جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

طرح‌های کمک‌هزینه پاندمی کووید-۱۹ افراد و کسب‌وکارهای کانادایی قرار است این هفته منقضی شوند

جاستین ترودو بمناسبت هفته کسب‌وکارهای کانادایی [در آستانه انقضاء طرح یارانه پاندمی کووید-۱۹] به افراد و کسب‌وکارهای کانادایی تبریک گفت

طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-۱۹ افراد و کسب‌وکارهای کانادایی این هفته منقضی می‌شود

نخست‌وزیر جاستین ترودو روز یکشنبه در شرایطی که کمتر از یک هفته به پایان زمان‌بندی‌شده شماری از طرح‌های کمک‌هزینه پاندمی کووید-۱۹ به افراد و کسب‌وکارها باقی ‌مانده است، با صدور بیانیه‌ای از مالکان کسب‌وکارهای کوچک کانادایی برای «تعهد، پایداری و نوآوری» آنها تشکر کرد. طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-۱۹ افراد و کسب‌وکارهای کانادایی این هفته منقضی می‌شود

طبق برنامه مقرر است در تاریخ ۲۳ اکتبر {آخرین روز از هفته کسب‌وکارهای کوچک} طرح یارانه اجاره‌بها اضطراری کانادا (CERS) و طرح یارانه دستمزد اضطراری کانادا (CEWS) منقضی شوند.

هر دو طرح چندین بار از زمان اجرا در سال ۲۰۲۰ تمدیدشده‌اند. طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-۱۹ افراد و کسب‌وکارهای کانادایی این هفته منقضی می‌شود

طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-19 افراد و کسب‌وکارهای کانادایی این هفته منقضی می‌شود
طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-۱۹ افراد و کسب‌وکارهای کانادایی این هفته منقضی

بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر از صاحبان کسب‌وکارها برای دریافت کمک به طرح‌های CERS متکی هستند و بیش از ۴۵۰،۰۰۰ نفر از طرح CEWS کمک‌هزینه دریافت کرده‌اند. محتوای قانون پیاده‌سازی بودجه به دولت اجازه می‌دهد که طرح‌های CERS و CEWS را تا ۳۰ نوامبر تمدید کند؛ اما فراتر از این زمان‌بندی لازم است که لایحه جدیدی در مجلس ارائه شود.

اما بسیاری از کسب‌وکارها باوجود بازگشایی درهای خود هنوز موفق نشده‌اند دوباره روی پای خود بایستند.

مارتین ایمپریو (Marina Imperio) صاحب باشگاه ناین راند فیتنس (۹Round Fitness) در آرورا واقع در انتاریو گفت «ما هنوز در حال تلاش برای جبران زیان‌های سال گذشته هستیم.» «چگونه می‌توانیم به فعالیت خود ادامه دهیم اگر تمامی یارانه‌ها قطع شوند درحالی‌که ما هنوز به دلیل تمام موارد منع آمدوشد و محدودیت‌ها دچار کسری بودجه هستیم.»

صاحبان رستوران‌ها به‌طور خاص متحمل زیان سنگینی شدند.

طبق یک مطالعه آماری توسط جامعه رستوران‌های کانادا (Restaurants Canada) از هر ده رستوران هشت مورد در سراسر کشور یا زیان مالی داشته‌اند یا به‌سختی توانسته‌اند به نقطه سربه‌سر دخل‌وخرج برسند و درعین‌حال از هر ۱۰ رستوران هفت مورد از طرح‌های یارانه دولتی استفاده می‌کنند.

تریستن هالپرت (Trystan Halpert) مدیر ارشد عملیاتی در چاپ استیک‌هوس اند بار (Chop Steakhouse & Bar) گفت که این طرح‌های مالی کمک بزرگی هستند.

تریستن هالپرت گفت «فعلاً برای قطع کمک‌هزینه‌ها کمی زود است با توجه اینکه هنوز اغلب فعالیت‌های کسب‌وکاری ما در سراسر کشور موفق به بازگشایی با ظرفیت کامل نشده‌اند.»

طرح‌های کمک مالی افراد شامل طرح کمک‌هزینه بازیابی کانادا (CRB)، طرح کمک‌هزینه بیماری بازیابی کانادا (CRSB) و طرح کمک‌هزینه پرستار مراقبتی بازیابی کانادا (CRCB) نیز قرار است یکشنبه به پایان برسند.

این طرح‌ها نیز می‌توانند توسط دولت تا ماه نوامبر تمدید شوند. طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-۱۹ افراد و کسب‌وکارهای کانادایی این هفته منقضی می‌شود

طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-19 افراد و کسب‌وکارهای کانادایی این هفته منقضی می‌شود
طرح‌ کمک هزینه پاندمی کووید-۱۹ افراد و کسب‌وکارهای کانادایی منقضی می‌شود

بروک گیل تا پیش از شروع پاندمی یک شغل تمام‌وقت داشت؛ اما حالا تنها درآمد او از طرح CRB است که به‌زودی منقضی می‌شود و بروک که مادر سه فرزند است را در وضعیت بی‌ثباتی قرار می‌دهد. کوچک‌ترین فرزند او تنها شش ماه دارد.

بروک گیل گفت «ما به کمک احتیاج داریم، این منصفانه نیست، ما برای ساعت‌های مرخصی خود کار کرده‌ایم، ما سزاوار این مرخصی هستیم، همان‌طور که سایر مادران هستند.»

بیش از دو میلیون کانادایی تا به امروز برای طرح CRB تقاضا ثبت کرده‌اند. نزدیک به ۷۰۰،۰۰۰ نفر برای CRSB و ۴۵۰،۰۰۰ نفر نیز برای CRCB تقاضا ثبت کرده‌اند. اگرچه تمامی طرح‌ها می‌توانند بدون ارائه لایحه جدید تا نوامبر تمدید شوند هنوز خبری در مورد تمدید شدن این طرح‌ها اعلام نشده است.

کسب و کارهای کانادایی  انقضای طرح     کسب و کارهای کانادایی    انقضای طرح       کسب و کارهای کانادایی    انقضای طرح

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا