بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

طبق حکم دادگاه عالی بریتیش کلمبیا استفاده از کاندوم می تواند شرط رضایت برای رابطه جنسی و عدم استفاده از آن مصداق تجاوز باشد

دادگاه عالی بریتیش کلمبیا با صدور حکمی اعلام کرد در رسیدگی به پرونده های تجاوز استفاده از کاندوم می‌تواند شرط رضایت برای رابطه جنسی محسوب شود

دادگاه بریتیش کلمبیا استفاده از کاندوم می تواند شرط رضایت برای رابطه جنسی و عدم استفاده از آن مصداق تجاوز باشد

دادگاه عالی کانادا می‌گوید رابطه جنسی با کاندوم یک عمل جسمی متفاوت از رابطه جنسی بدون کاندوم است و استفاده از کاندوم می تواند شرط رضایت برای رابطه جنسی تحت قوانین تجاوز جنسی باشد.

دادگاه بریتیش کلمبیا استفاده از کاندوم می تواند شرط رضایت برای رابطه جنسی و عدم استفاده از آن مصداق تجاوز باشد
دادگاه بریتیش کلمبیا استفاده ازکاندوم می تواند شرط رضایت برای رابطه‌جنسی و عدم استفاده از آن مصداق تجاوز باشد

دادگاه عالی بریتیش‌کلمبیا امروز در تصمیمی با ۵ رای موافق در مقابل ۴ رای مخالف گفت که در یک دادگاه نباید «نه، بدون کاندوم نه» به معنای «بله، بدون کاندوم» در نظر گرفته شود.

دادگاه دستور برگزاری محاکمه جدیدی را در مورد یک پرونده در بریتیش کلمبیا صادر کرده است که در این پرونده شاکی به شریک جنسی جدید خود، راس مکنزی کرک پاتریک (Ross McKenzie Kirkpatrick) گفته بود که تنها در صورتی با او رابطه‌جنسی برقرار می کند که او از کاندوم استفاده کند.

شاکی به دادگاه گفت، این واقعیت که کرک پاتریک در اولین باری که آنها رابطه جنسی داشتند از کاندوم استفاده کرد، شاکی را به این تصور واداشت که وقتی برای بار دوم رابطه جنسی را آغاز کرد، پارتنر او از کاندوم استفاده کرده است؛ اما او از کاندوم استفاده نکرده بود.

اتهام تجاوز جنسی علیه کرک پاتریک توسط قاضی دادگاه رد شد، زیرا قاضی دریافت هیچ مدرکی مبنی بر عدم رضایت شاکی به «فعالیت جنسی مورد بحث» وجود ندارد و علاوه بر این متهم صراحتاً فریبکار نبوده است، که می‌توانست راه دیگری برای محکومیت متهم باشد.

دادگاه عالی بریتیش‌کلمبیا به اتفاق آرا با تصمیم دادگاه تجدیدنظر بریتیش‌کلمبیا مبنی بر خطای قاضی دادگاه بدوی از لحاظ نیافتن هیچ گونه مدرکی برای محکومیت متهم موافقت کرد، اگرچه قضات دادگاه عالی از لحاظ دلایل این تصمیم اختلاف نظر داشتند. 

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا