جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

پژوهش‌ ها نشان می‌دهد حتی پیش از اقدامات قانونی پکن سهم چین از استخراج بیت‌ کوین کاهش‌یافته بود

پژوهش‌ ها نشان میدهد حتی پیش از اقدامات قانونی پکن سهم چین از استخراج بیت‌کوین کاهش‌یافته بود

پژوهش‌ ها نشان می‌دهد حتی پیش از اقدامات قانونی پکن سهم چین از استخراج بیت‌ کوین کاهش‌یافته بود

گزارشی از پژوهش‌های انجام‌شده توسط دانشگاه کمبریج در روز پنجشنبه نشان داد که سهم چین از قدرت تولید بیت‌ کوین جهانی حتی پیش از اقدامات قانونی اخیر چین علیه استخراج کریپتوکارنسی به‌شدت کاهش‌یافته بوده است. پژوهش‌ ها نشان می‌دهد حتی پیش از اقدامات قانونی پکن سهم چین از استخراج بیت‌ کوین کاهش‌یافته بود

پژوهش‌ ها نشان می‌دهد حتی پیش از اقدامات قانونی پکن سهم چین از استخراج بیت‌ کوین کاهش‌یافته بود
پژوهش‌ ها پیش از اقدامات قانونی پکن سهم چین از استخراج بیت‌ کوین کاهش‌یافته بود

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

چین از گذشته‌های دور مرکز جهانی استخراج کریپتوکارنسی بوده که یک فرآیند به‌شدت انرژی‌بر است. در چین بسیاری از ماینرهای بیت‌ کوین از سوخت‌های فسیلی شامل زغال‌سنگ استفاده می‌کنند که به نگرانی‌ها در مورد ردپای زیست‌محیطی بیت‌ کوین می‌افزاید.

طبق داده‌های به‌دست‌آمده از مرکز دارایی‌های جایگزین کمبریج سهم کشور چین از قدرت کامپیوترهای متصل به شبکه جهانی بیت‌ کوین که به‌عنوان «هش‌ریت» شناخته می‌شود از ۷۵% در سپتامبر ۲۰۱۹ به ۴۶% در اپریل امسال کاهش‌یافته است.

در همین دوره سهم هش‌ریت ایالات‌متحده از اندکی بیش از ۴% به ۱۶% افزایش یافت و به دومین تولیدکننده بزرگ بیت‌کوین تبدیل شد. سهم قزاقستان نیز تا حدود ۸% افزایش یافت درحالی‌که روسیه و ایران نیز ازجمله تولیدکنندگان اصلی بیت‌ کوین هستند.

این پژوهش تصویر اجمالی بی‌نظیری از روندهای جهانی استخراج بیت‌ کوین در فضای مملو از نگرانی‌های فزاینده از امثال تسلا در ارتباط با نحوه استخراج کریپتوکارنسی ها فراهم می‌کند.

کاهش قدرت استخراج کریپتوکارنسی در چین پیش از اینکه شورای دولتی یا هیئت‌وزیران این کشور در اواخر ماه مه به استناد ریسک‌های مالی اساسی قوانین ضد استخراج و معاملات بیت‌کوین وضع کند اتفاق افتاده بود.

این هفته آن‌هوئی در چین شرقی جدیدترین استانی بود که ممنوعیت کامل استخراج کریپتوکارنسی ها را اعلام کرد.

کانون‌های اصلی استخراج در چین شامل سیچوآن، مغولستان داخلی و سین‌کیانگ همگی از زمان تشکیل جلسه شورای دولتی برای ریشه‌کنی این کسب‌وکار مقررات مفصلی وضع کرده‌اند که صنعت استخراج را فلج کرده است به‌طوری‌که ماینرها دستگاه‌های استخراج را زیر قیمت فروخته‌اند و به سایر مکان‌ها ازجمله تگزاس و قزاقستان منتقل کرده‌اند.

ماه گذشته بیت‌مین (Bitmain) بزرگ‌ترین سازنده دستگاه‌های استخراج کریپتوکارنسی چین به دنبال ممنوعیت استخراج در پکن فروش خود را متوقف کرد و گفت که به دنبال تأمین منابع برق در خارج از کشور در مکان‌هایی شامل ایالات‌متحده، روسیه و قزاقستان است.

 

تولیدکنندگان اصلی بیت‌ کوین     ماینرهای بیت‌ کوین      تولیدکنندگان اصلی بیت‌ کوین    هش‌ریت    ماینرهای بیت‌ کوین   

تولیدکنندگان اصلی بیت‌ کوین  

    ماینرهای بیت‌ کوین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا