جدیدترین اخبارجهان

شهر چرنیهیف علیرغم ادعای مسکو در مورد «کاهش حملات» تحت «حملات بسیار شدید» و بی‌وقفه‌ای قرار گرفت

شهردار چرنیهیف گفت برخلاف ادعای مسکو در مورد «کاهش چشمگیر عملیات نظامی» در این شهر، حملات روسیه بسیار شدیدتر شده است

چرنیهیف علیرغم ادعای مسکو در مورد «کاهش حملات» تحت «حملات بسیار شدید» و بی‌وقفه‌ای قرار گرفت

شهردار شهر چرنیهیف در شمال اوکراین، ادعای مسکو مبنی بر کاهش عملیات‌ تهاجمی را رد کرد و عملیات روسیه را «حمله بسیار شدید» توصیف نمود.

چرنیهیف علیرغم ادعای مسکو در مورد «کاهش حملات» تحت «حملات بسیار شدید» و بی‌وقفه‌ای قرار گرفت
چرنیهیف علیرغم ادعای مسکو در مورد کاهش حملات تحت حملات شدید قرار گرفت

ولادیسلاو آتروشنکو (Vladyslav Atroshenko) شهردار چرنیهیف روز سه شنبه در مصاحبه ای با سی ان ان (CNN) ادعای روسیه مبنی بر «کاهش چشمگیر حمله نظامی» به چرنیهیف و کی‌یف پایتخت اوکراین را به باد انتقاد گرفت.

شهردار چرنیهیف گفت این تأیید دیگری بر این واقعیت است که روسیه همیشه دروغ می گوید.

شهردار چرنیهیف گفت «[روس ها] می گویند در حال کاهش شدت حملات هستند، اما در واقع شدت حملات را افزایش داده اند. امروز مرکز شهر چرنیهیف هدف حملات شدیدی قرار گرفت. بیست و پنج نفر زخمی شده اند و اکنون در بیمارستان ها بستری هستند. همه مجروحین غیرنظامی هستند. بنابراین هر موقع که روسیه ادعایی مطرح می کند، باید با احتیاط بررسی شود.»

پنتاگون نیز دیروز گفته بود که جابجایی نیروهای روسیه در نزدیکی منطقه کی‌یف احتمالاً «یک تغییر آرایش جنگی است و یک عقب نشینی واقعی نیست.»

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا هشدار داده بود که اگرچه «تعداد کمی» از نیروهای روسی «در حدود یک روز گذشته» از کی‌یف دور شده‌اند، روسیه همچنان می‌تواند «وحشیگری عظیمی» را در اوکراین از جمله پایتخت کشور به راه بیندازد.

ما معتقدیم که این یک تغییر آرایش جنگی است و یک عقب نشینی واقعی نیست بنابراین همه ما باید مترصد یک حمله بزرگ علیه سایر مناطق اوکراین باشیم. جان کربی (John Kirby) سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری گفت [ادعای روسیه در مورد کاهش حملات] بدان معنا نیست که تهدید علیه کی‌یف پایان یافته است.

وزارت دفاع بریتانیا نیز امروز اعلام کرد که برخی از یگان های نظامی روسی برای سازماندهی و تجدید تدارکات به بلاروس بازگشته اند.

وزارت دفاع انگلستان روز چهارشنبه در تازه ترین گزارش اطلاعاتی خود اعلام کرد که برخی از یگان های روسی پس از متحمل شدن خسارات سنگین در میدان نبرد در اوکراین به بلاروس بازگشته اند.

این یگان ها نیازمند سازماندهی و تجدید تدارکات در بلاروس هستند که به گفته وزارت دفاع انگلستان نشانه ای از مشکلات لجستیکی روسیه در اوکراین است.

وزارت دفاع انگلستان در به‌روزرسانی اطلاعاتی خود اشاره کرده است که «روسیه احتمالاً به حملات توپخانه‌ای و موشکی انبوه برای جبران کاهش ظرفیت مانور زمینی خود ادامه خواهد داد.»

چرنیهیف علیرغم ادعای مسکو در مورد «کاهش حملات» تحت «حملات بسیار شدید» و بی‌وقفه‌ای قرار گرفت
چرنیهیف علیرغم ادعای مسکو در مورد «کاهش حملات» تحت «حملات بسیار شدید» و بی‌وقفه‌ای قرار گرفت

عملیات‌ تهاجمی روسیه  حملات شدید روسیه  عملیات‌ تهاجمی روسیه  حملات شدید روسیه   عملیات‌ تهاجمی روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا