جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا ظرف ۳۰ روز آینده غیرقانونی خواهد شد

لایحه ممنوعیت تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی به عنوان اولین لایحه چهل و چهارمین پارلمان کانادا به طور کامل تصویب شد

تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا ظرف ۳۰ روز آینده غیرقانونی خواهد شد

روز چهارشنبه لایحه قانونی فدرال برای ممنوعیت شیوه های تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا توشیح سلطنتی دریافت کرد و اکنون این لایحه رسماً قانون است اما قانون جرائم کیفری جدید تا اوایل ژانویه اجرایی نخواهد شد. تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا ظرف ۳۰ روز آینده غیرقانونی خواهد شد

طبق مفاد این لایحه که به زودی اجرا می شود، چهار مورد نقض قانون کیفری جدید ۳۰ روز پس از دریافت توشیح سلطنتی برابر با ۷ ژانویه لازم الاجرا خواهد شد.

بر این اساس ظرف یک ماه آینده واداشتن هر فردی در هر سنی به گذراندن تبدیل درمانی خواه با رضایت یا بدون رضایت غیرقانونی خواهد بود. تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا ظرف ۳۰ روز آینده غیرقانونی خواهد شد

طبق این قانون تبدیل درمانی شامل روش هایی مانند مشاوره یا اصلاح رفتاری به منظور تغییر گرایش جنسی (sexual orientation) یک فرد به دگرجنس گرا یا تغییر هویت جنسی یک فرد به همسویی جنسی (cisgender) است. این قانون می تواند شامل تلاش برای سرکوب تمایلات غیر دگر جنس گرا یا سرکوب تجلی و بیان هویت جنسی یک شخص یا هویت فاقد همسویی جنسی فرد باشد.

پس از اینکه دولت فدرال در ۲۹ نوامبر لایحه سی-۴ را به مجلس ارائه کرد نمایندگان فدرال پارلمان با اکثریت آراء و بدون رأی مخالف موافقت کردند که در تاریخ ۱ دسامبر این لایحه را سریعاً و بدون هیچ تغییری در تمامی مراحل قانون‌گذاری در مجلس عوام تصویب کنند. تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا ظرف ۳۰ روز آینده غیرقانونی خواهد شد

تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا ظرف 30 روز آینده غیرقانونی خواهد شد
تبدیل درمانی گرایش و هویت جنسی در کانادا ظرف ۳۰ روز آینده غیرقانونی خواهد شد

سپس این لایحه به مجلس سنا فرستاده شد و سناتورها با اکثریت آراء و بدون رأی مخالف در ۷ دسامبر توافق کردند که این لایحه را ضمن طرح بحث های اندکی و بدون مطالعات کارگروه تصویب کنند.

حمایت تسریع شده تمامی احزاب از این لایحه مورد ستایش و تحسین رهبران سیاسی و همین‌طور مدافعان اجتماعی و جامعه ال جی بی تی کیو ۲ اس + (LGBTQ2S+۱) واقع شد که چندین سال با وجود اقدامات ناموفق قبلی برای برقراری چنین محافظت هایی علیه روش های زیان آور تلاش کرده بودند.

گروه مدافعان اجتماعی توقف تبدیل درمانی کانادا (No Conversion Canada) پس از رأی سنا در روز سه شنبه در توییتر نوشت «موفق شدیم. بازماندگان، جامعه ال جی بی تی کیو ۲ + کانادایی ها مسئولان منتخب و مردمی از هر کرانه کشور تا کرانه دیگر همراه یکدیگر گام بزرگی به سوی کشوری برخوردار از برابری و آزادی بیشتر برداشتند.»

دیوید لمتی (David Lametti) وزیر دادگستری که پشتیبانی لایحه قانونی دولت را به عهده داشت در توییتر نوشت «[تصویب این قانون] یک پیروزی برای کانادا، و به خصوص شهامت و شجاعت بازماندگانی است که در طول سال‌های گذشته آشکارا نظر خود را مطرح کردند. این همان حسی است که تاریخ ساز بودن دارد.»

ارین اوتول رهبر حزب محافظه کار روز چهارشنبه در پارلمان هیل گفت «خوشحال هستم که سناتورها نیز رویکرد اقدام سریع و بدون رأی مخالف را به شیوه مشابه با اقدام ما در مجلس عوام اتخاذ کردند. بدین وسیله می خواهم از آنها برای کاری که انجام دادند تشکر کنم.» حزب اوتول پس از طرح حقوق ال جی بی تی کیو ۲ اس+ توسط لیبرال‌ها و مخالفت قبلی محافظه کاران با این لایحه به عنوان یک مسئله تفرقه برانگیز در انتخابات فدرال ۲۰۲۱ همان حزبی بود که در هر دو تالار [مجلس سنا و عوام] درخواست موافقت به اتفاق آراء را آغاز کرد.

لایحه سی ۴ اکنون اولین لایحه چهل و چهارمین پارلمان است که به طور کامل تصویب می شود و اولین لایحه‌ای است که در یک مراسم رسمی با حضور مری سایمون فرماندار کل توشیح سلطنتی دریافت می کند.

جرائم کیفری  تغییر هویت جنسی   جرائم کیفری  تغییر هویت جنسی   جرائم کیفری    تغییر هویت جنسی  جرائم کیفری    تغییر هویت جنسی  تغییر هویت جنسی        تغییر هویت جنسی        تغییر هویت جنسی   جرائم کیفری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا