جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

نیروهای نظامی کانادا سربازان اوکراینی را برای جنگ علیه روسیه در انگلستان آموزش می‌دهند

نیروهای نظامی کانادا برای آموزش سربازان اوکراینی تحت عملیات یونیفایر به انگلستان اعزام خواهند شد

نیروهای نظامی کانادا سربازان اوکراینی را برای جنگ علیه روسیه در انگلستان آموزش می دهند

آنیتا آنند وزیر دفاع کانادا گفت که اعضای نیروهای مسلح کانادا در تلاش برای تقویت مبارزه سربازان اوکراینی علیه تهاجم روسیه، آنها را در انگلستان آموزش خواهند داد.

آنند در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه این تهاجم را یک حمله «مستقیم» علیه نظم بین المللی مبتنی بر قوانین خواند که هزینه سنگینی را بر اوکراینی هایی که برای آزادی خود می جنگند تحمیل کرده است.

نیروهای نظامی کانادا سربازان اوکراینی را برای جنگ علیه روسیه در انگلستان آموزش می دهند
نیروهای نظامی کانادا سربازان اوکراینی را برای جنگ علیه روسیه در انگلستان آموزش می دهند

آنند گفت «هنگامی که ما آموزش های نظامی و آموزش های ظرفیت سازی خود در اوکراین تحت عملیات یونیفایر (Operation Unifier) را در اوایل فوریه متوقف کردیم، من متعهد شدم که این عملیات از سر گرفته خواهد شد.» «ما به وعده خود برای ازسرگیری آموزش های گسترده تحت عملیات یونیفایر عمل می کنیم.»

آنند گفت که حداکثر ۲۲۵ نظامی کانادایی برای آموزش نیروهای تازه نفس اوکراینی به بریتانیا خواهند رفت و افزود که جهان اکنون در حال ورود به «مرحله جدید و بسیار خطرناک این جنگ» است زیرا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تلاش است تا «خسارت بلند مدت» به اوکراین وارد کند.

آنند افزود، مربیان نظامی کانادایی هفته آینده کشور را ترک خواهند کرد و گفت که این برنامه همچنین شامل آموزش رزم در خط مقدم و قواعد نبرد بر اساس قوانین بین المللی خواهد بود و این برنامه را «جامع» خواند.

خبرگزاری کنیدین پرس (Canadian Press) روز پنجشنبه گزارش داد که برنامه پشتیبانی آموزشی همچنین بر آموزش اوکراینی‌ها برای استفاده از چهار هویتزر ام۷۷۷ (M777) اهدایی کانادا در اوایل سال جاری تمرکز خواهد کرد و همچنین از طریق مؤسسه امنیت ارتباطات (Communications Security Establishment) که آژانس جاسوسی الکترونیکی کانادا است کمک های سایبری فراهم خواهد کرد.

آنند گفت که کانادا اکنون با جنرال داینامیک لند سیستمز (General Dynamic Land Systems) خودروساز کانادایی خودروهای زرهی سبک به توافق رسیده است و خودروهای وعده داده شده برای اوکراین در هفته های آینده از خطوط مونتاژ خارج می شوند.

اعزام نیروهای نظامی جدید برای آموزش سربازان اوکراینی پس از بازگشت ۱۵۰ سرباز کانادایی در روز یکشنبه انجام می شود، که اولین بار در ماه اپریل برای کمک به مدیریت جمعیت انبوه پناهجویانی اوکراینی سرازیر شده از مرز به لهستان اعزام شدند.

کانادا اولین بار پس از آن که مسکو در سال ۲۰۱۴ دستور الحاق شبه جزیره کریمه را صادر و شروع به حمایت از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین کرد، همراه با بریتانیا و ایالات متحده آمریکا ماموریتی را برای کمک به آموزش ارتش اوکراین آغاز کرد.

دولت فدرال می‌گوید که این مأموریت، معروف به عملیات متحد کننده (Operation Unifier) تا قبل از تخلیه تمامی نیروهای کانادایی پیش از تهاجم روسیه، به آموزش بیش از ۳۰،۰۰۰ سرباز اوکراینی کمک کرد.

با وجود اینکه مربیان نظامی کانادا در نهایت به خانه بازگشتند، کانادا در واکنش به جنگ کنونی که وارد ششمین ماه خود شده است، گستره حضور نظامی خود در اروپا را افزایش داد.

تقویت حضور کانادا در اروپا شامل ۱۵۰ نیروی نظامی است که اخیراً از لهستان بازگشته اند و به یک گروه رزمی ناتو به رهبری کانادا در لتونی افزوده شدند.

در ماه اپریل روسیه هر شش فرمانده سابق عملیات یونیفایر را تحریم کرد که برخی آن را دلیلی بر موفقیت این مأموریت می‌دانستند.

نیروهای نظامی کانادا سربازان اوکراینی را برای جنگ علیه روسیه در انگلستان آموزش می دهند
نیروهای نظامی کانادا سربازان اوکراینی را برای جنگ علیه روسیه در انگلستان آموزش می دهند

نیروهای مسلح کانادا سربازان اوکراینی  نیروهای مسلح کانادا سربازان اوکراینی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا