انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طرح توزیع بلیط رایگان حمل و نقل عمومی برای مراجعین شلترها در آستانه تصویب قرار دارد

شهرداری احتمالاً به زودی بلیط حمل و نقل رایگان برای مراجعین شلترها فراهم می کند

طرح توزیع بلیط رایگان حمل و نقل عمومی برای مراجعین شلترها در آستانه تصویب قرار دارد

شهرداری اتاوا ممکن است به زودی بلیط های حمل و نقل رایگان او.سی.ترانسپو (OC Transpo) را برای مراجعین محلی شلترها فراهم کند. طرح توزیع بلیط رایگان حمل و نقل عمومی برای مراجعین شلترها در آستانه تصویب قرار دارد

طرح توزیع بلیط رایگان حمل و نقل عمومی برای مراجعین شلترها در آستانه تصویب قرار دارد
طرح توزیع بلیط رایگان حمل و نقل عمومی مراجعین شلترها در آستانه تصویب قرار دارد

این طرح قانونی که در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون حمل و نقل به بحث گذاشته خواهد شد توسط عضو شورای شهر کَترین مک‌کنی ارائه شده است و از کمیسیون حمل و نقل و شورای شهر می خواهد که با تصویب این طرح بلیط های رایگان حمل و نقل هفتگی یا ماهانه را در اختیار شلترها قرار دهد تا طبق صلاحدید بین مراجعین محلی توزیع کنند.

این طرح قانونی حاصل تشکیل یک کارگروه داخلی در کمیسیون حمل و نقل به منظور بحث و بررسی ساختار کرایه او.سی.ترانسپو (OC Transpo) با هدف کاهش موانع مالی برای دسترسی به سیستم حمل و نقل است.

این طرح قانونی اشاره می کند «اعضای کارگروه به توافق رسیدند که افزایش دسترسی به خدمات حمل و نقل برای مراجعین شلترهای اضطراری نه تنها به نفع افرادیست که در وضعیت بی خانمانی به سر می برند بلکه به نفع کل شهر است.»

طرح قانونی بلیط رایگان خاطرنشان می کند که بسیاری از مراجعین شلترهای اضطراری معمولاً بلیط سیستم حمل و نقل را خریداری نمی کنند زیرا اغلب توان مالی کافی ندارند و بنابراین بلیط های پیشنهادی موجب کاهش یا تغیر درآمد حاصل از بلیط سیستم حمل و نقل نخواهد شد.

مک‌کنی در مصاحبه‌ای گفت «کسانی که در شلترها زندگی می کنند نیز، همچنان سر کار می روند، برای نوبت معاینات پزشکی رفت و آمد دارند، به مصاحبه های شغلی می روند، به ملاقات خانواده می روند و فراهم آوردن امکان سفر داخل شهری برای آنها کمک بزرگی است.»

این طرح قانونی از شورای شهر می خواهد که تا ۲،۰۰۰ بلیط رایگان در اختیار شلترهای محلی قرار دهد تا برحسب نیاز در اختیار مراجعینی که درخواست می کنند قرار بگیرد.

نحوه استفاده از این بلیط ها مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت تا در مورد لزوم انجام هر گونه تنظیمات در برنامه پیشنهادی تصمیم گیری شود.

مک‌کنی گفت این طرح قانونی پس از چندین ماه کار بر روی یک مقیاس هزینه قابل تنظیم با درآمد افراد برای بلیط های حمل و نقل تدوین شده است. هدف این بود که در نهایت سیستمی طراحی شود که هزینه یک بلیط حمل و نقل تا سطح معینی با درآمد یک فرد متناسب باشد. با وجود اینکه ایده قبلی مورد حمایت قرار نگرفت اما مک‌کنی اطمینان دارد که این طرح جدید تصویب خواهد شد.

مک کنی گفت «هیچ حمایتی از طرح مقیاس هزینه قابل تنظیم با درآمد افراد وجود نداشت اما من توانستم منطق طرح مربوط به شلترها را توضیح بدهم.» «من به این طرح اطمینان دارم. ریاست شورا کاملاً حامی طرح است و تصویب این طرح باعث می شود زندگی ۲،۰۰۰ نفر از کسانی که در شلترها ساکن هستند کمی آسان‌تر شود.»

در جلسه کمیسیون ویژه حمل و نقل در تاریخ ۳ نوامبر که دستورکار بررسی این طرح ارائه شد آلن هابلی (Allan Hubley) عضو شورای شهر و ریاست کمیسیون حمل و نقل شورا گفت که این طرح گام مثبتی برای سیستم حمل و نقل خواهد بود.

هابلی ضمن تشکر از مک‌کنی و اعضای کارگروه کرایه خدمات حمل و نقل گفت «اگر در جلسه ۱۷ نوامبر از این طرح حمایت کنیم واقعاً به برخی از مردم که نیازمند دست یاری هستند کمک خواهیم کرد.»

کمیسیون حمل و نقل شورای شهر روز چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و درباره این طرح قانونی و همچنین پیش‌نویس بودجه ۲۰۲۲ که شامل اجرای ۲.۵ درصد افزایش کرایه حمل و نقل از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ است بحث و گفتگو خواهند کرد.

مک‌کنی که طرفدار جدی رایگان شدن کرایه حمل و نقل برای مسافران است گفت که امیدوار است در دور بعدی شورا تلاش‌ها برای کاهش کرایه حمل و نقل برای عموم مردم آغاز شود.

اعضای شورا گفتند «ما باید حمل و نقل را برای تمام مردم مقرون‌به‌صرفه و دسترس‌پذیر کنیم.» «حمل و نقل عمومی کمک بزرگی به تمامی مردم شهر است، حتی اگر از آن استفاده نکنند. ما باید افزایش کرایه حمل و نقل را متوقف کنیم. در دوره بعدی شورای شهر ما باید بپرسیم «چطور کرایه را کاهش دهیم؟»»

انتخابات بعدی شهرداری قرار است در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار شود.

شهرداری اتاوا      شهرداری اتاوا      شهرداری اتاوا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا