انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

خدمه ایرلاین انتاریو پس از توقیف گسترده مواد مخدر در جمهوری دومینیکن بازداشت و بازجویی شدند

در پی کشف مواد مخدر در هواپیمای ایرلاین انتاریو در جمهوری دومینیکن ۹ خدمه پرواز بازداشت شدند

خدمه ایرلاین انتاریو پس از توقیف گسترده مواد مخدر در جمهوری دومینیکن بازداشت و بازجویی شدند

طبق گفته مقامات دومینیکن خدمه یک شرکت هواپیمایی انتاریو پس از کشف و ضبط ۲۰۰ بسته احتمالاً کوکائین در اوایل ماه جاری [اپریل] در فرودگاه جمهوری دومینیکن بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند.

خدمه ایرلاین انتاریو پس از توقیف گسترده مواد مخدر در جمهوری دومینیکن بازداشت و بازجویی شدند
خدمه ایرلاین انتاریو پس از توقیف مواد مخدر در جمهوری دومینیکن بازداشت شدند

بر اساس بیانیه ای که توسط پیوت ایرلاین (Pivot Airlines)، [ایرلاینی که در سال ۲۰۲۱ از فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو راه اندازی شد] منتشر شده است، در ۵ اپریل پنج خدمه این ایرلاین هنگامی که هواپیمای آنها به مقصد تورنتو در فرودگاه پونتا کانا زمین گیر شده بود، کالای قاچاقی که در هواپیما وجود داشت را کشف و گزارش کردند.

اداره ملی کنترل مواد مخدر جمهوری دومینیکن (DNCD) اعلام کرد که پس از جستجوی عمیق، هشت بسته هر بسته حاوی ۲۵ بسته کوچکتر کوکائین، در مجموع ۲۰۰ بسته، در محفظه های کابین کنترل هواپیما قرار گرفتند.

ایرلاین پیوت (Pivot) تأیید کرد که کل خدمه، متشکل از ۹ ساکن کانادا، یک ساکن هند و یک ساکن دومینیکن، از زمان کشف محموله بازداشت شده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط مقامات دومینیکن در ۶ اپریل آمده است «دفتر دادستان عمومی و اداره ملی کنترل مواد مخدر جمهوری دومینیکن (DNCD) تحقیقات در مورد چندین نفر را که در حال حاضر برای تعیین دست داشتن احتمالی آنها [در این جرم] تحت بازجویی قرار دارند، ادامه می دهد.»

ایرلاین پیوت (Pivot) روز سه‌شنبه گفت که دادگاه دومینیکن «تصمیم گرفته شرایط را برای خدمه [ایرلاین پیوت] بهبود بخشد و روندی را برای آزادی نهایی آنها از بازداشت مشخص کرده است.»

این شرکت هواپیمایی گفت «ما از این تصمیم سپاسگزاریم و با جدیت برای آزادی آنها تلاش می کنیم.»

هنگامی که برای اظهار نظر تماس گرفته شد، سخنگوی امور خارجه کانادا به سی تی وی نیوز تورنتو (CTV News) گفت که امور خارجه از بازداشت «آگاه بودند»، اما به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی نمی توان جزئیات بیشتری ارائه کرد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا