جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

در طول پاندمی تردد کانادایی‌ها به مشروب‌فروشی‌ها و داروخانه‌ها از طریق موبایلهایشان ردیابی شده است

سازمان بهداشت کانادا در طول پاندمی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کانادایی ها را از طریق موبایل هایشان ردیابی کرده است

در طول پاندمی تردد کانادایی‌ها به مشروب‌فروشی‌ها و داروخانه‌ها از طریق موبایل‌هایشان ردیابی شده است

گزارشی ارسالی به یک کمیته پارلمانی نشان می دهد در طول پاندمی کووید-۱۹ تردد کانادایی‌ها از جمله مراجعه به مشروب‌فروشی ها و داروخانه ها بدون اطلاع آنها از طریق موبایل هایشان به دقت ردیابی شده است.

تحلیلگران اطلاعاتی شیوع بیماری در شرکت بلودات (BlueDot) با استفاده از داده های ناشناس گزارش هایی را به منظور کمک درک الگوهای سفر در طول پاندمی برای سازمان بهداشت عمومی کانادا تهیه کردند.

دولت فدرال یکی از این گزارش‌ها را به کمیته اخلاق مجلس عوام ارائه کرد که در حال تحقیق و تفحص در مورد جمع‌آوری و استفاده از داده‌های موبایل توسط سازمان بهداشت عمومی بود.

این گزارش نشان می‌دهد که سازمان بهداشت قادر بوده است که یک تصویر لحظه ای دقیق از رفتار مردم، از جمله بازدید از خواربارفروشی، دورهمی با خانواده و دوستان، زمان صرف شده در خانه و سفر به شهرها و استان‌ها را مشاهده کند.

نمایندگان مجلس در کمیته اخلاق از میزان جزئیات موجود در این گزارش حتی با وجود حذف تمام اطلاعات شناسایی کننده افراد، ابراز شگفتی کردند.

دِیمیِن کورک (Damien Kurek) نماینده محافظه‌کار منطقه بتل ریور-کروفوت (Battle River-Crowfoot) گفت «پرسشهایی در مورد جزئیات اطلاعات ارائه‌شده بی پاسخ باقی مانده [از جمله] اینکه آیا حقوق کانادایی‌ها نقض شده است و تا چه حد به دولت لیبرال اطلاع داده شده است.»

کمیته اخلاق مجلس عوام روز چهارشنبه گزارشی در مورد تحقیق و تفحص کلی خود درباره جمع آوری داده های موبایل توسط سازمان بهداشت کانادا در طول پاندمی منتشر کرد. این گزارش نتیجه گیری کرده است که دولت باید به کانادایی‌ها بگوید که آیا داده‌های مربوط به تردد آنها را جمع‌آوری می‌کند یا خیر و به آنها اجازه انصراف از جمع آوری اطلاعات آنها را بدهد.

سازمان بهداشت عمومی کانادا گفت که حفاظت از حریم خصوصی کانادایی‌ها را بسیار جدی گرفته و تحلیل‌هایی که در مورد تردد کانادایی‌ها دریافت کرده «در مورد ردیابی تردد افراد به یک مکان خاص نیست، بلکه بیشتر برای درک این مسئله انجام شده که آیا تعداد بازدید از مکان‌های خاص به مرور زمان افزایش یا کاهش یافته است.

سخنگوی سازمان بهداشت عمومی گفت «برای مثال، داده‌های نقاط تحت بررسی که از بلودات دریافت شده، تعداد بازدید از فروشگاه‌های مواد غذایی، پارک‌ها، مشروب‌فروشی‌ها و بیمارستان‌ها را مشخص می‌کند.» «تنها اطلاعاتی که ما دریافت می کنیم مکان جغرافیایی نقطه تحت بررسی و تعداد بازدید از آن در یک روز خاص است.»

موقعیت مکانی موبایل ها به سازمان بهداشت عمومی اجازه می داد که بتواند تصویری از دورهمی های برگزار شده در خانه های مردم، به عنوان مثال در آخر هفته روز کارگر به دست آورد. این گزارش شامل نموداری بود که ساعت‌های سپری شده در خارج از خانه در هر استان را بین روز کریسمس ۲۰۲۰ تا هفته ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ ثبت کرده است.

کامران خان، بنیانگذار و مدیرعامل بلودات (BlueDot) گفت که نقش این شرکت تولید «بینش هایی در مورد بیماری های عفونی» است، و داده های موقعیت مکانی را به طور مستقیم از دستگاه های موبایل جمع آوری نمی‌کند.

کامران خان گفت که بلودات هیچ علاقه ای به تردد یا سبک زندگی افراد ندارد.

شرکت بلودات داده‌های ناشناس و تجمعی را از فروشندگان شخص ثالث تهیه کرده، بنابراین هیچ اطلاعاتی در مورد دستگاه خاصی که داده‌ها از آن گرفته شده است وجود ندارد.

کامران خان گفت «هیچ یک از اطلاعات ما هرگز شامل اطلاعات جمعیت شناختی یا شناسه های خاص یا اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، ایمیل یا آدرس نیست.» «داده‌ها و تحلیل‌هایی که ما ارائه می‌دهیم از نوع شاخص‌هایی آماری هستند، مانند خلاصه‌ های آماری از اطلاعات مربوط به دستگاه‌های ناشناس، از جمله  تعداد کل دستگاه‌هایی که بین دو شهر سفر می‌کنند.»

سازمان بهداشت عمومی نمونه‌ای از روش ارائه داده‌ها به این سازمان را در اختیار خبرگزاری کنیدین پرس (The Canadian Press) قرار داده که در این گزارش آدرس فروشگاه‌های آبجو و مشروب، تعداد بازدیدها و تاریخ بازدیدها نشان داده شده است. این گزارش شامل هیچ نام یا اطلاعات شخصی شناسایی کننده افراد نیست.

در طول پاندمی تردد کانادایی‌ها به مشروب‌فروشی‌ها و داروخانه‌ها از طریق موبایل‌هایشان ردیابی شده است
در طول پاندمی تردد کانادایی‌ها به مشروب‌فروشی‌ها و داروخانه‌ها از طریق موبایل‌هایشان ردیابی شده است

جاسوسی ردیابی موبایل کانادایی ها جاسوسی ردیابی موبایل کانادایی ها جاسوسی ردیابی موبایل کانادایی ها جاسوسی ردیابی موبایل کانادایی ها

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا