جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین را از طریق تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید

هیلاری کلینتون خواستار تنظیم مقررات بازارهای کریپتوکارنسی برای مقابله با اقدامات بی ثبات کننده چین و روسیه شد

هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین را از طریق تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده گفته که بازارهای کریپتوکارنسی نیازمند مقررات نظارتی سختگیرانه تر برای محافظت در مقابل دستکاری های تکنولوژیکی توسط روسیه، چین و سایر کشورها هستند. هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین را از طریق تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید

هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین را از طریق تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید
هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین  تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید

اظهارات او در مورد کریپتوکارنسی جزئی از یک قسمت بزرگتر مصاحبه ۲۴ نوامبر او با ریچل مدوو (Rachel Maddow) مجری ام‌اس‌ان‌بی‌سی تی‌وی (MSNBC TV) در مورد دستکاری پلتفرم های شبکه اجتماعی توسط برخی از کشورهای بخصوص بود.

هشدار کلینتون شامل «تمام انواع تکنولوژی ها» بود که به گفته او نهادهای دولتی و غیردولتی می توانند برای بی ثبات کردن کشورها و همین‌طور دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی به کار بگیرند. کلینتون گفت «موضوع دیگری نیز در آینده نزدیک پیش رو داریم که مردم تنها مدت کوتاهی است که به آن توجه نشان داده اند و آن نیاز به تنظیم مقررات بازار کریپتوکارنسی است.»

کلینتون گفت «ترکیبی از شبکه های اجتماعی و انباشت مبلغ بسیار بزرگتر پول از طریق کنترل برخی از زنجیره های بخصوص کریپتوکارنسی را تصور کنید.» «ما نه تنها مسئله بررسی دولتهایی مانند چین، روسیه و سایر انواع تکنولوژی های دستکاری که به نفع خود استفاده می کنند را پیش رو داریم. بلکه با مسئله بررسی بازیگران غیر دولتی مواجه هستیم که یا در هماهنگی با دولتها یا به طور مستقل مشغول بی ثبات سازی کشورها و بی ثبات سازی دلار به عنوان ارز ذخیره هستند.» هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین را از طریق تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید

هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین را از طریق تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید
هیلاری کلینتون: مداخله و دستکاری روسیه و چین تنظیم مقررات کریپتو متوقف کنید

موضوع اصلی تمرکز او [کلینتون] این بود که چگونه استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی که قبلاً از طریق انتشار اخبار جعلی برای نفوذ در انتخابات به کار گرفته شده است می تواند به نحوی با بازارهای کریپتوکارنسی ترکیب شود تا به بازیگران دولتی و غیردولتی در بی ثبات سازی کشورها کمک کند. اگرچه او در این مورد وارد جزییات نشد، اما راه های احتمالی وقوع چنین اتفاقی می تواند از طریق دستکاری بازارها، جعل و تولید هیجانات، یا مهندسی سقوط مالی ساختگی از طریق مزرعه ترول های شبکه اجتماعی باشد.

در سال های اخیر کشورها برای دور زدن تحریم های اقتصادی ایالات متحده آمریکا یا از کریپتوکارنسی ها استفاده کرده‌اند یا به کارگیری آنها را مورد بررسی قرار داده اند.

برجسته ترین مثال از این مورد کره شمالی است که از کریپتوکارنسی برای تأمین مالی برنامه سلاح های هسته ای خود استفاده کرده است. این کشور همچنین از کوین های محرمانه (privacy coins) و سایر انواع روش ها برای اجتناب از شناسایی شدن استفاده کرده است.

دولت ایران نیز آشکارا طرفداری خود از کریپتوکارنسی ها را نشان داده است. در اوایل ۲۰۲۰ سعید محمد فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به طور مشخص خواستار استفاده ایران از کریپتوکارنسی ها برای دور زدن تحریم ها شد.

در هفته های اخیر کلینتون اعتراض خود نسبت به مشکلاتی که کریپتوکارنسی می تواند برای سیطره جهانی دلار ایالات متحده داشته باشد را مطرح کرده بود. کلینتون در مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور در ۱۹ نوامبر گفت در عین حال که کریپتوکارنسی ها یک نوع تکنولوژی «جالب» هستند می توانند اثرات منفی بر ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها داشته باشند «شاید در ابتدا این اثرات منفی کوچک باشند اما به تدریج اثرات منفی بزرگتری خواهند داشت.»

سعید محمد فرمانده سپاه      سعید محمد فرمانده سپاه      سعید محمد فرمانده سپاه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا