آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

مدل‌سازی کووید-۱۹ : منحنی کرونا در کانادا در حال مسطح شدن و ویروس رو به کاهش است

مدل‌سازی نشان می‌دهد که کووید-۱۹ در اغلب مناطق کانادا رو به کاهش است: در حال مسطح شدن منحنی

مدل‌سازی کووید-۱۹ : منحنی کرونا در کانادا در حال مسطح شدن و ویروس رو به کاهش است

طبق جدیدترین مدل‌سازی پاندمی فدرال اگرچه برخی از نواحی کانادا هنوز با آخرین جهش دوباره ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کند اما به نظر می‌رسد که سومین موج پاندمی کووید-۱۹ در سراسر مناطق کانادا رو به کاهش است.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

طبق اظهارات دکتر ترزا تام مسئول ارشد بهداشت عمومی، درعین‌حال که به نظر می‌رسد سومین موج پاندمی در کانادا رو به کاهش باشد و برآورد می‌شود که روند نزولی تعداد موارد جدید ابتلا ادامه پیدا کند، هنوز وقت سبک‌تر کردن محدودیت‌های بهداشت عمومی فرا نرسیده است.

دکتر ترزا تام گفت «در طول ماه گذشته، تحولات در مسیر بسیار خوبی قرار داشته است» «تلاش‌های ما در سطح ملی به‌خوبی و به‌درستی ما را در پشت سر گذاردن قله موج سوم پاندمی یاری کرده است و اگر طی کردن همین مسیر را ادامه بدهیم تابستان بسیار بهتری در پیش خواهیم داشت.» مدل‌سازی کووید-۱۹ : منحنی کرونا در کانادا در حال مسطح شدن و ویروس رو به کاهش است

مدل‌سازی کووید-19 : منحنی کرونا در کانادا در حال مسطح شدن و ویروس رو به کاهش است
مدل‌سازی کووید-۱۹ : منحنی کرونا در کانادا در حال مسطح شدن و ویروس رو به کاهش

آخرین به‌روزرسانی نمای کلی کشور از وضعیت فعلی و خط سیر آینده پاندمی نشان می‌دهد که تعداد موارد جدید ابتلا، بستری‌ها، پذیرش ICU و تعداد مرگ میر در مقایسه با موقعیت کشور در ماه گذشته رو به کاهش خواهد بود.

بااین‌حال، مدلسازی نشان می‌دهد که در منیتوبا (Manitoba) این دسته از شاخص‌های کلیدی ویروس هنوز سیر صعودی دارند و مداخله‌های بیشتری برای رسیدن به آستانه مسطح شدن منحنی در استان لازم است.

در حال حاضر میانگین تعداد ابتلا در کانادا با به ثبت رسیدن روزانه ۳،۴۰۰ مورد در طول هفت روز گذشته به کمتر از نصف تعداد گزارش‌شده در اوج سومین موج پاندمی در اواسط اپریل رسیده است.

نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که طبق شواهد ترکیب مقررات محدودکننده کانادا و رقم روبه رشد واکسیناسیون در مهار تعداد موارد جدید ابتلا ثبت‌شده «بسیار مؤثر» بوده است.

دکتر تام روز جمعه گفت نرخ بستری افرادجمعیت ۶۰ تا ۷۹ ساله کانادایی پس از رسیدن به پوشش ۶۰ درصدی واکسیناسیون رو به کاهش گذاشت و گروه جمعیتی ۴۰ تا ۵۹ سال نیز با رسیدن به پوشش واکسیناسیون ۴۰ درصدی شاهد کاهش نرخ بستری در بیمارستان‌ها بود.

هشدار مهم در مورد آخرین مدل‌سازی این است که هنوز عواملی مانند هرگونه افزایش شیوع بیماری در پی آخر هفته طولانی ماه مه، یا افزایش ابتلا در استان‌هایی مانند کبک و آلبرتا که می‌تواند در اثر شروع زودهنگام کاهش محدودیت‌ها اتفاق بیفتد در این مدل‌سازی لحاظ نشده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت کانادا روی خط سیر «پایین» اما «یکنواخت» تعداد موارد جدید ابتلا و مرگ‌ومیر در اثر بیماری قرار دارد و طبق همین پیش‌بینی کشور تا ۱۰ ماه جون به ۱،۳۸۷،۲۱۰ تا ۱،۴۲۶،۴۰۰ مورد ابتلا جدید و ۲۵،۵۹۰ تا ۲۶،۳۱۰ مورد مرگ‌ومیر خواهد رسید.

داده‌ها در آخرین مدل‌سازی ماه گذشته نشان می‌داد که کانادا هنوز در بحبوحه یک جهش قوی ابتلا به کووید-۱۹ قرار داشت، اما برخی نشانه‌های اولیه حاکی از آن بود که اجرای مقررات سخت‌گیرانه‌تر بهداشت عمومی در حال اثرگذاری است.

در حال حاضر طبق اظهارات مسئولان ارشد سازمان بهداشت عمومی کانادا درعین‌حال که پاندمی به‌ظاهر در حال مهار شدن است، برای سبک‌تر شدن محدودیت‌ها پیشرفت‌های بیشتری در زمینه واکسیناسیون لازم است، یا در غیر این صورت کشور می‌تواند با موج چهارم کووید-۱۹ مواجه شود.

دکتر تام گفت، «اگر اقدامات لغو شوند، با افزایش تعداد تماس‌های شخصی در گسترده اجتماع، احتمال جهش دوباره پاندمی وجود دارد.»

تابه‌حال، با بیش از ۲۲ میلیون دوز تزریق و قرار گرفتن حداقل یک دوز واکسن در اختیار ۶۲ درصد از بزرگ‌سالان کانادایی واجد شرایط، میزان پذیرش واکسیناسیون بالا بوده است. به همین ترتیب با ارائه اولین دوز واکسن برای اغلب کانادایی‌ها، تزریق دوز دوم نیز در حال شتاب گرفتن است.

مسئول ارشد بهداشت عمومی    مناطق کانادا    مسئول ارشد بهداشت عمومی  اولین دوز واکسن  مناطق کانادا  

مسئول ارشد بهداشت عمومی  مناطق کانادا        اولین دوز واکسن     مسئول ارشد بهداشت عمومی  اولین دوز واکسن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا