انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد

شورای شهر تورنتو تخفیف مالیاتی جدید کسب‌وکارهای کوچک تورنتو در دوران پاندمی را تصویب کرد

تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد

شهرداری در تلاش است تا از طریق تخفیف‌های مالیاتی سال آینده به بازیابی کسب‌وکارهای کوچک از پاندمی کمک کند. تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد

جان توری صبح سه‌شنبه در ساختمان شهرداری گفت «کسب‌وکارهای کوچک اساس و ستون فقرات خیابان‌های اصلی و محله‌های ما هستند.» «اگر آنها با تمام قوا بازنگردند، ما نیز نمی‌توانیم قدرتمندانه [به وضع عادی] برگردیم.» تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد

تخفیف مالیاتی 15 درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد
تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد

طبق این طرح قانونی که روز سه‌شنبه در شورای شهر تصویب شد ۱۵ درصد تخفیف مالیات بر املاک برای کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته می‌شود. این طرح تقریباً به ۲۵ هزار کسب و کار کوچک یا ۶۰ درصد از املاک تجاری در شهر کمک خواهد کرد.

برای واجد شرایط بودن در این طرح، کسب‌وکارهای واقع در دان تاون تورنتو، آب‌نمای مرکزی (central waterfront)، و کسب‌وکارهای واقع در مراکز رشد یا خیابان‌های واقع در برنامه رسمی شهر (Toronto official plan) باید ۷ میلیون دلار یا کمتر ارزش‌گذاری شوند. علاوه بر این قطعه زمین آنها نباید بزرگ‌تر از ۷،۵۰۰ فوت مربع (۷۰۰ مترمربع) باشد.

کسب و کارهایی که در سایر مناطق واقع‌شده‌اند باید ۱ میلیون دلار یا کمتر ارزش‌گذاری شده باشند. این طرح قانونی با رأی ۲۵ به ۱ تصویب شد.

جان توری گفت «این طرح به کسب و کارهای کوچک‌تر که واقعاً به آن نیاز دارند، کمک خواهد کرد.» تخفیفمالیاتی ۱۵ درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد

تخفیف مالیاتی 15 درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد
تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی برای کسب و کارهای کوچک تورنتو تصویب شد

کسب‌وکارهای واقع در مناطقی مانند خیابان اوزینگتن (Ossington)، که بسیاری از آنها مستقل هستند می‌گویند که این طرح به آنها کمک خواهد کرد.

ایان گیلیز (Ian Gillies) مالک تلگرام پرینتس (Telegram Prints) و کاستوم فارمینگ (Custom Framing) می‌گوید «به نظرم این یک برنامه دلگرم‌کننده و قابل‌اجرا است، هیچ جزییاتی از این برنامه را نمی‌دانم اما ۱۵ درصد در طول ۱۲ ماه مقدار قابل‌ملاحظه‌ای است.»

گیلیز می‌گوید که کار کردن در طول دوره پاندمی سخت بود اما خوش‌شانس بوده‌اند که رابطه خوبی با مالک ساختمان مغازه خود دارند و در حال پشت سر گذاشتن سخت‌ترین دوره پاندمی کووید-۱۹ هستند.

کمی پایین‌تر در همان خیابان، سندی مک‌فادین (MacFadyen) صاحب میکده و استراحتگاه رِپوسادو (Reposado) در حال ‌توسعه پاسیو خود است تا ظرفیت کسب و کار خود را بالا نگه دارد. مک‌فادین می‌گوید که تخفیف مالیاتی کمک بزرگی است.

مک‌فادین گفت «هر طرحی کمک می‌کند.» «حتی در بهترین شرایط نیز گرداندن این کسب و کار سخت است.»

برای برخی از کسب و کارها در اینجا این پرسش مطرح است که آیا این تخفیف مالیاتی به‌نوعی شامل حال آنها نیز خواهد شد یا خیر زیرا آنها مالک ساختمان مغازه خود نیستند و آن را اجاره کرده‌اند.

ایان گیلیز می‌گوید «باید مکانیزمی برای تمام مالکان وجود می‌داشت که این تخفیف مالیاتی را به سمت صاحبان واقعی کسب و کار هدایت کنند.»

جان توری امروز در شورای شهر گفت که حاضر است از استان بخواهد که یک لایحه قانونی تصویب کند تا تضمین شود که تخفیف مالیاتی شامل حال کسب و کارهایی خواهد شد که به آن نیاز دارند.

نتیجه‌ای که مک‌فایدن به تحقق آن امیدوار است و می‌گوید «آنها مالیات‌های کسب و کار را بر مبنای ارزش ملک در نظر می‌گیرند که هرسال مدام بالاتر می‌رود.»

شهرداری می‌گوید که در برخی از موارد این تخفیف مالیاتی می‌تواند برای بعضی از کسب و کارها تا ۸،۵۰۰ دلار در سال صرفه‌جویی کند.

شورای شهر تورنتو  مشاغل تورنتو  جان توری شهردار تورنتو مشاغل تورنتو شورای شهر تورنتو  مشاغل تورنتو جان توری شهردار تورنتو    شورای شهر تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا