جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

پارلمان کانادا با تصویب طرحی خواستار اخراج ایران از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل شد

پارلمان کانادا در اقدامی پیشگامانه طرحی را برای اخراج حکومت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تصویب کرد

پارلمان کانادا با تصویب طرحی خواستار اخراج ایران از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل شد

پارلمان کانادا امروز با اجماع همه احزاب سیاسی به عنوان اولین مجلس قانونگذاری در جهان خواستار اخراج جمهوری اسلامی ایران از برترین نهاد حقوق زنان در سازمان ملل شد.

امروز مجلس قانونگذاران کانادا طرح ارائه شده توسط ملیسا لانسمن معاون رهبر حزب محافظه کار را در حالی تصویب کرد که دیروز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کانادا و امروز نخست وزیر نیوزیلند خواستار اتخاذ اقدام مشابهی شدند.

 پیشنهاد اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در سطح بین المللی با استقبال فعالان حقوق بشر [از جمله هیلل نویر مدیر اجرایی سازمان غیردولتی مستقل دیده بان ملل متحد، مستقر در ژنو] روبرو شد که برای اولین بار در اپریل ۲۰۲۱ انتخاب ایران در این کمیسیون را افشا کرده بود.

نویر افزود «نه تنها این اوج نفاق رژیم جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که در جایگاه رهبری کمیسیون حقوق زنان قرار گرفته، بلکه امری خطرناک است. آخوندها از عضویت خود در کمیته عالی حقوق زنان سازمان ملل به عنوان بستری برای تبلیغات حکومتی استفاده می کنند تا نشان دهند رژیم تهران دغدغه مشروعی در مورد حقوق زنان دارد. اما در واقع چنین نیست.»

وقت آن رسیده است که به میدان‌دهی به دیکتاتوری‌های ادمکش مانند ایران که با انتشار اطلاعات جعلی و کذب، نقض فاحش و آزارهای خود علیه زنان و دختران و در کل علیه مردم  را توجیه می کنند، پایان دهیم.»

وقت آن رسیده است که به میدان‌دهی به دیکتاتوری‌های آدمکشی مانند حکومت ایران که آزار دادن و نقض فاحش حقوق زنان و دختران و در کل تمام مردم را با انتشار اطلاعات جعلی و کاذب توجیه می کنند، پایان دهیم.» پارلمان کانادا

پارلمان کانادا با تصویب طرحی خواستار اخراج ایران از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل شد
پارلمان کانادا با تصویب طرحی خواستار اخراج‌ایران از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل شد
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا