آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش تنوع در تولید اقلام غذایی چند ماه سخت پیش رو خواهد بود

به خریداران کانادایی مواد غذایی هشدار داده شده است که با توجه به افزایش قیمت‌ها «انتظار چند ماه سخت را داشته باشند»

هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش تنوع در تولید اقلام غذایی چند ماه سخت پیش رو خواهد بود

برخی از کارشناسان می‌گویند که احتمالاً کانادایی‌ها تا چندین ماه دیگر نیز همچنان شاهد تورم قیمت مواد غذایی در خواروبارفروشی‌های محلی خود خواهند بود.

سیلوین شارلبوا (Sylvain Charlebois) مدیر ارشد آزمایشگاه تحلیلی برنامه غذا و کشاورزی در دانشگاه دالهاوزی در هلیفکس روز یکشنبه گفت که از ژانویه تابه‌حال قیمت تمام انواع مواد غذایی در حدود پنج درصد افزایش یافته است.

شارلبوا گفت «اگرچه پنج درصد ممکن است رقم پایین به نظر برسد اما برای مصرف‌کنندگانی که در بازار مواد غذایی به دنبال محصولات مشابه هستند برخی از کالاها در واقع ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.»

شارلبوا می‌گوید هنگامی‌که بحث تورم جهانی قیمت مواد غذایی مطرح است ما احتمالاً «در حال حاضر در مرحله سوم از ۹ مرحله بازی بیسبال قرار داریم [وارد قلمرو جدیدی از افزایش قیمت‌ها شده‌ایم و مرحله بعد شامل حد شدیدتری از تورم و افزایش قیمت است]» هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : بدلیل افزایش قیمت مواد غذایی چند ماه سخت در پیش است

هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : بدلیل افزایش قیمت مواد غذایی چند ماه سخت در پیش است
هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : بدلیل افزایش قیمت مواد غذایی چند ماه سخت

بااین‌حال شارلبوا گفت که انتظار ندارند مراحل افزایش قیمت دیگری فراتر از این مرحله وجود داشته باشد.

تیف مک‌لم (Tiff Macklem) مدیرکل بانک مرکزی کانادا هشدار داد که افزایش نرخ تورم به مدت طولانی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت کانادایی‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. سازمان ملل متحد نیز در گزارشی اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در بالاترین سطح بیش از یک دهه گذشته قرار گرفته است.

شارلبوا می‌گوید که همه مردم متوجه افزایش قیمت‌ها در ویترین‌های نگهداری گوشت شده‌اند، جایی که می‌توان افزایش قیمت ۵۰ درصدی گوشت گوساله را مشاهده کرد. قیمت گوشت مرغ به گفته شارلبوا هرسال به‌طور معمولاً شاهد افزایش دو تا سه‌درصدی می‌باشد اما در حال حاضر گوشت مرغ و همین‌طور تخم‌مرغ تا ۱۳ درصد افزایش یافته و گوشت خوک نیز گران‌تر شده است. هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : بدلیل افزایش قیمت مواد غذایی چند ماه سخت در پیش است

هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : بدلیل افزایش قیمت مواد غذایی چند ماه سخت در پیش است
هشدار به مصرف‌کنندگان کانادایی : افزایش قیمت مواد غذایی چند ماه سخت در پیش

سازمان آمار کانادا اخیراً در گزارشی اعلام کرد که بیکن (گوشت خوک) با افزایش متوسط قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی به ۸.۲۴ دلار در آگوست به بالاترین قیمت تاریخی خود رسیده و برای اولین بار از سطح قیمت همیشگی ۸ دلار عبور کرده است.

شارلبوا گفت «کار واقعاً به‌جایی رسیده که مردم کمی ترسیده‌اند.»

هزینه‌های مواد خام نیز برای فرآوری کنندگان مواد غذایی افزایش یافته و انتظار می‌رود که قیمت اقلامی مانند پاستا و سس‌ها نیز گران‌تر شوند.

ماه گذشته کمیسیون لبنیات کانادا توصیه کرد که به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌های فرآوری مواد غذایی قیمت شیر خام دامداری از اول سال آینده افزایش یابد.

شارلبوا می‌گوید که انتظار می‌رود که بسیاری از واحدهای فرآوری مواد غذایی سطح تنوع محصولات غذایی که تولید می‌کنند را کاهش دهند.

شارلبوا گفت «بنابراین اگر ظرف چند ماه آینده جاهای خالی روی قفسه‌ها مشاهده کردید، وحشت نکنید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. دلیل این فضاهای خالی روی قفسه‌ها این است که خواروبارفروش‌ها در حال بازتنظیم سبد کالاهای خود بر اساس برندها و اقلامی هستند که هنوز تولید می‌شوند.» «موضوع صرفا این است که ما مقدار بیشتری از انواع کمتری از اقلام را تولید می‌کنیم. در واقع اوضاع فعلاً ازاین‌قرار است.»

در سال ۲۰۲۲ نیز انتظار می‌رود که مسائل حل‌نشده {عمدتاً مسئله نیروی کار} ازجمله عواملی باشند که همچنان کل زنجیره تأمین و همین‌طور حمل‌ونقل را تحت تأثیر قرار دهند.

شارلبوا گفت «ما برای حفظ کارکنان مبلغ بیشتری به آنها می‌پردازیم که برای کارکنان فوق‌العاده خوب است اما همان‌طور که می‌دانید هنگامی‌که در محیط‌های حاشیه سود کم و حجم تولید بالا فعال هستید قیمت‌ها به‌ناچار باید تطبیق داده شوند.»

تورم کانادا  قیمت انواع مواد غذایی  سازمان آمار کانادا  قیمت انواع مواد غذایی  تورم کانادا    سازمان آمار کانادا     تورم کانادا  سازمان آمار کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا