جدیدترین اخبارجهان

شرکت‌هایی که از روسیه خارج شده‌اند میلیاردها دلار هواپیما پشت سر خود جا گذاشته اند

میلیاردها دلار هواپیماهای به جا مانده از شرکت های خارج شده از روسیه در معرض خطر توقیف قرار دارند

شرکت‌های بین‌المللی که از روسیه خارج شده‌اند میلیاردها دلار هواپیما پشت سر خود جا گذاشته اند

در حالی که شرکت‌های بین‌المللی برای تنبیه روسیه فعالیت خود را در این کشور متوقف می کنند یا از این کشور خارج می شوند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آشکارا در حال بحث در مورد توقیف دارایی های این شرکتها است.

هواپیماها از جمله نقدشونده ترین دارایی‌ها در روسیه هستند که در معرض خطر توقیف قرار دارند.

طبق اعلام شرکت مشاوره «آی بی ای» (IBA) تا روز پنجشنبه ۵۲۳ هواپیما توسط شرکت‌های خارج از روسیه به ایرلاین های روسی اجاره داده شده بود.

شرکت‌های بین‌المللی که از روسیه خارج شده‌اند میلیاردها دلار هواپیما پشت سر خود جا گذاشته اند
شرکت‌های بین‌المللی که از روسیه خارج شده‌اند میلیاردها دلار هواپیما جا گذاشته اند

طبق اعلام شرکت مشاوره هوانوردی ایشکا (Ishka) ارزش کل هواپیماها بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار است. شرکت آئرکپ (AerCap) بزرگترین شرکت اجاره دهنده هواپیماهای تجاری، ۱۴۲ هواپیمای استیجاری در روسیه دارد که طبق اعلام شرکت «آی بی ای» این تعداد بیش از هواپیماهای استیجاری هر شرکت دیگری در روسیه است. 

در حالی که ممکن است تعداد کمی از هواپیماها پیش از توقف پروازهای بین المللی در خارج از روسیه بازیابی شده باشند اما به گفته کارشناسان این هواپیماهای پس گرفته شده بدون سوابق دقیق تعمیرات که همراه هر هواپیمایی وجود دارد و معمولا توسط خود ایرلاین ها نگهداری می شود، استفاده چندانی برای مالکان اصلی آنها ندارند.

پیامدهای مالی ممنوع الخروج بون هواپیماها در روسیه نیز می تواند بسیار گسترده باشد. چنین هواپیماهایی به شیوه های متفاوتی تامین مالی می‌شوند؛ از جمله تامین مالی از طریق بانک ها، خود شرکت های اجاره دهنده و سرمایه گذاران در بخش اوراق قرضه.

توقیف هواپیماها شاید تنها بتواند منافع کوتاه مدتی برای روسیه داشته باشد.

سرانجام این هواپیماها به قطعات یدکی نیاز خواهند داشت و ایرلاین های روسی قادر نخواهند بود از شرکتهایی مانند بوئینگ و ایرباس که از تجارت با روسیه خودداری می کنند این قطعات را خریداری کنند. بنابراین ایرلاین های روسی ممکن است ناچار به اوراق کردن خود هواپیماهایی شوند که روی دست آنها مانده است و هواپیماها را از ارزش ساقط کنند.

کارشناسان می گویند که شرکت های بیمه و بیمه کنندگان ثانویه نیز ممکن است در تنگنا قرار بگیرند.

طبق گفته شرکت راسل گروپ (Russell Group) که یک شرکت تهیه و تحلیل داده ها می‌باشد، شرکت های بیمه کننده هوانوردی در شرایط جنگ بالاخص نگران هستند و با بزرگترین زیان احتمالی خود از زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر مواجه هستند.

روسیه نیز با عواقب دائمی مواجه خواهد شد. این بحران احتمالا هزینه های تجارت در روسیه را به طور کلی بالا خواهد برد و ممکن است باعث شود که برخی از شرکت های اجاره دهنده و بیمه کننده با خود عهد کنند که کلا بازار روسیه را کنار بگذارند.

#شرکت‌های_بین‌المللی #تحریم‌های_غرب_علیه_روسیه #حمله_وحشیانه_روسیه_به_اوکراین #رئیس_جمهور_روسیه #ولادیمیر_پوتین #توقیف_دارایی_شرکتهای_بین‌المللی   #پیامدهای_تحریم‌های_روسیه

پیامدهای تحریم‌های غرب علیه روسیه  توقیف هواپیماهای دارایی‌های شرکت‌های بین‌المللی   پیامدهای تحریم‌های غرب علیه روسیه  توقیف هواپیماهای دارایی‌های شرکت‌های بین‌المللی  پیامدهای تحریم‌های غرب علیه روسیه  توقیف هواپیماهای دارایی‌های شرکت‌های بین‌المللی        توقیف هواپیماهای دارایی‌های شرکت‌های بین‌المللی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا