جدیدترین اخبارجهان

۲۲ نفر که در برف سنگین منطقه تفریحی پاکستان در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند

سرمای ناشی از بارش سنگین برف شبانه در منطقه تفریحی پاکستان جان ۲۲ گردشگر گرفتار شده در خودروهای محصور در برف را گرفت

۲۲ نفر که در برف سنگین منطقه تفریحی پاکستان در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند

مقامات مسئول روز شنبه اعلام کردند دمای هوا در شرایط بارش سنگین برف در شهر کوهستانی تفریحی موری (Murree) در طول شب به منفی ۸ درجه سانتیگراد رسید و دست کم باعث مرگ ۲۲ نفر شد که در خودروهای خود گرفتار شده بودند. ۲۲ نفر که در برف سنگین منطقه تفریحی پاکستان در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند

In this photo provided by the Inter Services Public Relations, people walk past vehicles trapped in a heavy snowfall-hit area in Murree, some 28 miles (45 kilometres) north of the capital of Islamabad, Pakistan, Saturday, Jan. 8, 2022. (Inter Services Public Relations via AP)
In this photo people walk past vehicles trapped in a heavy snowfall-hit area in Murree, some 28 miles (45 kilometres) north of the capital of Islamabad, Pakistan, Saturday, Jan. 8, 2022. (Inter Services Public Relations via AP)

عتیق احمد مأمور پلیس اسلام آباد گفت ۸ نفر از ۲۲ گردشگر کشته شده از اعضای خانواده مأمور پلیس و همکار او نوید اقبال (Naveed Iqbal) بوده‌اند که او نیز کشته شده است.

مأموران پلیس اعلام کردند که اغلب قربانیان بر اثر سرمازدگی جان باخته اند. ۲۲ نفر که در برف سنگین منطقه تفریحی پاکستان در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند

22 نفر که در برف سنگین منطقه تفریحی پاکستان در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند
۲۲ نفر که در برف سنگین در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند

عبدالرحمان (Abdur Rehman) پزشک نیروی امداد و نجات گفت که پس از پیاده کردن تمامی گردشگران از خودروهای آنها شمار مرگ و میر به ۲۲ نفر رسید که شامل ۱۰ مرد، ۱۰ کودک و دو زن بودند.

شیخ رشید احمد (Sheikh Rashid Ahmed) وزیر امور داخلی روز شنبه گفت که هزاران وسیله نقلیه از برف بیرون کشیده شده است اما بیش از یک هزار خودرو هنوز در برف گرفتار هستند.

شهر موری (Murree) که در فاصله ۲۸ مایلی (۴۵.۵ کیلومتری) شمال اسلام آباد پایتخت پاکستان واقع شده یکی از تفریحگاه های زمستانی محبوب است که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر جذب می کند.

شیخ رشید احمد، وزیر امور داخلی گفت که در طول شب بیش از ۴ فوت (۱.۲ متر) برف در این ناحیه باریده است و ترافیک ورودی در روز شنبه کاملاً مسدود بوده است. وزیر امور داخلی گفت نیروهای شبه نظامی و واحد نظامی ویژه کوهستان برای کمک به این موقعیت فراخوانده شده اند.

وزیر امور داخلی گفت که «تا هنگام [رسیدن نیروهای نظامی] به غیر از وسایل نقلیه اورژانس و نجات و کسانی که برای مردم گرفتار در برف غذا می آورند، هیچ وسیله نقلیه یا حتی افراد پیاده مجاز نیستند وارد شهر موری شوند.»

عمر مقبول (Umar Maqbool) یکی از مدیران محلی گفت که بارش سنگین برف در طول شب مانع تلاش های امداد و نجات شد و حتی تجهیزات سنگینی که برای پاکسازی برف به منطقه آورده شد نیز ابتدا در برف گیر کردند.

مقامات مسئول هیچ گونه جزییات بیشتری در مورد کسانی که در خودروهای محصور در برف کشته شدند منتشر نکردند اما گفتند که در حال اجرای هر دو عملیات بازیابی [اجساد] و نجات افراد هستند. مقبول گفت که در طول شب غذا و پتو در میان گردشگران توزیع شده بود.

مقبول گفت اغلب خیابان های منتهی به اقامتگاه های تفریحی این منطقه اواخر روز شنبه تا حد زیادی برف روبی شدند اما هنوز برخی فعالیت ها ادامه دارد.

22 نفر که در برف سنگین منطقه تفریحی پاکستان در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند
۲۲ نفر که در برف سنگین در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند

نیروی های نظامی و ماشین آلات در حال فعالیت برای برف روبی تمامی خیابان ها بودند و نیروی های نظامی در مدارس تحت مدیریت ارتش کمپ های کمک رسانی برای ارائه سرپناه و غذا مستقر کردند.

22 نفر که در برف سنگین منطقه تفریحی پاکستان در خودروهای خود گرفتار شده بودند بر اثر سرما جان باختند
۲۲ نفر که در برف سنگین در شهر کوهستانی تفریحی موری بر اثر سرما جان باختند

مرگ در اثر سرما  یخ زدن در سرما  مرگ در اثر سرما  یخ زدن در سرما   مرگ در اثر سرما  یخ زدن در سرما   مرگ در اثر سرما  یخ زدن در سرما

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا