جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

نمایندگان محافظه کار و بلوک کبکوا آزادند که به سفر بین المللی بروند، نمایندگان لیبرال و نیودموکرات باید در خانه بمانند

در حالی که نمایندگان محافظه کار و بلوک کبکوا مجازند به سفر خارجی بروند به نمایندگان لیبرال و نیودموکرات گفته شده باید از توصیه بهداشت عمومی پیروی کنند

نمایندگان محافظه کار و بلوک کبکوا آزادند که به سفر بین المللی بروند، نمایندگان لیبرال و نیودموکرات باید در خانه بمانند

نمایندگان محافظه کار و بلوک کبکوا مجازند که در طول تعطیلات به سفرهای بین المللی بروند در حالی که به همتایان آنها از حزب لیبرال و نیودموکرات گفته شده که در خانه بمانند.

سال گذشته پس از اینکه دولت های فدرال و استانی به کانادایی ها گفته بودند که برای مبارزه با افزایش تعداد موارد کووید-۱۹ از برنامه های مسافرتی و دورهمی خود چشم پوشی کنند پروازهای اختصاصی سیاستمداران به مقصدهای مسافرتی متفاوت توجه بسیاری جلب کرد.

دولت لیبرال فدرال روز چهارشنبه توصیه جدیدی صادر کرد و به طور جدی از کانادایی ها خواست که به دلیل خطر ناشی از واریانت بسیار انتقال پذیر اومیکرون از سفرهای بین المللی اجتناب کنند.

یکی از مقامات لیبرال گفت که نمایندگان حزب حاکم مطلع شده اند که باید از توصیه بهداشت عمومی پیروی کنند و از سفرهای بین المللی غیر ضروری اجتناب کنند.

مارک هالند رهبر حزب لیبرال در مجلس گفت که او از قبل سفر بین المللی برنامه ریزی شده برای جشن تولد ۷۰ سالگی یکی از بستگان در ماه ژانویه را لغو کرده و در حال حذف برنامه های کریسمس با تجمع بیش از ۲۰ نفر است.

ریچل بلینی (Rachel Blaney) ناظم حزب نیودموکرات گفت که فراکسیون حزب او در مجلس نیز توصیه کرده است که از سفرهای بین المللی غیرضروری خودداری شود و اضافه کرد که «کانادایی ها انتظار دارند که مسئولان منتخب در پیروی از قوانین سرمشق باشند.»

بلینی در بیانیه ای گفت «کانادایی ها خسته هستند و ناراحت بودن آنها از این که چرا هنوز از این پاندمی خارج نشده ایم قابل درک است اما اکنون بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد که از توصیه بهداشت عمومی برای ایمن نگه داشتن یکدیگر پیروی کنیم.»

اما دفتر ارین اوتول رهبر حزب محافظه کار گفت هیچ نوع ممنوعیت سفر بین المللی وجود ندارد توصیه صادر شده صرفا قرار است به کسانی که واکسینه هستند کمک کند که در مورد برنامه های سفر خود تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنند.

جوسی سابتینو (Josie Sabatino) مدیر روابط عمومی دفتر اوتول در بیانیه ای گفت «این قاعده در مورد نمایندگان پارلمان و تمامی کانادایی ها صدق می‌کند.» «به این ترتیب اعضای فراکسیون محافظه کار می توانند به مسافرت بین المللی ادامه بدهند.»

سابتینو متذکر شد که اوایل امسال هنگامی که توصیه مشابهی برقرار بود نخست وزیر جاستین ترودو و هیئت وزرای او چندین بار به سفرهای بین المللی رفتند.

رویکردهای متفاوتی که احزاب فدرال در مورد مسافرت در شرایط تهدید واریانت اومیکرون در پیش می گیرند انعکاسی از مواضع متفاوتی است که آنها در مورد چگونگی عملکرد مجلس عوام در شرایط تداوم پاندمی اتخاذ کرده اند.

محافظه کاران به همراه بلوک کبکوا مصمم بودند که مجلس عوام باید به طور کامل به نشست های عادی حضوری بازگردد و استدلال می کردند که اگر گزینه مشارکت مجازی در اختیار نمایندگان پارلمان قرار بگیرند وزرای دولت بهانه ای برای طفره رفتن از نظارت دقیق احزاب مخالف خواهند داشت.

ماه گذشته لیبرال ها با نیودموکرات ها متحد شدند تا حالت ترکیبی برگزاری جلسات از سر گرفته شود؛ و اکنون با وجود گسترش واریانت اومیکرون که مثل یک آتش سوزی در طبیعت در حال پیشروی است هر دو حزب لیبرال و نیودموکرات پس از برگزاری جلسات کاملا مجازی از روز چهارشنبه محدود کردن تعداد نمایندگان خود در صحن مجلس عوام را آغاز کردند.

فراکسیون احزاب محافظه کار و بلوک کبکوا جلسه حضوری برگزار کردند. و روز چهارشنبه کرسی های حزب محافظه کار به طور کامل توسط نمایندگان حزب اشغال شده بود.

خارج از جلسات فراکسیون محافظه کار دکتر استیون الیس (Stephen Ellis) نماینده نوااسکوشیا در مجلس که برای کمک به توسعه پاسخ حزب محافظه کار به شرایط پاندمی توسط اوتول برگزیده شده است استدلال کرد که تصمیمات اتخاذ شده برای مقابله با اومیکرون شتاب زده و نابهنگام هستند زیرا دانش مربوط به میزان توانایی بیماری زایی [اومیکرون] هنوز قطعی نیست.

دکتر الیس تلویحا اشاره کرد که کانادایی ها باید یادبگیرند که با کووید-۱۹ زندگی کنند.

دکتر الیس گفت «آیا من قرار است بقیه عمر خود را این گونه زندگی کنم؟» «این پرسشی است که مطرح می‌باشد.» نمایندگان محافظه کار و بلوک کبکوا آزادند که به سفر بین المللی بروند، نمایندگان لیبرال و نیودموکرات باید در خانه بمانند

نمایندگان محافظه کار و بلوک کبکوا آزادند که به سفر بین المللی بروند، نمایندگان لیبرال و نیودموکرات باید در خانه بمانند
نمایندگان محافظه کار و بلوک کبکوا آزادند که به سفر بین المللی بروند، نمایندگان لیبرال و نیودموکرات باید در خانه بمانند

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا