جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

نهادهای نظارتی چین برای اعمال سختگیری‌های قانونی علیه کریپتو هم‌پیمان شدند

در پی اعلام ممنوعیت معاملات و استخراج کریپتو توسط ده نهاد نظارتی عالی‌رتبه چین بیت کوین ریزش کرد

نهادهای نظارتی چین برای اعمال سختگیری‌های قانونی علیه کریپتو هم‌پیمان شدند

قدرتمندترین نهادهای نظارتی چین روز جمعه اقدامات قانونی کشور علیه کریپتوکارنسی را با اعلام ممنوعیت فراگیر تمامی تراکنش‌ها و استخراج کریپتو شدت بخشیدند که موجب سقوط قیمت بیت کوین و سایر سکه‌های رمزنگاری مهم و تحت‌فشار قرار گرفتن سهام مرتبط با بلاک‌چین و کریپتو شد. نهادهای نظارتی چین برای اعمال سختگیری‌های قانونی علیه کریپتو هم‌پیمان شدند

ده سازمان شامل بانک مرکزی و همین‌طور نهادهای نظارتی بانکداری، اوراق بهادار و صرافی‌های خارجی پیمان بستند که برای ریشه‌کن‌سازی فعالیت‌های «غیرقانونی» کریپتوکارنسی با یکدیگر همکاری کنند؛ این اولین بار است که سازمان‌های مستقر در پکن به‌صراحت و روشنی برای اعمال ممنوعیت بر تمامی فعالیت‌های مرتبط با کریپتوکارنسی با یکدیگر متحد شده‌اند.

چین در ماه می ارائه خدمات مرتبط با تراکنش‌های مرتبط با کریپتوکارنسی توسط مؤسسات مالی و شرکت‌های خدمات پرداخت را ممنوع کرد و ممنوعیت مشابهی نیز در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ اعلام کرده بود.

ممنوعیت‌های مکرر به‌نوعی چالش‌های مرتبط با حذف و بستن راه‌های فرار قانونی و شناسایی تراکنش‌های مرتبط با بیت‌کوین را موردتوجه و تأکید قرار می‌دهد، اگرچه بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت می‌گویند که از این تلاش‌ها پشتیبانی می‌کنند.

بیانیه روز جمعه یکی از مفصل‌ترین و جامع‌ترین اطلاعیه‌های تابه‌حال صادرشده توسط قدرتمندترین نهادهای نظارتی کشور چین است که مؤکدا عزم پکن به سرکوب بازار کریپتو چین را نشان می‌دهد.

وینستون ما (Winston Ma) استاد حق‌التدریس دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک (NYU) گفت «در تاریخ تنظیم مقررات بازار کریپتو چین، اقدام اخیر قاطع‌ترین و جامع‌ترین چارچوب تنظیم مقررات است که بالاترین تعداد وزاتخانه‌های چین در آن مشارکت داشته‌اند.»

حرکت اخیر چین در میانه شرایط سختگیری‌های جهانی علیه کریپتوکارنسی انجام می‌شود درحالی‌که دولت‌ها از آسیا تا ایالات‌متحده نگران هستند که ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان تحت تصدی و مدیریت خصوصی می‌توانند موجب تضعیف کنترل آنها بر نظام‌های پولی و مالی شوند، ریسک‌های نظام‌مند را افزایش دهند، جرائم مالی را گسترش دهند و به سرمایه‌گذاران آسیب برسانند.

نهادهای نظارتی چین علاوه بر این نگران هستند که «استخراج (mining)» به‌عنوان یک فرایند به‌شدت انرژی‌گیر که از طریق آن بیت کوین و سایر توکن‌ها توسط کامپیوترهای قدرتمند ایجاد می‌شود هدف‌گذاری‌های زیست‌محیطی را تضعیف کند.

سازمان‌های دولتی چینی بارها ابراز نگرانی کرده‌اند که سوداگری کریپتوکارنسی می‌تواند اقتصاد کشور و نظم مالی را که یکی از برترین اولویت‌های پکن است برهم بریزد.

تحلیلگران می‌گویند که مقامات مسئول علاوه بر این کریپتوکارنسی‌ها را به‌عنوان تهدیدی برای یوآن دیجیتال مستقل خود چین می‌بینند که در یکی از مراحل پیشرفته آزمایشی قرار دارد.

جورج زاریا (George Zarya) مدیرعامل صرافی کریپتو بی‌کوانت (Bequant) در لندن گفت «چین ازلحاظ روی آوردن به اقدامات افراطی خواهانه از طریق بیانیه‌های بسیار قاطعانه و یا پیگردهای قانونی برای تکمیل سکوت رادیویی (و خفقان) معروف است.»

زاریا گفت «این بار منظور خود را به‌روشنی اعلام کرده‌اند که چین از توسعه بازار کریپتوکارنسی حمایت نمی‌کند زیرا برخلاف سیاست‌های تشدید کنترل بر سرمایه است.»

بانک خلق چین (PBOC) گفت که کریپتوکارنسی نباید در گردش باشد و صرافی‌های چینی خارج از کشور نیز از ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران داخل کشور منع شده‌اند. علاوه بر این چین مؤسسات مالی، شرکت‌های خدمات پرداخت و شرکت‌های اینترنتی را از تسهیل معاملات کریپتوکارنسی در سطح ملی منع کرده است.

بانک خلق چین (PBOC) گفت که دولت چین «به‌منظور پاسداری از دارایی‌های مردم و محافظت و برقرار نگه‌داشتن اقتصاد و نظم مالی و اجتماعی، قدرتمندانه سوداگری ارزهای مجازی و فعالیت‌های مالی مرتبط و سوء رفتار را سرکوب خواهد کرد.»

بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین کریپتوکارنسی جهان در پی انتشار این اخبار بیش از ۹% سقوط کرد و به ۴۰،۶۹۳ دلار رسید درحالی‌که قبل از اعلام خبر ۱% کاهش داشت.

سکه‌های رمزنگاری کوچک‌تر که معمولاً در پیروی از بیت کوین سقوط یا صعود می‌کنند نیز دچار ریزش شدند. اتر ۱۰% سقوط کرد درحالی‌که ریپل (XRP) نیز به میزان مشابهی کاهش یافت.

بیانیه روز جمعه در حالی منتشر شد که هیئت‌وزیران بدون ارائه جزییات در ماه می وعده داد بود که اقدامات قانونی علیه استخراج و معاملات بیت کوین را به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تعدیل ریسک‌های سیستم مالی به اجرا بگذارد.

وینستون ما گفت «این [ممنوعیت اخیر] تجلی بیانیه دولت مرکزی چین مبنی بر اتخاذ اقداماتی قانونی علیه استخراج و معاملات کریپتو در ماه می است.»

اقدام چین به سهام مرتبط با کریپتوکارنسی و بلاک‌چین نیز ضربه زد.

ماینرهای عرضه‌شده در بازار سهام ایالات‌متحده شامل رایِت بلاک‌چین (RIOT.O)، ماراتون دیجیتال (MARA.O) و بیت دیجیتال (BTBT.O) در معاملات بازار پیش‌گشایش بین ۶.۳% تا ۷.۵% درصد پایین آمدند. صرافی SOS متمرکز بر چین ۶.۱% سقوط کرد درحالی‌که صرافی کریپتو کوین‌بیس گلوبال مستقر در سن فرانسیسکو (COIN.O) 3.4% سقوط کرد.

جوزف ادواردز (Joseph Edwards) مدیر پژوهش‌های کریپتوکارنسی کارگزاری انیگما سکیوریتیز (Enigma Securities) گفت «تا حدی ترس در فضای بازار جریان دارد.» نهادهای نظارتی چین برای اعمال سختگیری‌های قانونی علیه کریپتو هم‌پیمان شدند

نهادهای نظارتی چین برای اعمال سختگیری‌های قانونی علیه کریپتو هم‌پیمان شدند
نهادهای نظارتی چین برای اعمال سختگیری‌های قانونی علیه کریپتو هم‌پیمان شدند

ممنوعیت معاملات و استخراج کریپتو    اخبار کریپتو    ممنوعیت معاملات و استخراج کریپتو      اخبار کریپتو    ممنوعیت معاملات و استخراج کریپتو    اخبار بیت کوین    اخبار کریپتو    اخبار بیت کوین      اخبار کریپتو    اخبار بیت کوین       اخبار کریپتو    اخبار بیت کوین  اخبار بیت کوین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا