند.

پژوهشی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که تجربه و تحصیلات که زمانی برای بسیاری از موقعیت‌ها حیاتی بودند به دلیل کمبود نیروی کار از اهمیت آنها کاسته شده است.

این یافته ها بر اساس یک نظرسنجی آنلاین از ۱،۰۰۰ کارفرما در سراسر کانادا تهیه شده است که در ماه مه توسط سنس‌واید (Censuswide) از طرف وب سایت استخدامی ایندید (Indeed) که آگهی های شغلی منتشر می کند، انجام شد.

این نظرسنجی پی برد که ۷۷ درصد از کارفرمایان کانادایی ترجیح می دهند استخدام یک کاندیدا را به جای دانش و مهارت های «سخت» مرتبط با شغل بر اساس مهارتهای بین فردی «نرم» و با توجه به نگرش کاندیداها نسبت به یادگیری انجام دهند.

این نظرسنجی همچنین دریافته است که از هر پنج کارفرما، چهار نفر می‌گویند که شرکت آنها متقاضیانی را استخدام می‌کند که مدرک یا گواهینامه مرتبط با این شغل را ندارند و در عوض آموزش حین کار برای کارگران فراهم می کنند.

این نظرسنجی علاوه بر این نشان می‌دهد که کارفرمایان حاضرند با توجه به چالش های یافتن کاندیداها از لزوم داشتن تجربه مرتبط با کار بگذرند.

میشل اسلیتر (Michelle Slater) مدیر وب سایت استخدام ایندید (Indeed) گفت «صادقانه بگویم که ما با یکی از انقباضی ترین بازارهای کاری که تا به حال داشته‌ایم روبرو هستیم. به وضوح کمبود نیروی کار وجود دارد».

سازمان آمار کانادا در اوایل این ماه گزارش داد که نرخ بیکاری در کانادا در ماه می به ۵.۱ درصد کاهش یافت.

این کمترین نرخ بیکاری دست کم از سال ۱۹۷۶ بر اساس قدیمی‌ترین داده های قابل مقایسه است که در اختیار داریم.

عامل انقباضی بودن بازار کار به دلیل بهبود قدرتمند از پاندمی و ترکیب جمعیتی در حال تغییر است.

اسلیتر گفت «جمعیت سالخورده همراه با اقتصادی که به سرعت در حال رشد است به این معنی است که تعداد کارگران ماهر موجود بسیار کم است. «کارفرمایان باید بسیار خلاق تر باشند.»

اسلیتر گفت که نظرسنجی از کارفرمایان کانادایی به این دلیل انجام شد تا مشخص شود که کارفرمایان برای پر کردن برخی از شکاف‌های بین عرضه و تقاضای نیروی کار از چه راهکارهای متفاوتی استفاده کرده اند.

این نظرسنجی نشان داد که کارفرمایان به طور فزاینده ای مایل هستند که به جای مهارت های به اصلاح سخت مانند دانش فنی یا گذراندن آموزش ها  استخدام را بر اساس مهارت هایی مانند «ارتباطات»، «سازگاری» و «توجه به جزئیات» انجام دهند.

اسلیتر گفت که یافته‌های این پژوهش نه تنها برای جوانانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند یا اولین شغل خود را شروع کرده‌اند، بلکه برای کارگران مسن‌تر که شغل خود را تغییر می‌دهند نیز صادق است.

«به این معنی که افرادی که ممکن است مهارت سخت [دانش و مهارت فنی] را در رزومه خود نداشته باشند، همچنان می توانند فرصتی برای به دست آوردن شغل رویایی خود داشته باشند.»

در عین حال که کمبود نیروی کار تمام صنایع را تحت تأثیر قرار داده، اما طبق یافته های این پژوهش یافتن کاندیداهای مورد نیاز برای مهارت های مورد نیاز در زمینه دیجیتال و فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، مهندسی، توسعه نرم افزار و مهارت های کدنویسی از همه مشاغل دیگر سخت تر است.

شورای بینش پژوهشی کانادا (Canadian Research Insights Council) که نهاد حرفه‌ای ناظر بر صنعت نظرسنجی است می‌گوید که نظرسنجی‌های آنلاین نمی‌توانند حاشیه خطا تعیین کنند، زیرا به‌طور تصادفی از جمعیت نمونه‌گیری نمی‌کنند.

کارفرمایان کانادایی به دلیل کمبود نیروی کار حاضرند کارگران بدون تجربه مستقیم را استخدام کنند   بازار کار کانادا  بازار کار کانادا  اخبار تورنتو کانادا  اخبار تورنتو کانادا  اخبار تورنتو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا