ایرانجدیدترین اخبار

از تهران تا کرج شیراز، سقز، بوکان و سنندج روز چهارشنبه اعتراضات گسترده مردمی برگزار کردند

در جریان اعتراضات گسترده روز چهارشنبه شهرهای بیشتری به قیام مردمی پیوستند

از تهران تا کرج شیراز، سقز، بوکان و سنندج روز چهارشنبه اعتراضات گسترده مردمی برگزار کردند

معترضان در پی فراخوان‌های متعدد برای برگزاری تجمع‌ در سراسر ایران با وجود سرکوب و خشونت راس ساعت اعلام شده به خیابان ها آمدند و تا شامگاه چهارشنبه به تجمع‌های ضد جمهوری اسلامی ادامه دادند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهند معترضان روز چهارشنبه ۲۰ مهر در شهرهای مختلف از جمله، تهران، کرج، شیراز، سقز، بوکان، اراک، شاهین‌شهر، ساری، بوشهر، مشهد، اصفهان، قم، سوهانک، کرمان، دانشگاه گیلان رشت و مهاباد به خیابان ها آمدند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

معترضان در برخی از مناطق از تهران از جمله خیابان شریعتی، صادقیه، شهرک اکباتان و خیابان قزوین تا ساعاتی از شب در خیابان‌ها ماندند و شعار سر دادند. در برخی از مناطق معترضان با روشن کردن آتش اقدام به بستن خیابان‌ها کردند و بیشتر شعارهایشان شخص علی خامنه‌ای را نشانه گرفته بود.

جمعیت عظیم معترضان در نازی‌آباد ضمن روشن کردن آتش موفق شدند ماموران امنیتی را فراری دهند. در سنندج نیز با وجود سرکوب اعترضات در طول چند روز گذشته معترضان دوباره به خیابان ها آمدند و تا شامگاه چهارشنبه به اعتراضات خود ادامه دادند. دیگر شهرهای استان کردستان از جمله مریوان، سقز و مهاباد نیز شاهد حضور پرتعداد معترضان بود.

برگزاری تجمع‌های سراسری در صبح

تجمعات اعتراضی در برخی مناطق و شهرها از صبح چهارشنبه آغاز شد و در تهران دست‌کم در لاله‌زار، تهران‌پارس، منیریه، مولوی، صادقیه، خیابان فلسطین، خیابان شریعتی، متروی ولیعصر و همچنین خیابان ولیعصر معترضان به خیابان آمده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

معترضان همچنین در مقابل ایستگاه متروی شریعتی تهران تجمع کردند و علیه حکومت شعار دادند. با این حال، نیروهای لباس شخصی در تهران معترضان را با خشونت بازداشت کردند.

بر اساس یکی از ویدیوهای منتشر شده دانش‌آموزان در محله قنات کوثر تهران شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند و در شرق تهران در پی تجمع هدف حمله ماموران قرار گرفتند و مجبور به فرار شدند.

همچنین دانشجویان در دانشگاه تربیت دبیر «شهید رجایی» تهران، دانشگاه الزهرا و دانشگاه آزاد سوهانک تجمعات اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی دانشجویان زندانی شدند.

دانشجویان دانشگاه تربیت‌ مدرس تهران اما در اعتراض به بازداشت دانشجویان معترض و سرکوب قیام سراسری مردم روی در تعدادی از کلاس‌های دانشگاه ردی از دست‌های خونی گذاشتند.

همزمان در استان فارس، نیروهای بسیجی و لباس شخصی در شیراز به مردم حمله کرده و به سوی مسافران داخل اتوبوس شهری اسپری فلفل زدند.

معترضان در مشهد نیز به خیابان آمدند و شعار «هموطن داد بزن حقت رو فریاد بزن» و «زن، زندگی، آزادی» سر دادند. یک معترض با فرستادن ویدیویی روایت کرد که در مشهد در حال بوق زدن اعتراضی بوده که یک بسیجی از خودروی او فیلم گرفته و وقتی او به اقدام متقابل دست زده، بسیجی از ترس پلاک موتور سیکلتش را پوشانده است.

گزارش های متعدد از گروه های پایشگر شبکه های اجتماعی گفتند که نه تنها اینترنت موبایل بلکه اینترنت خط ثابت نیز در شهرهای بزرگ تقریبا به طور کامل قطع شده بود.

با این وجود مردم راه هایی برای ارسال اخبار و ویدئوهای اعتراضات یافتند که از حوالی ظهر چهارشنبه آغاز و به تدریج به ساعات بعداز ظهر کشیده شد.

گزارش های دریافتی از گروه های کارگری جنوب ایران حاکی از آن است که تعداد پرشماری از نیروهای امنیتی در اطراف تاسیسات نفت و پتروشیمی مستقر شدند تا از ادامه اعتصابات و اعتراضات کارگران که از روز دوشنبه آغاز شده است جلوگیری کنند. نیروهای امنیتی با مدیران تاسیسات و پالایشگاه ها که اکثرا از خودی های ثروتمند رژیم هستند هماهنگ بودند.

تجمعات خارج از کشور

تجمع‌های ضد حکومتی ایرانیان خارج از کشور نیز روز چهارشنبه ۲۰ مهر ادامه یافت و در استکهلم پایتخت سوئد دو تجمع در حمایت از معترضان ایرانی برگزار شد.

در برلین و همچنین در لندن همزمان نیز ایرانیان در حمایت از قیام مردم علیه جمهوری اسلامی تجمع کردند.

تعدادی از ایرانیان مقیم استرالیا نیز روز چهارشنبه در همبستگی با اعتراضات مردم ایران در مقابل پارلمان استرالیا در کانبرا تجمع اعتراضی بر پا کردند.

از تهران تا کرج شیراز، سقز، بوکان و سنندج روز چهارشنبه اعتراضات گسترده مردمی برگزار کردند    اعتراضات تهران سقز بوکان و سنندج

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا