انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

حزب محافظه‌کار از تغییر رژیم در ایران حمایت می کند و سپاه را به فهرست تروریستی کانادا اضافه خواهد کرد

معاون رهبر حزب محافظه‌کار گفت که حزب او از تغییر رژیم در ایران حمایت می‌کند

حزب محافظه کار از تغییر رژیم در ایران حمایت می کند و سپاه را به فهرست تروریستی کانادا اضافه خواهد کرد

ملیسا لنسمن (Melissa Lantsman) معاون رهبر حزب محافظه کار گفت که به دنبال اعتراضات هفته های اخیر پس از کشته شدن مهسا امینی که کشور را تکان داد حزب او از درخواست ها برای تغییر رژیم در ایران حمایت می کند.

ویسی کپلوس (Vassy Kapelos) مجری برنامه قدرت و سیاست (Power & Politics) در شبکه سی‌بی‌سی (CBC) در جریان یک پنل گفتگو با نمایندگان پارلمان از لنسمن پرسید آیا حزب او از درخواست ها برای تغییر رژیم در ایران حمایت می‌کند.

لنسمن پاسخ داد «بله و اگر نتوانید در مورد یک دیکتاتوری مذهبی خشن که مردم خودش را می کشد صراحت داشته باشید، در این صورت مطمئن نیستم ما اینجا در مورد چه موضوعی داریم بحث می کنیم.»

محافظه کاران در صورت به قدرت رسیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست تروریستی اضافه خواهند کرد

لنسمن پس از انتخاب شدن پیر پویلیور (Pierre Poilievre) به رهبری حزب محافظه کار به عنوان یکی از معاونان او انتخاب شد. خبرگزاری سی‌بی‌سی (CBC) برای دریافت نظرات پویلیور با دفتر او تماس گرفت ولی تا زمان انتشار این مطلب پاسخی دریافت نکرد.

پویلیور در طول کمپین انتخاباتی خود گفت که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس دولت کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان های تروریستی کانادا اضافه خواهد کرد. پویلیور علاوه بر این وعده داد که سرنگون سازی پرواز پی‌اس۷۵۲ (PS752) توسط نیروی سپاه ایران را در دادگاه کیفری بین المللی پیگیری خواهد کرد و تحریم های موسوم به ماگینسکی (Magnitsky) بر مسببان آن اعمال خواهد کرد.

(قانون ماگینسکی: سنای آمریکا روز پنجشنبه ۶ دسامبر ۲۰۱۲ لایحه قانونی در زمینه مبادلات تجاری با روسیه، موسوم به «قانون ماگینسکی» را تصویب کرد که اعمال تحریم‌های روادیدی علیه برخی مقامات روسیه که به عقیده آنها ناقض حقوق بشر هستند را در نظر گرفته است.)

محافظه کاران علاوه بر این از زمان آغاز اعتراضات به دلیل کشته شدن مهسا امینی در اوایل ماه جاری که ایران را تکان داد، درخواست های خود از دولت برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تروریستی کانادا را شدت بخشیده اند.

عارف ویرانی (Arif Virani) نماینده لیبرال که در پنل گفتگو در کنار لنسمن حضور داشت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از درخواست ها برای تغییر رژیم حمایت می کند یا خیر به اندازه لنسمن معاون رهبر حزب محافظه کار صراحت نداشت.

ویرانی به کپلوس مجری برنامه گفت «ما از درخواست ها برای اقدام و تحریم علیه افرادی که در [کشته شدن مهسا امینی] نقش داشتند حمایت می کنیم.»

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که کانادا تحریم هایی را علیه «ده ها» نفر از افراد و نهادهای ایرانی (از جمله پلیس امنیت اخلاقی ایران) اعمال خواهد کرد اما جزییات خاصی ارائه نکرد.

اعضای پارلمان در سال ۲۰۱۸ طرحی را برای معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی تصویب کردند. چهار سال بعد این طرح هنوز اجرا نشده است، اما ویرانی گفت که دولت «در حال بررسی تمامی راهکارها» از جمله افزودن این گروه به فهرست تروریستی است.

اما دفتر مارکو مندیچینو وزیر امنیت عمومی گفت که تصمیم گیری در مورد چنین موضوعی به عهده سیاستمداران نیست.

الکساندر کوهن سخنگوی وزارت امنیت عمومی به کنیدین پرس (The Canadian Press) گفت «تعیین اینکه آیا یک گروه مصداق نهاد تروریستی است یک فرایند دقیق و غیرسیاسی است که توسط آژانس های امنیتی ملی کانادا اتخاذ می شود.» 

«این سازمان ها پیوسته در حال تلاش برای شناسایی و ارزیابی نهادهایی هستند که ممکن است دارای معیارهای قرار گرفتن در این فهرست باشند.»

فهرست لیست تروریستی کانادا  حزب محافظه کار کانادا   فهرست لیست تروریستی کانادا  حزب محافظه کار کانادا  فهرست لیست تروریستی کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا