انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

ارین اوتول از رهبری حزب محافظه کار کنار گذاشته شد

ارین اوتول با اکثریت آرای فراکسیون محافظه کار پارلمان از رهبری این حزب برکنار شد

ارین اوتول از رهبری حزب محافظه کار کنار گذاشته شد

فراکسیون محافظه کار پارلمان به برکناری ارین اوتول از رهبری حزب حافظه کار رای داد.

اکثریت فراکسیون محافظه کار روز چهارشنبه در یک رای گیری غیرعلنی به برکناری ارین اوتول از رهبری حزب محافظه کار رای داد.

صبح چهارشنبه مجموعا ۱۱۸ رای در یک جلسه مجازی اخذ شد، ۷۳ نماینده به برکنار اوتول از رهبری حزب رای دادند و ۴۵ نماینده نیز رهبری او را مورد تایید قرار دادند.

یک سوم فراکسیون محافظه کار متشکل از ۱۱۸ نماینده فدرال اوایل این هفته نامه ای برای بازنگری رهبری حزب امضا کردند که به گفته یکی از اعضای حزب نشانه ای از نارضایتی گسترده از عملکرد ارین اوتول است.

حزب محافظه کار پیش از اینکه اعضای حزب برای دومین بار در شرایط پاندمی وارد رقابت انتخاب رهبر شود و برای سومین بار از ۲۰۱۷ از حزب خواسته شود که یک رهبر جدید انتخاب کند، اکنون باید در مورد انتخاب یک رهبر موقت تصمیم گیری کند.

ارین اوتول از زمان شکست محافظه کاران در انتخابات سپتامبر ۲۰۲۱ تا حدودی در حال مبارزه برای حفظ مقام خود بوده است و شرایط پس از آن به نقطه برکناری او کشیده شد که شماری از انجمن های حوزه های انتخاباتی درخواست کردند که پیش از رای گیری برنامه ریزی شده در گردهمایی کشوری حزب در سال ۲۰۲۳ در مورد رهبری حزب رای گیری شود.

ارین اوتول که از هر سو تحت فشار بود این رای گیری را «یک حسابرسی» دانست که اعضای حزب باید انتخاب کنند که از این پس می خواهند حزب محافظه کار چگونه حزبی باشد، پرسشی که محافظه کاران مدتی است با آن درگیر هستند.

در طول چند روز گذشته نمایندگان فدرال فعلی و سابق حزب محافظه کار آشکارا صحبت کرده اند و استدلال های خود در مورد اینکه چرا احساس می کنند که وقت اوتول سر رسیده است را با انتشار نامه های سرگشاده با همکاران خود مطرح کرده اند.

طبق اختیارات قانون اصلاحات (Reform Act) که امکان اجرای این رای گیری را فراهم کرد اوتول باید بیش از ۵۰ درصد حمایت اعضای فراکسیون حزب را برای حفظ مقام خود به دست می آورد که موفق به کسب این حد از آرا نشد.

مت جنرو (Matt Jeneroux)، منتقد مسکن و تنوع جمعیتی گفت که برکناری اوتول یک «فرصت» برای حزب [محافظه کار] است.

جنرو گفت «ما باید اعتماد در میان کانادایی ها را بازسازی کنیم و به آنها نشان دهیم که رهبران قدرتمند و باثباتی هستیم که ریشه در ارزشهای محافظه کارانه خود داریم و در عین حال درک می کنیم که می توانیم متحول شویم، بیاموزیم و حزب خود را طوری نوسازی کنیم که نماینده همه باشد.»

ارین اوتول از رهبری حزب محافظه کار کنار گذاشته شد
ارین اوتول از رهبری حزب محافظه‌کار کنار گذاشته شد

فراکسیون محافظه‌کار        فراکسیون محافظه‌کار          فراکسیون محافظه‌کار

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا