جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است

با ثبت ۱،۸۰۷ مورد جدید در کبک شمار مبتلایان به کووید-۱۹ شاهد بیشترین افزایش روزانه بود

موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است

کبک روز پنجشنبه از ثبت ۱،۸۰۷ مورد ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد که بیشترین افزایش یک روزه از ۹ اپریل تا به حال است که استان در پیک موج کووید-۱۹ خود در بهار قرار داشت. موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است

اگر شمار موارد ابتلا روزانه کبک به همین ترتیب افزایش یابد تعداد روزانه ابتلا از آمار ثبت شده در طول شیوع کروناویروس در دوره بهار نیز فراتر خواهد رفت.

طبق اطلاعات موسسه بهداشت عمومی کبک (INSPQ) در ۹ اپریل ۲۰۲۱ این استان ۱،۸۶۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت کرده بود. این رقم بالاترین آمار ابتلا از ژانویه است؛ در این دوره استان در حال خروج از موج زمستانی بود که دولت را ناچار کرده بود مقررات منع آمد و شد سخت‌گیرانه تری شامل ممنوعیت رفت و آمد شبانه به اجرا بگذارد.

روز پنجشنبه بهداشت عمومی استان اعلام کرد که کل موارد بستری در بیمارستان از ۱۳ به ۲۵۵ نفر بیمار تحت درمان افزایش یافته است.

افزایش موارد بستری پس از مراجعه ۳۵ نفر دارای علائم کووید-۱۹ به بیمارستان ثبت شد که بنا بر گزارش ها ۲۲ نفر از آنها از صبح چهارشنبه مرخص شده بودند.

موارد ابتلا جدید به کووید-19 در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است
موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک

از میان بیماران بستری در بیمارستان ۶۰ بیمار در ICU بستری هستند که نسبت به یک مورد بستری در ICU پیش از این تاریخ یک افزایش کلی محسوب می شود.

یک مورد فوت دیگر نیز گزارش شد که تعداد کل مرگ و میر را به ۱۱،۵۹۷ نفر می رساند.

بهداشت عمومی کبک در حال پایش ۹۴۰ مورد شیوع و ۱۲،۰۸۵ مورد ابتلا فعال به بیماری در استان است.

به روزرسانی آمار روز پنجشنبه براساس تحلیل و پردازش ۳۶،۶۲۰ تست کووید-۱۹ انجام شد که نرخ مثبت شدن تست ها را به ۴.۲ مورد می رساند.

موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است

صدها هزار نفر از کودکان واکسن خود را تزریق کردند

موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است

بهداشت عمومی کبک اعلام کرد که تا صبح روز چهارشنبه ۲۲۱،۱۲۶ کودک پنج تا یازده سال در کبک اولین دوز واکسن کووید-۱۹ خود را تزریق کرده اند و ۸۲،۱۸۰ نفر نیز نوبت ثبت کرده اند تا به زودی واکسن تزریق کنند.

این رقم با احتساب ۱۴،۰۰۰ دوز واکسنی که روز چهارشنبه در میان این گروه جمعیتی تزریق شد معادل یک کودک از هر سه کودک در این گروه سنی است.

تا صبح روز پنجشنبه ۸۱ درصد از شهروندان واجد شرایط کبک (پنج سال و بزرگتر) به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۸۷ درصد نیز حداقل یک دوز واکسن را تزریق کرده اند.

از لحاظ دوز سوم یا «تقویتی» نیز چهار درصد از جمعیت یک دوز دریافت کرده اند که اکثریت آنها افراد گروه سنی ۷۰ سال و بزرگتر هستند که به تازگی واجد شرایط شده اند.

از میان ۱۸۰۷ مورد ابتلا ثبت شده در روز پنج شنبه ۹۶۰ مورد ابتلا در میان افرادی شناسایی شده است که اولین دوز واکسن خود را ظرف کمتر از دو هفته گذشته تزریق کرده اند یا اصلاً واکسن تزریق نکرده اند.

گروه افرادی که واکسن تزریق نکرده اند یا کمتر از دو هفته از تزریق دوز اول آنها می‌گذرد تشکیل دهنده ۲۰ مورد از ۳۵ بستری جدید در بیمارستان هستند.

بهداشت عمومی می گوید که تا ۳.۲ برابر بیشتر احتمال دارد که افراد غیر واکسینه به کووید-۱۹ مبتلا شوند و ۱۵.۸ برابر نیز بیشتر احتمال دارد که پس از ابتلا به بیماری نیازمند بستری در بیمارستان باشند.

موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است

پلیس کبک در طول تعطیلات فعالیت خود را افزایش خواهد داد

موارد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در کبک از اپریل تا به حال بی سابقه بوده است

ژنویو گیلبو (Genevieve Guilbault) وزیر امنیت عمومی کبک صبح پنجشنبه اعلام کرد که در سراسر استان به پلیس توصیه شده است که در طول دوره تعطیلات نسبت به نقض مقررات بهداشت سختگیری کند.

وزیر امنیت عمومی گفت که به پلیس دستور داده شده است که به ویژه رستوران‌ها و بارها را با دقت موردتوجه قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که صاحبان این مکان ها وضعیت پاسپورت واکسن مشتریان خود را پیگیری می کنند.

گیلبو در بیانیه مطبوعاتی گفت «حفظ رفتار ایمن در طول تعطیلات از لحاظ سلامتی ما و خروج هر چه سریع‌تر از پاندمی اهمیت دارد.» برقراری «مداخلات بیشتر [پلیس]» در طول تعطیلات به خصوص برای تاریخ های ۹ تا ۱۱ و ۱۶ تا ۱۸ دسامبر برنامه ریزی شده است.

اخبار کبک  اخبار مونترال  آخرین آمار کرونا  اخبار مونترال  اخبار کبک  اخبار مونترال  آخرین آمار کرونا  اخبار کبک  اخبار مونترال  آخرین آمار کرونا  اخبار کبک  اخبار مونترال  آخرین آمار کرونا  اخبار کبک  اخبار مونترال  اخبار مونترال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا